foto: Shutterstock
Kas ir mīklainais sociālais tīkls "Clubhouse" un kāpēc tas strauji kļūst populārs?
Vai "Clubhouse" būs jaunais "kliedziens" sociālo tīklu pasaulē?
Auto un tehnoloģijas
2021. gada 15. februāris, 14:47

Kas ir mīklainais sociālais tīkls "Clubhouse" un kāpēc tas strauji kļūst populārs?

Jauns.lv

Pasaulē arvien lielāku ievērību gūst sociālais tīkls "Clubhouse". Tas, gluži kā citi, piedāvā iespējas veikt konferences zvanus, kā arī pieslēgties citu lietotāju sarunām reāllaikā, līdzīgi kā ieslēdzot radio. Taču "Clubhouse" unikalitāte slēpjas tajā, ka biedroties šeit nevar kurš katrs. Vispirms ir jāsaņem ielūgums, un tad var pievienoties vietnei, kuru lepni lieto tādas pasaules mēroga personības kā Īlons Masks.

"Clubhouse" principā ir sociālais tīkls, kura pamatā ir audiotērzēšana.

Lietotāji var noklausīties sarunas, intervijas un diskusijas starp interesantiem, pasaulē dažādās jomās aktuāliem cilvēkiem par dažādiem tematiem.

Tas ir līdzīgin kā klausīties tā dēvētos podkāstus, tikai šoreiz reāllaikā, nevis iepriekš veikta un pēcāk apstrādāta ieraksta veidā.

Domājams, lielu ievērību "Clubhouse" gūst pateicoties tās nosacītajai ekskluzivitātei. Šo aplikāciju nevar vienkārši lejupielādēt un sākt lietot, iepriekš tajā reģistrējoties.

Lai tiktu klāt tās saturam - jums, līdzīgi kā brīvmūrnieku vai citu noslēpumainu biedrību gadījumā, ir jāsaņem ielūgums no biedra.

Iespējams, daudz piemērotāks būs salīdzinājums ar prestižiem jahtu klubiem, kuriem pievienoties var tikai pēc biedru uzaicinājuma.

Citiem vārdiem - īstens elitārisms, tikai sociālo tīklu vidē, internetā.

Ja ir tas gods saņemt ielūgumu

Ja nu ir paveicies izpelnīties kāda "Clubhouse" biedra atzinību un saņemt ielūgumu piebiedroties klubiņam, sākumā būs jāizvēlas sev interesējošas tēmas, piemēram, tehnoloģijas, literatūra, bizness vai dzīvesveids.

Jo vairāk informācijas lietotnei norādīsiet, jo vairāk speciālu sarunu grupu un personu lietotne jums ieteiks piesekošanai.

Šādas sarunu grupas darbojas uz konferenču zvanu pamata, tikai šajā gadījumā sazvanās un savstarpēji runā daži, bet vairums klausās, iegūst saturu.

Atšķirībā no citām vietnēm, kuras notikušo sarunu vai raidījumu saglabā vēlākai apskatei, "Clubhouse" sarunai beidzoties, sarunu grupa tiek slēgta.

Tomēr tas neattur priviliģētos "Clubhouse" lietotājus no notiekošu sarunu ierakstīšanas, kā tas bija gadījumā ar jau minēto "SpaceX" un "Tesla" dibinātāju, odiozo miljardieri Īlonu Masku. Proti, viņa izveidoto sarunu grupu ierakstīja kāds "Youtuberis", ziņo "The Guardian".

Saruna ir pieejama šeit:

Kā var saņemt uzaicinājumu pievienoties “Clubhouse”?

Lai jums būtu iespēja pievienoties, jau esošam aktīvam lietotājam ir jānosūta jums uzaicinājums no savas lietotnes, ļaujot jums piekļūt sava konta iestatīšanai.

Ja esat uzaicināts, redzēsit saiti uz jūsu tālruņa numuru, novirzot jūs uz pierakstīšanās lapu internetā.

Taču "Clubhouse" biedru iespējas aicināt jaunus lietotājus ir pietiekami ierobežotas - esošajiem lietotājiem sākumā ir pieejami tikai divi uzaicinājumi.

Nesenā paziņojumā šī sociālā tīkla radītāji informēja, ka viņu 2021. gada mērķis ir pabeigt programmas "beta" stadiju, lai viņi varētu “atvērt "Clubhouse" visai pasaulei”.

Kāds šai vietnei sakars ar Īlonu Masku?

"Clubhouse" faktiski ir aktīvs kopš 2020. gada marta, kad to lietošanai nodeva Silīcija ielejā bāzētie uzņēmēji Pauls Deividsons un Rohans Sets.

Vēl 2020. gada maijā tam bija tikai 1500 lietotāju, taču šīs vietnes vērtība bija 100 miljoni ASV dolāru (82,5 miljoni eiro), ziņo "The Guardian".

Īlons Masks "Twitter" uzrunā Krievijas prezidenta oficiālo kontu, aicinot uz sarunu iekš "Clubhouse":

Taču šomēnes, pēc tam, kad Īlons Masks kopā ar aplikācijas "Robinhood" [vietne, kas ļauj ērti piedalīties akciju tirgū] izpilddirektoru Vladu Tenevu uzrīkoja audio sarunu vietnē, "Clubhouse" acumirklī izpelnījās pasaules uzmanību.

Šis notikums pilnībā izsmēla vēl jaunās lietotnes tehnoloģisko resursu, sarunai izpelnoties daudzu lietotāju uzmanību.

Papildus tam, saruna starp "Robinhood" pārstāvi un Īlonu Masku tika tiešraidē translēta "YouTube".

Abu biznesa smagzvaru saruna noveda pie sociālajos tīklos un IT tendencēs ieinteresētu cilvēku masveida centieniem kļūt par "Clubhouse" biedriem un esošo biedru ielūgumu izsūtīšanas.

No 2021. gada 1. februāra aplikācijai ir 2 miljoni lietotāju. “Clubhouse” radītāji tikmēr ir paziņojuši par gaidāmām jaunām funkcijām, piemēram, biļešu tirgošanas iespējām (uz konkrētām sarunām), par ko naudu saņemtu satura radītāji vietnē, ziņo "The Guardian".

"Clubhouse" šobrīd ticis novērtēts ap 1 miljardu ASV dolāru (824,9 miljoni eiro), un tiek ierindots starp tik veiksmīgiem jaunuzņēmumiem vai "stārtapiem" kā "AirBnb", "Uber" un jau pieminēto Īlona Maska "SpaceX".

Ķīnā ielūgumus tirgo internetā

Aģentūra "Reuters" tikmēr ziņo, ka pieprasījums pēc ielūgumiem ekskluzīvajā sociālajā tīklā šobrīd ir tik liels, ka Ķīnā ielūgumi tiek pārdoti "Alibaba" lietoto preču tirdzniecības vietnē “Idle Fish”.

Kamēr Ķīnā vērā ņemamos apmēros valda cenzūra, "Clubhouse" vairākus mēnešus pamanījās darboties "zem Ķīnas radara", atšķirībā no citiem sociālajiem tīkliem, piemēram, "Instagram" un "Facebook".

Tas paguva kļūt ļoti populārs pēdējās nedēļās, piesaistot lielu skaitu ķīniešu lietotāju un dodot viņiem retu iespēju bez ierobežojumiem apspriest citādi ierobežotas tēmas, piemēram, sociāli politiskās norises Honkongā, Taivānas situāciju utt.

E-komercijas vietnes Ķīnā piedāvāja potenciālajiem "Clubhouse" lietotājiem iespēju iegādāties ielūgumu kodus cenās no 150 –400 juaņām (19-51 eiro).

Taču kopš pirmdienas, 2021. gada 8. februāra, Ķīna ir veiksmīgi bloķējusi piekļuvi "Clubhouse".