Bizness un ekonomika
2021. gada 16. februāris, 08:32

Auto ziņas: pats mazākais X ar BMW X5 izskatu

Auto ziņas

Jauns.lv

Ar BMW X1 pēdējo reizi tikāmies tai zīmīgajā gadā, kad automašīna pārgāja no RWD platformas ar gareniski uzstādītu motoru uz pavisam citu šasiju, kam ir šķērsām novietots dzinējs un attiecīgi arī priekšpiedziņa. Kas tad pa šo laiku noticis ar X1? Gana daudz, piemēram, modelis ticis pie feislifta!

2015. gadā iznākušais F48 sērijas BMW X1 tika vizuāli modernizēts 2019. gada pavasarī. Redzamākies ieguvumi no modernizācijas atrodami priekšā. X1 tikai pie "spicākiem", lielajiem modeļiem līdzīgākiem lukturiem, protams, ar LEDiem. Radiatora reste kļuva lielāka, un t.s. "nieres" vidū savienojās kopā. Šis auto, protams, ir M pakotnē, jo ar BMW automašīnu tirdzniecību pie mums ir tā - vai nu "M pakā", vai nekā. Nevar noliegt, ka M pakotnē X1 izskatās patiesi efektīgi, taču arī mierīgākiem izpildījumiem nav ne vainas. Tieši tajos vairāk saskatāma modeļa pieaugšana.

Normunds Avotiņš: “Un, kas vēl būtiskāk, tika izmainīta automašīnas aizmugure. Kāpēc tas ir svarīgi? Tāpēc, ka nākamo auto mēs bieži izvēlamies tāpēc, ka ieraudzījām to braucam pa priekšu pilsētā, un nodomājam: "hmm, šo gan varētu apskatīt!"”

Lai gan reāli mainījušies tikai lukturi, kas tagad vienmēr ir LED, X1 aizmugures skatā tagad daudz vairāk līdzinās saviem lielajiem brāļiem. Lai padarītu automašīnu kareivīgāku, BMW pat palielinājis izplūdes uzgaļu diametru. Pat ja X1 ir dīzelis, bembis ij nedomā slēpt izpūtējus aiz bampera kā tā pārsvarā tagad dara citi.

Bagāžnieks

X1 ir pilsētas automobilis, tāpēc svarīgi saglabāt pareizo proporciju starp to, cik vietas atstāts pasažieriem un cik - bagāžai. Bagāžnieks ir vajadzīgs, jo kaut kas jau tur būs jāsaliek. Bagāžnieks ir normāla kompaktnkieka izmērā, turklāt šobrīd mēs redzam tikai pirmo stāvu. Ja pacelšu vāku, apakšā ir vēl tikpat daudz vietas. Dārgākas lietas var noslēpt tur. Ja mēs gribam ielikt tur ko garāku, piemēram, slēpes, kas šobrīd ir aktuāli, tad varu teikt, ka X1 jau standartā aizmugurējo sēdekļu atzveltne dalās 40:20:40. Tātad vidus vienmēr nolokāms atsevišķi.

Svarīgākais ieguvums salonā ir lielāks un modernāks centrālais ekrāns, caur kuru tiek nodrošināta pastāvīga savienojamība ar viedtālruņiem. BMW pielicis klāt arī papildus ambiento apgaismojumu un dažādojis apdares veidus. Bet, tā kā mums ir darīšana ar M pakotni, šajā BMW satiekas melnas plastmasas, āda un audumi, mazliet alumīnija imitācijas un nelieli, zili akcenti.Pavisam BMW X1 iespējamas 16 dzinēju un transmisiju kombinācijas, neskaitot plug-in hibrīdu.

Automašīnas dzīve būvēta ap 3 un 4 cilindru turbomotoriem. Šim X1 ir divlitru dīzelis. Kāds jau viebsies ka tā ir vakardiena. Var jau būt, bet zināt, cik ar to vakardienu var nobraukt ar pilnu bāku? 860 kilometrus! Parādiet, kurš elektromobilis tā māk, vismaz par tādu cenu.

Secinājumi

Vēlreiz uzmanīgi ieskatieties BMW X1 siluetā. Ir taču kā samazināts X5, vai ne? Tas ir svarīgi un agrāk tā nebija. Kas atteicas uz cenu, skaidrs, ka pilnā komplektācijā, saliekot iekšā visu, ko gribam, auto iznāk tik dārgs, ka varētu jau sākt lūkoties uz X3, kas tomēr ir lielāks un prestižāks.