Auto ziņas: Škoda Fabia 1.0 TSI. Budžeta klases auto par 4 eiro dienā
Ko var nopirkt par 4 eiro? Divas benzīntanka kafijas, trīs litrus benzīna vai brokastu pārslu Maxi paku. Bet par to pašu naudu var katru dienu braukt ar jaunu auto! Konkurenci koplietošanas automašīnām nolēmusi izveidot... Škoda. Pati lētākā Fabia ar minimālu papildaprīkojumu līzingā patiešām izmaksā tikpat, cik garāks brauciens ar car sharing spēkratu - ar to priekšrocību, ka Škodā nekad nebrauks sveši cilvēki.
“Varētu domāt, ka par tādu naudu iznāk tikai kaut kāds "budžetnieks". Tā īsti nav. Fabia ir normāls, praktisks automobilis ar piecām durvīm un piecām vietām. Es pamanīju, ka par spīti nelielajam motoram aizmugurē ir disku bremzes - agrāk tā nebija” stāta Normunds Avotiņš.
Kas bija, kas nebija, vairs nav svarīgi. Tagad Fabia vispār atstāts viens vienīgs motors - vienlitra turbo ar trīs cilindriem, 95 zirgspēkiem, un ja esat gatavi maksāt vairāk tiem 4 eiro dienā, arī ar DSG kārbu - tieši kā šai Fabia Ambition.
“Automobilim ir nepieciešams bagāžnieks. Starp citu, arī te tagad logotipa vietā uz vāka ir ŠKODA burti. Te esam sakrāmējuši visādas mantas un ar nodomu. Izrādās, ka bagāžnieka pārsegu var uzlikt gan augšā, gan "pusstāvā". Mums mazās klases mašīnā ir divstāvīgs bagāžnieks. Ļoti praktiski, kas ir viens no Simply Clever pamatprincipiem.”
Autoražotāji, kas arī mazus auto cenšas izgatavot cilvēcīgus un aizraujošus, neviļus raisa cieņu.
“Būsim godīgi Fabia nav pieskaitāma jaunākajiem modeļiem, tas ir viens no vecākajiem Škoda auto, pat ar visu modernizāciju. Tomēr tā automašīna ir forša un ar tādu varētu braukt vēl gadu gadiem. Vēl es pamanīju, ka dinamika ir laba. Fabia dažkārt kļūst skaļa un piekare ir salīdzinoši stingra, par ko auto atlīdzina ar izmanīgu vadāmību, kas svarīga pilsētā. Tajā Fabia pavadīs daudz laika, un reālais degvielas patēriņš būs ap 7 litriem,” rezumē Avotiņš.
Salonā
Sanāk, ka Škoda Fabia tagad ir mazākais un vienkāršākais modelis. Taču par trūcīgu to nenosauksi, jo te ir daudz automobiļa. Stūre ir kā jaunajā Octavia, jo nesen Fabia bija modernizācija. Te joprojām ir daudz fizisku pogu, kas patiks cilvēkiem, kuri nav draugos ar skārienjutīgiem ekrāniem. Te visam un katram ir sava poga - klimatam, sēdekļu apsildei, paneļa apgaismojumam, pat start- stop sistēmai. Gribat to atslēgt, re kur ir! Pa vidu atrodas neliels, toties krāsains skārienjutīgs displejs. Bluetooth savienojums ir standartā, bet demomašīnai ir pat Apple Car Play. Tik labi aprīkota Fabia maksās vairāk, bet kā tad mēs varam tikt pie mazās Škodas par 126 eiro mēnesī? Ar 15% pirmo iemaksu un līzingu uz pieciem gadiem. Četrus no tiem Fabiai būs ražotāja garantija.
Secinājumi
Izrādās, ka arī mūsdienās var braukt ar pilnīgi jaunu auto ja ne par simt, tad 120 - 140 eiro mēnesī. Praktisks un moderns pilsētniekam piemērots auto, kas nemaitā gaisu un nebojā omu.
Škoda Fabia 1.0 TSI
+ modernizēts salons
+ spirgts motors
+ 1000 eiro ieguvums
- āra un rites trokšņi
- samērā stingra piekare
- Ambition versijā dārgāka
Dzinējs: 999 ccm, R3 turbo
Jauda: 95 ZS
Paātrinājums: 10,8
Patēriņš: 5,2
CO2: 117
Cena: no 12 910 eiro