Salu tilts atjaunots un tūdaļ tiks atvērts braukšanai; ietves gan nebūs kārtībā
Novembra sākumā plāno pilnībā atvērt Salu tilta brauktuvi, ir pabeigti 90% darbu.
Auto un tehnoloģijas

Salu tilts atjaunots un tūdaļ tiks atvērts braukšanai; ietves gan nebūs kārtībā

Jauns.lv

Novembra sākumā plānots pilnībā atvērt Salu tilta brauktuvi - visas trīs joslas abos braukšanas virzienos, piektdien žurnālistiem pastāstīja Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta Būvdarbu vadības nodaļas vadītājs Uģis Broža.

Viņš teica, ka darbi uz Salu tilta norit ļoti labi un patlaban pilnībā pabeigta brauktuves asfaltēšana un tiek skrūvētas vidējās tilta robežbarjeras. "Tagad ir palikuši mazie, piņķerīgie darbiņi, kas ir zem tilta dažās vietās jāpielabo - laidumi, tuneļos jāpabeidz krāsot un kopt sienas un griesti," skaidroja Broža.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka darbu izpildes termiņš ir 1.decembris, bet tas tiks apsteigts.

Vienlaikus Broža atzīmēja, ka patlaban nav iespējams sākt darbu pie Salu tilta ietvju un ratiņu nobrauktuvju izbūves, jo vairākkārt apstrīdēti iepirkuma rezultāti. "Pašlaik mums līdz galam pat nav noslēdzies iepirkums, mēs esam paziņojuši uzvarētāju, bet mums ir aizliegts slēgt līgumu, un kamēr tas nav izdarīts, ir grūti pateikt, kad mēs vispār sāksim tos darbus. Tikpat labi procedūra var ieilgt līdz ziemai, un nav izslēgts, ka var mainīties arī uzvarētājs," klāstīja RD Satiksmes departamenta Būvdarbu vadības nodaļas vadītājs.

Iepirkumā par Salu tilta rekonstrukciju iesniegtas vairākas sūdzības. Sūdzības attiecīgajā iepirkumā iesniegušas kompānijas "Rīgas tilti" un " Tilts", kā arī Latvijas-Lietuvas kopuzņēmums  "Viadukts".

Salu tilta būvdarbu izpildes gaitā secināts, ka nepieciešams mainīt tilta pār Daugavu un tilta pār mazo Daugavu gājēju ietves, ietvju norobežojošo bloku, kā arī ratiņu nobrauktuvju Zaķusalā tehnisko risinājumu, tāpēc Rīgas domes Satiksmes departaments izsludināja atklātu būvniecības konkursu, lai tiktu veikti papildu būvdarbi.

Atbilstoši iepirkuma komisijas lēmumam par atklāta konkursa uzvarētāju tika atzīts saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums, kuru piedāvāja uzņēmums "LNK Industries" par summu 1,503 miljonu eiro apmērā. Kopumā iepirkuma konkursā bija piedalījušies pieci pretendenti.

Publisko iepirkumu likums nosaka, ka pārējiem pretendentiem, kas pieteicās atklātā konkursā, ir tiesības desmit dienu laikā iesniegt Iepirkumu uzraudzības birojam sūdzību par konkursa rezultātu.

Tāpat ziņots, ka rekonstrukcija tiek veikta lielajam un mazajam tiltam pār Daugavu, septiņām estakādēm un četriem gājēju tuneļiem. Tāpat renovācijas laikā uzstādīs LED apgaismojumu, savukārt gājēju drošībai uzstādīs videokameras tuneļos. Renovācijas laikā demontēs brauktuves segumu, izbūvēs jaunas dienesta ietves, ierīkos jaunas deformācijas šuves, tāpat izbūvēs jaunas brauktuves hidroizolācijas un tiks atjaunots segums. Tāpat uzlabos tilta balstus, atjaunos laiduma konstrukciju betona virsmas, savukārt tilta galos tiks pastiprinātas laiduma konstrukcijas augšējās plātnes. Par darbu veikšanu atbildīga pilnsabiedrība "LNK Industries Group".

Salu tilta rekonstrukcijas projekta īstenošanai 2014.gadā nepieciešamais finansējums bija 4,4 miljoni eiro, savukārt projekta pabeigšanai 2015.un 2016.gadā kopējais nepieciešamais finansējuma apmērs ir attiecīgi 5,8 miljoni eiro un 1,1 miljons eiro, tostarp Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums līdz 85% no projekta attiecināmajām izmaksām.

BNS/Foto: Edijs Pālens/LETA