Taupot pārtikai, cilvēki labprāt iekrātu hobijiem, nebaltām dienām vai sevis lutināšanai
foto: Publicitātes
Bizness un ekonomika

Taupot pārtikai, cilvēki labprāt iekrātu hobijiem, nebaltām dienām vai sevis lutināšanai

Jauns.lv

Latvijas iedzīvotāji pārtikas iegādei tērē vairāk, nekā vidēji citās Eiropas Savienības valstīs, liecina Eurostat dati . Arī “Maxima Latvija” veiktā iedzīvotāju aptauja par iepirkšanās paradumiem liecina, ka cilvēki pārtikas iegādi īpaši izvērtē, lai to padarītu pēc iespējas efektīvāku - pirms došanās uz veikalu liela daļa cilvēku iepriekš izpēta veikala īpašos piedāvājumus mājaslapā vai akcijas avīzēs, un pirkumu izvēlē dominē atlaides apjoms. Pārtikas iegādei pārmaksātos līdzekļus cilvēki labprātāk novirzītu iekrājumu veidošanai, hobijiem vai citām precēm un pakalpojumiem.

Ja izdotos ietaupīt līdzekļus uz pārtikas izdevumu rēķina, “Maxima” veiktajā aptaujā vairāk kā 60% cilvēku atzina, ka labprāt sāktu veidot  vai papildināt uzkrājumus. Tikpat cilvēku sevi palutinātu ar precēm, ko citkārt nepirktu – apģērbu, kosmētiku, sadzīves precēm. Puse cilvēku labprāt novirzītu ietaupījumus ceļojumiem, savukārt aptuveni 40% iedzīvotāju gribētu vairāk līdzekļu atvēlēt medicīnas izdevumiem – medikamentiem un ārstnieciskām procedūrām. Savukārt trešā daļa aptaujas respondentu gribētu finansiāli atbalstīt savus tuviniekus. 

“Samazinātas PVN likmes 5 % apjomā Latvijai raksturīgiem dārzeņiem, augļiem un ogām ieviešanas rezultāti apliecina – tas ir bijis pareizs lēmums, jo kopš 2018. gada sākuma, par vairākiem desmitiem procentu audzis šīs kategorijas pieprasījums. Zemas cenas mudina cilvēkus ēst veselīgāk un, kā liecina aptauja, ietaupīt arī sev svarīgāk lietām, lai spētu vairāk parūpēties par sevi. Mēs iestājamies par to, lai cilvēki nepārmaksā par pārtiku, ko apliecinām darbi - piedāvājam pircējiem ilgtermiņā iegādāties virkni augstas kvalitātes pārtikas produktus ar cenu samazinājumu līdz pat 50% visos “Maxima XXX” lielveikalos, kā arī virkni citus piedāvājumus mazāka formāta “Maxima” veikalos. Ceram, ka, sekojot mūsu piemēram, visai mazumtirdzniecības nozarei izdosies nodrošināt zemas cenas klientiem un vienoties kopīgā mērķī panākt PVN samazinājumu arī citiem pārtikas produktiem,” stāsta Viktors Troicins, “Maxima Latvija” valdes loceklis.

Lai ietaupītu uz pārtiku, daļa cilvēku izvēlas akcijas preces, bet teju 70% cilvēku dodas uz veikalu ar iepirkumu sarakstu. Vēl viens veids kā tērēt gudri - ēdienkarti plānot laicīgi un uz veikalu doties vienu reizi nedēļā, kā arī neiet iepirkties ar tukšu vēderu. Savukārt 7% iedzīvotāju uzskata, ka vispār nav iespējams samazināt savus tēriņus pārtikai.  

*Aptauja par izdevumiem pārtikas produktiem norisinājās “Maxima Latvija” mājas lapā no 2020. gada 3. līdz 9.februārim un tajā piedalījās 1148 respondentu.