Konkurences padomei joprojām nav apvienošanās ziņojuma par mediju firmas MTG multimiljonu darījumu
Trešdien, 26.aprīlī, Konkurences padome (KP) informēja par jaunākajiem lēmumiem pret atsevišķiem uzņēmumiem un pārkāpumu statistiku. Cita starpā arī kļuva skaidrs, ka padome joprojām nav saņēmusi apvienošanās ziņojumu par mediju kompānijas MTG (Modern Times Group) pārdošanu starptautiskajam privātā kapitāla investīciju fondam “Providence Equity Partners”.
Portāls Kasjauns.lv martā ziņoja, ka Zviedrijas mediju koncerns MTG pārdevis savu raidorganizāciju biznesu Baltijas valstīs investīciju kompānijai “Providence Equity Partners”. Darījums ietver 100% biznesa daļu pārdošanu par 115 miljoniem eiro, kas atbilst uzņēmuma vērtībai.
Lēmums pārdot Baltijas biznesu izrietot no MTG notiekošajām pārmaiņām – biznesa fokusa mainīšanu no tradicionālas raidorganizācijas uz globālu digitālo izklaides vidi, norāda uzņēmums. “Providence Equity Partners” ir arī mobilā operatora “Bite” īpašnieks Latvijā un Lietuvā.
MTG sola iesniegt ziņojumu
Kompānijas pārstāvji norādīja, ka darījums pilnībā noslēgsies tikai pēc vietējo uzraugošo iestāžu apstiprinājuma, taču, lai arī informācija par šo darījumu izskanēja jau pagājušajā februārī, Konkurences padome šonedēļ, 26.aprīlī pauda, ka apvienošanās ziņojums pagaidām nav saņemts.
“Ziņojumu mēs neesam vēl saņēmuši, bet MTG grupas pārstāvji ir komunicējuši ar mums, paziņojot, ka plāno šo ziņojumu iesniegt. Šobrīd šī lieta atrodas pirms ziņojuma iesniegšanas konsultācijas stadijā,” portālam Kasjauns.lv atklāja Konkurences padomes izpildinstitūcijas vadītājs Māris Spička.
Šobrīd padome nesteidzas vērtēt šo multimiljonu darījumu, paužot, ka primāri ir iegūt papildus informāciju. Izpildinstitūcijas vadītājs apgalvo, ka par reāliem riskiem tirgū varēšot spriest tikai tad.
Padome sola veikt aptauju saistībā ar darījumu
Izpildinstitūcijas vadītājs arī apliecināja, ka pēc apvienošanās ziņojuma iesniegšanas neizpaliks citu attiecīgā tirgus dalībnieku aptauja, viedokļu noskaidrošana.
“Runājot par šāda tipa lietām jāsaka, ka gadījumos, kad padome saskata problemātikas iespējamību, visi vietējie konkrēto tirgu pārstāvji tiek aicināti paust savu viedokli. Vajadzības gadījumā arī tiešā veidā uzrunājam attiecīgā darījumā iesaistītā uzņēmuma konkurentus. Šis gadījums nebūs izņēmums,” skaidroja izpildinstitūcijas vadītājs.
“Tirgus dalībnieku – piegādātāju, klientu, konkurentu – aptaujāšana ir neatņemama apvienošanās ziņojumu izvērtēšanas procesa daļa,” piebilda Konkurences padomes priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama.
Padome soda skatuves aprīkojuma izplatītāju karteli
Šī gada 30.martā Konkurences padome pieņēma lēmumu sodīt deviņus uzņēmumus, kas karteļa aizsegā bija saskaņojuši savas darbības valsts un pašvaldību, kā arī tām piederošo kultūras iestāžu iepirkumos par profesionālo video, gaismas, skaņu iekārtu un skatuves aprīkojuma iegādi. Kopējā piemērotā naudas soda summa – 373 083 eiro.
Iemesls lietas uzsākšanai bija ziņojums, ko iesniedza kāds no kartelī iesaistītajiem uzņēmumiem padomes realizētās iecietības programmas ietvaros (programma mīkstina sodu uzņēmumam, kurš izvēlas ziņot padomei par tirgū notiekošajiem/notikušajiem pārkāpumiem).
Bez uzņēmuma, kurš ziņoja padomei, sodīti ir: SIA “SGS Sistēmas”, SIA “Diogens Audio”, SIA “Kompānija NA”, SIA “PRO 1 STAGE”, SIA “AJV grupa”, SIA “Audio AE”, SIA “3S”, SIA “SGM” un SIA “SOLAVI”. Saskaņā ar padomes atklājumiem, pārkāpumi īstenoti laika posmā no 2009. līdz 2014.gadam. Uzņēmumam, kurš ziņoja, sods mīkstināts.
Šīs nedēļas preses konferencē Konkurences padome arī informēja par savu lēmumu atļaut lielveikalu tīklam “SIA Maxima Latvia” izveidot veikalu tirdzniecības centra “Domina Shopping” telpās.
Šāds lēmums pieņemts pēc apstākļu izvērtēšanas, kurā padome konstatējusi, ka darījuma rezultātā SIA “Maxima Latvia” tirgus daļa konkrētajā tirgū būtiski nepalielināsies, kā arī uzņēmums tikai uzsāks savu darbību multifunkcionālo iepirkšanās centru segmentā. Līdz ar to tirgus koncentrācija segmenta ietvaros nepalielināsies.
Padome arī pauž, ka papildus tam, darījuma rezultātā varēti tikt saasināta konkurence starp visiem ikdienas patēriņa preču mazumtirgotājiem, kas darbojas šajā segmentā.