„Par labu Latviju” sponsors krāpjas ar asfaltu?
Bizness un ekonomika

„Par labu Latviju” sponsors krāpjas ar asfaltu?

Jauns.lv

Šlesera slavinātājs – ceļu būves firmas „A.C.B.” valdes priekšsēdētājs Valdis Lejnieks, „Par labu Latviju” ziedojis 17 000 latu. Tai pašā laikā „A.C.B.” apvaino vērienīgā krāpniecībā.

Ceļu būves firmas „A.B.C.” vadītājs Valdis Lejnieks augusta beigās „Par labu Latviju” ziedojis 17 000 latu. Ir aizdomas, ka šī nauda iegūta afērā, krāpjoties ar asfaltu, izpildot valsts pasūtījumu.
Ceļu būves firmas „A.B.C.” vadītājs Valdis Lejnieks augusta beigās „Par labu Latviju” ziedojis 17 000 latu. Ir aizdomas, ka šī nauda iegūta afērā, krāpjoties ar asfaltu, izpildot valsts pasūtījumu.

Ceļu būves uzņēmums „Šlokenbeka” ir konstatējis, ka „A.C.B.”, būvējot ceļa posmu Salaspils – Babīte, nav izmantojis polimērmodificēto bitumenu, kā tas bija paredzēts līgumā, bet gan lētākus materiālus. Līdz ar to ir liels risks, ka segumā var rasties plaisas.

„Šlokenbeka” lūgusi valsts akciju sabiedrībai „Latvijas Valsts ceļi” izvērtēt šo pārkāpumu. „A.C.B.” gan visus apvainojumus noraida un teic, ka „Šlokenbeka” izmantojot negodīga konkurenta paņēmienus.

Ja tas ir tiesa, tad no 2,13 miljonus latu lielā pasūtījuma „A.C.B.” ir ietaupījusi naudu, kuru nu var izmantot citiem mērķiem. Ka firmas vadītājs Valdis Lejnieks nav no tiem trūcīgākajiem, liecina arī viņa pirms pāris nedēļām – 25. augustā  - izpaudies dāsnums. Viņš Šlesera – Šķeles partiju apvienībai „Par labu Latviju” ziedojis visnotaļ ievērojamu summu – 17 000 latu, liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja datubāze. Jāuzsver, ka Lejnieks šā gada pavasarī arī parakstīja uzņēmēju kustības „Par labu Latviju” manifestu.

Lejnieka dāsnums „Šlesera kompānijai” neizbrīna, jo viņš jau no laika gala ir bijis Šlesera slavinātājs. Laikā, kad Šlesers bija satiksmes ministrs, „A.C.B.” ir tikusi arī pie vērienīgiem valsts pasūtījumiem.

Tā, piemēram, 2005. gadā „A.C.B.” ieguva tiesības būvēt pirmo no jauna būvēto ceļu atjaunotās Latvijas laikā – Saulkrastu apvedceļu. 2004. gadā Lejnieks teica, ka toreizējā vicepremjera Šlesera ideja par ceļu nodošanu koncesijā ceļu būvētājiem esot apsveicama ideja un „A.B.C.” ir gatava uzņemties ceļu apsaimniekot. Šī Šlesera ideja daudzos ceļa izmantotājos – autobraucējos - izraisīja bažas, ka tādējādi Latvijā varētu rasties maksas ceļi.

Toties 2006. gadā Lejnieks „nodziedāja” īstu slavas dziesmu satiksmes ministram Šleseram. Aģentūra LETA citē viņa tolaik sacīto: „Kopumā vērtējot, jāsaka, ka Ainārs Šlesers kā satiksmes ministrs ir izrādījis profesionālu attieksmi pret ceļu būves nozares sakārtošanu. Ir rekonstruēti daudzi nozīmīgi autoceļi, kas atbilst ES standartiem, kā arī sākta jauna autoceļa būvniecība.”

Elmārs Barkāns/Foto: LETA