„Plus punkts” iegriež pircējiem, izdevējiem un paši sev
„Plus punkta” lēmums ieviest piecu santīmu „apkalpošanas maksu” par katru pārdoto preci ir bijis negaidīts gan pircējiem, gan izdevējiem un citiem sadarbības partneriem. Saprātīgas biznesa loģikas te nav.
Preses izdevumus „Plus punktam” piegādā uzņēmums „Preses serviss”, un arī to ir pārsteigusi šāda rīcība. „Vērtējam to ļoti negatīvi,” Kasjauns.lv saka „Preses servisa” mārketinga direktore Inga Samoviča. „Tā nerīkojas ne Latvijā, ne Eiropā, ir vāka cena un nekas vairāk.” „Preses serviss” iepriekš nav brīdināts par šādu „apkalpošanas maksu” un saņēmis daudzus sašutušu pircēju zvanus, starp citu, zvanījuši arī izbrīnīti „Plus punkta” pārdevēji.
Teorētiski „Preses serviss” varētu arī lauzt līgumu ar „Plus punktu”, tomēr vispirms jākonsultējas ar izdevējiem, teic Samoviča. „Pircēji paši balsos ar savu maku, „Plus punkts” ar šādu lēmumu kož sev kājā.” Līguma noteikumus „Plus punkts” apgājis viltīgi, nodēvējot piecu santīmu palielinājumu par apkalpošanas maksu. „Tajā pašā laikā par „Bites” priekšapmaksas karti to prasa, bet par LMT un „Zelta zivtiņu” — nē. To ir vieglāk pasniegt?” ironizē Samoviča.
„Mēs kā izdevēji īpaši necietīsim, izvēlēsies pircēji, aizejot pie citiem tirgotājiem. Laikā, kad visi mazumtirgotāji rūpējas par savu klientu lojalitāti, ir nesaprotami, ka kāds rīkojas tieši pretēji,” secina izdevniecības „Rīgas Viļņi” valdes priekšsēdētāja Aija Simsone.
„Neredzu te nekādu biznesa loģiku,” spriež izdevniecības nama „Fenster” valdes priekšsēdētājs Andrejs Kozlovs. Preses izdevumu vāka cenā jau ir iekļauta komisijas nauda, ko saņem tirgotājs. Izdevniecības nama „Lilit” valdes priekšsēdētājs Aivars Rudzinskis secina: „Ir aizdomas, ka uzņēmums grib beigt pastāvēšanu.”
Izdevniecības „Dienas žurnāli” galvenā redaktore Inga Gorbunova atgādina, ka lasītāji rēķinās ar solīto vāka cenu, bet te pēkšņi ieviesta negaidīta piemaksa. „Tad jau katrs teorētiski var jebkurai precei uzlikt savu cenu. Tā ir ļoti savtīga rīcība,” — tā Gorbunova. Kā rīkoties tālāk, „Dienas žurnāli” lems kopā ar Preses izdevēju asociāciju.
Asociācijas vadītājs Ivars Zariņš jau ir paudis negatīvu vērtējumu „Plus punkta” rīcībai, 25.maijā paredzēts šo jautājumu izskatīt valdes sēdē. Tiks izskatīts, vai šis lēmums ir likumīgs, un, ja netiks panākta vienošanās ar „Plus punktu”, iespējamas arī protesta akcijas.
„Plus punkta” lēmums bijis negaidīts arī citiem uzņēmumiem, kuru preces tirgo šajos kioskos. „Latvijas Loto” vadība nekavējoties tikās ar „Plus punkta” pārstāvjiem, bet pārrunas nedevušas nekādu rezultātu.
„Tātad, ja klients pirks, piemēram, desmit momentloterijas biļetes, viņš papildus piemaksās vēl 50 santīmu,” situāciju raksturo „Latloto” tirdzniecības un mārketinga direktors Edgars Lediņš. „Latloto” vērsies Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijā, lūdzot izvērtēt apkalpošanas maksas atbilstību Azartspēļu un izložu likumam un Likumam par izložu un azartspēļu nodokli un nodevu. Gaidīsim inspekcijas atbildi, tad arī lemsim par tālāko rīcību.
„Plus punkts” ir vienīgais kiosku tīkls Latvijā, kas šādu papildus apkalpošanas maksu no klientiem iekasē. Mūsuprāt, nav godīgi no priekšapmaksas karšu lietotājiem prasīt šādu papildus maksu, tādēļ mēs vairākkārtīgi esam aicinājuši „Plus punktu” to atcelt,” informē „Bites” sabiedrisko attiecību menedžere Lita Grafa.
Pārrunas gan nekādus panākumus nav devušas, un par atbildi „Bite” aicina klientus šā mobilo sakaru operatora pakalpojumus iegādāties „Bites” veikalos, „Rimi” un „Maxima” veikalos, Latvijas Pastā, „Narvesen”, „Statoil” un citur, kur šādu papildu maksu neiekasē un klientiem nav jāpārmaksā.
„Plus punkta” tirdzniecības vadītājs Raitis Kvēps no komentāriem atteicās, solot, ka būs preses paziņojums.
Māris Puķītis / Foto: Rojs Maizītis