Sāk darboties jauns vilciena maršruts Rīga-Valka-Tallina
Bizness un ekonomika
2011. gada 26. maijs, 14:07

Sāk darboties jauns vilciena maršruts Rīga-Valka-Tallina

Jauns.lv

Svētdien, 29.maijā, sāks darboties jaunā saskaņotā Latvijas un Igaunijas pasažieru vilcienu shēma, kas ļaus ar vilcienu doties ceļā no Rīgas uz Tallinu, vēsta Valgas reģionālais laikraksts "Valgamaalane".

Latvijas AS "Pasažieru vilciens" (PV) apkalpos maršrutu reisā no Rīgas līdz Valkai, bet Igaunijas dzelzceļa operators "Edelaraudtee" maršrutā no Valgas uz Tallinu.

Ceļojums no Rīgas līdz Tallinai caur Valgu ilgs astoņas stundas.

Vilciens no Rīgas uz Valgu izbrauks plkst.13.20, bet Tallinā ieradīsies plkst.21.21. Savukārt no Tallinas vilciens izbrauks plkst.6.53, bet Rīgā ieradīsies plkst.15.

Kā iepriekš skaidroja AS "Pasažieru vilciens" (PV) valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, pēc vilciena Rīga-Valkas pienākšanas Valkas/Valgas stacijā 12 minūtes vēlāk aties vilciens uz Tartu un Tallinu.

Satiksmes ministrijā (SM) iepriekš skaidroja, ka iecere par pasažieru vilciena maršrutu Rīga-Tartu-Tallina abu valstu transporta ministriju starpā tika apspriesta 2009.gadā. Tad AS "Pasažieru vilciens" aprēķināja, ka, lai uzturētu šo dzelzceļa līniju bez pārsēšanās, ik gadu būtu nepieciešamas aptuveni vienu miljonu eiro (700 000 latu) lielas dotācijas. SM uzsver, ka, ņemot vērā valstu finansiālo situāciju, šāda iecere tika atlikta.

SM arī uzsvēra, ka šajā maršrutā ir problemātiski nodrošināt vilcienu konkurētspēju ar autobusiem, jo dzelzceļa maršruts ir ievērojami garāks.

Ministrijā arī skaidroja, ka patlaban Baltijas valstis veic izpēti par iespēju savienot Tallinu, Rīgu un Kauņu "Rail Baltica" maršrutā. Latvijas, Lietuvas un Igaunijas pārstāvji konceptuāli ir vienojušies, ka izdevīgākais "Rail Baltica" maršruts būtu Tallina-Pērnava-Rīga-Bauska-Panevēža-Kauņa. Iespējamais "Rail Baltica" maršruts tiek analizēts tālāk, lai veiktu detalizētu projekta izmaksu un ieguvumu analīzi. Pēc tam Baltijas valstīm būs jāvienojas, vai un kad tās ir gatavas īstenot šo projektu.

LETA / Foto: Raivis Spalvēns/ LETA