Bizness un ekonomika
2011. gada 9. jūnijs, 15:18

Noskaidroti Latvijas uzņēmumi ar labāko reputāciju

Jauns.lv

Šogad apkopotajā "Uzņēmumu reputācijas topā 2011" pirmajā vietā ierindots saldumu ražotājs "Laima", informēja uzņēmuma "Diena" mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Inese Dābola.

Pēc viņas teiktā, ceturtdien reputācijas topa ceremonijā tika apbalvoti pirmo desmit vietu ieguvēji, kā arī nozaru topu uzvarētāji – vadošie Latvijas uzņēmumi. Šogad uzņēmums ar labāko reputāciju ir "Laima", otrajā vietā ierindojies uzņēmums "Latvijas Mobilais telefons" (LMT), trešajā vietā ‒ "Latvija Statoil", ceturtajā vietā ‒ "Spilva", bet piektajā vietā ‒ "Swedbank".

Par uzņēmumu ar straujāko reputācijas izaugsmi šogad atzīts "Palink" ("IKI"), bet par uzņēmumu ar straujāko eksporta potenciāla izaugsmi – "Latvijas finieris".

Par Latvijas zaļāko uzņēmumu arī šogad atzīts kosmētikas ražotājs "Madara Cosmetics", Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūta balvu uzņēmumam ar augstāko vērtējumu faktorā "Orientācija uz nākotni" saņēma mobilo sakaru operators "Latvijas Mobilais telefons", bet "Amrop" balvu labākajam uzņēmuma vadītājam 2011. gadā saņēma Normunds Skauģis no maizes ceptuves "Lāči". Skauģis saņēmis arī "Dienas Biznesa" specbalvu kā labākais uzņēmuma vadītājs mediju vērtējumā.

Savukārt Saeimas Preses dienests informēja, ka apbalvošanas ceremonijā piedalījās arī Saeimas priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa, kura pasniedza balvu uzņēmumam "Latvijas finieris". Viņa sacījusi, ka uzņēmumu reputācijas topā iekļuvuši uzņēmumi, kas bijuši ļoti aktīvi eksporta tirgos – gan iedzīvotāji, gan uzņēmēji ir atdevuši balsis tiem, kas ar savu produkciju darījuši Latviju pazīstamu ārvalstīs un valsts ekonomikā ienesuši tik nepieciešamos līdzekļus. "Šie darbi tika pamanīti un augstu novērtēti – ar tiem lepojas ikviens Latvijas iedzīvotājs," uzsvērusi Āboltiņa.

Uzņēmumu reputācijas tops pirmoreiz izveidots 2004. gadā. "Uzņēmumu reputācijas topa" metodoloģiju izstrādājusi "Porter Novelli" sabiedrisko attiecību aģentūra sadarbībā ar Rīgas Ekonomikas augstskolas profesoru antropologu Robertu Ķīli. Topa mērķis ir veicināt sabiedrībai atbildīgas uzņēmējdarbības vides veidošanos Latvijā un ieviest jaunas mērauklas uzņēmumu darbības vērtēšanā.

Aģentūras "Nords Porter Novelli", sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un "Dienas Bizness" veidotais reputācijas tops ir lielākais uzņēmumu reputācijas pētījums Baltijā.

BNS