Operatori turpina strīdu par numura pārnešanu "vienas dienas" laikā
Mobilo sakaru operatoriem "Tele2" un "Bite Latvija" nav svarīgi vai arī nav kapacitātes tikt galā ar apstākli, ka aptuveni 10% no personām, kas maina mobilos operatorus, saglabājot iepriekšējo numuru, to dara, iesniedzot neprecīzus datus vai neinformējot par citiem būtiskiem apstākļiem, teica "Latvijas Mobilā telefona" (LMT) viceprezidents Ingmārs Pūķis.
Pūķis skaidroja, ka tādēļ LMT saprot regulatora un Eiropas Savienības (ES) normu par operatora maiņu "vienas dienas laikā" kā maksimāli vienu dienu pēc iesniegto datu pārbaudes un apstiprināšanas. "Nevēlamies gadījumus, kur cilvēks vēlas korporatīvo numuru mainīt uz privāto, bet izrādās, ka uzņēmums numuru vēlas paturēt, jo uz to vienmēr zvanījuši daudz klientu," Pūķis teica.
Pūķis uzsvēra, ka tehniski numura pārcelšanu var veikt ļoti īsā laikā, un, iespējams, "Bite" un "Tele2" vēlas, lai to darītu "automātiski". Tomēr LMT viceprezidents teica, ka pats zinot gadījumus, ka nejaušības vai kļūdas dēļ cilvēka numurs pārnešanas procesā tiek sajaukts un klients paliek bez sakariem.
Jau ziņots, ka "Tele2" un "Bite" apsūdz LMT par vilcināšanos parakstīt līgumu, kas nodrošina numuru pārcelšanu no viena operatora uz otru dienas laikā, līdz ar to pārkāpjot likuma, regulatora un ES normu noteikto kārtību. Tomēr SPRK sabiedrisko attiecību pārstāve Daiga Reihmane "Nozare.lv" informēja, ka pagaidām neviens mobilo sakaru klients nav sūdzējies par it kā no 1.augusta spēkā esošās kārtības neievērošanu.
Komentējot Pūķa vakar teikto, ka LMT "ir veicis visas nepieciešamās darbības, lai noteiktajā termiņā un kārtībā tās īstenotu dzīvē," "Tele2" juridisko un regulēšanas lietu daļas vadītājs Aigars Evertovskis šo Pūķa teikto nosauca par "nepatiesību" un "reputācijas līdera" necienīgu.
""Iespējams, LMT ir izstrādājis risinājumus ātrākai numura pārvietošanai, tomēr mēs tos nekad neesam redzējuši. Toties esam redzējuši LMT priekšlikumu trīskārt pagarināt SPRK lēmumā noteikto termiņu. LMT apgalvojums, ka pārējie tirgus dalībnieki nav izrādījuši gatavību apspriest numuru pārvietošanas paātrināšanas priekšlikumus, ir klaja nepatiesība un reputācijas līdera necienīgi centieni "spodrināt spalvas"," "Tele2" izplatītajā paziņojumā citēts Evertovskis.
Jau ziņots, ka arī "Bite" vaino LMT, kas kavējot numura pārnešanu vienas dienas laikā. ""Bite" šo prasību ir gatava nodrošināt. Tomēr, lai klientu mobilo numuru pārnešana varētu notikt vienas dienas laikā, ir jāsadarbojas visiem operatoriem, un patlaban LMT ir atteicies parakstīt operatoru vienošanos, kas nodrošinātu regulatora prasības izpildi," paziņojuma medijiem rakstīja "Bites" sabiedrisko attiecību menedžere Lita Grafa.
Savukārt Pūķis izteica zināmu izbrīnu par abu operatoru aso kritiku pret LMT, jo viņam šķiet, ka lielākā klientu kustība notiekot tieši šo operatoru starpā.
Jau ziņots, ka līgumu par numuru pārnešanu vienas darba dienas laikā parakstījis arī "Telecom Baltija", kas darbojas ar zīmolu "Triatel" un uztur nelielu skaitu mobilo balss sakaru klientu, kas izmanto Eiropā nestandarta CDMA sistēmu. CDMA ir mobilo telefonu signāla kodēšanas sistēma, kas atšķiras no Eiropā plaši lietotā GSM standarta.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) 16.jūnijā pieņēma "Numura saglabāšanas pakalpojuma nodrošināšanas noteikumus", kas stājās spēkā 1.augustā un paredz, ka operators, uz kura tīklu numurs tiek pārcelts, "galalietotājam lietošanā nodoto numuru publiskajā fiksēto telefonu tīklā aktivizē vienas darbdienas laikā no līguma (ar lietotāju) spēkā stāšanās brīža, ņemot vērā tehniskās iespējas numura saglabāšanas pakalpojuma nodrošināšanai".
Savukārt noteikumi arī paredz, ka pirms tiek parakstīts līgums, bet pēc iesnieguma saņemšanas no lietotāja, kas vēlas mainīt operatoru, ir jāpārbauda iesniedzēja personas un cita informācija par iesniedzēja esošo operatoru un pieslēgumu.
"Saņēmēja tīkla operatoram ir tiesības pieprasīt un pārbaudīt arī citu informāciju, kas ļauj izvērtēt galalietotāja tiesības iesniegt galalietotāja pieteikumu un saņemt numura saglabāšanas pakalpojumu," teikts noteikumu 10.punktā.
Jau rakstīts, ka "Tele2" un LMT ir aptuveni līdzīgs klientu skaits, nedaudz virs miljona, bet "Bite Latvija" ir 365 000 klientu.