Nosaukti Latvijā 2011.gadā populārākie alkoholiskie dzērieni un cigarešu markas
2011.gadā populārākais alkoholiskais dzēriens Latvijā bijis alkoholiskais kokteilis "Cēsu Džons", bet iecienītākā alus šķirne bijusi AS "Aldaris" ražotais "Apinītis stiprais". No tabakas izstrādājumiem, populārākās bijušas Winston, Chesterfield un Marlboro markas cigaretes.
Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Akcīzes pārvaldes apkopotā informācija par akcīzes preču apriti liecina, ka otrs populārākais alkoholiskais dzēriens bijis sidrs "Fizz", bet trešais populārākais - "Rīgas šampanietis". Ceturtajā vietā ierindots stiprinātais vīns "Agdam", piektais populārākais bijis alkoholiskais kokteilis "Dins", bet sestais - dzirkstošais vīns "Bosca".
Tāpat pircēji iecienījuši brendiju "Bonaparte", kas ierindots septītajā vietā, vīnu "Kagor", kas ierindots astotajā vietā, devītajā vietā bijis degvīns "3 graudu", bet desmitais - sidrs "Lucky Dog".
Pēc VID datiem, otrs un trešais populārākais alus 2011.gadā Latvijā bijuši AS "Cēsu alus" ražotais "Garais garāks" un "Aldara" ražotais "Apinītis", ceturtajā vietā ierindots "Cēsu alus" ražotais "Cēsu light", piektajā vietā bijis "Aldara" ražotais "Aldara Pilzenes", bet sestajā bijis "Cēsu alus" ražotais alus "Garais".
Septītais iecienītākais bijis "Aldara" ražotais "Aldara gaišais", bet astotais - SIA "Cido grupa" ražotais "Līvu Pilzenes", devītais - "Cēsu alus" ražotais "Cēsu Premium", bet desmitajā vietā ierindots "Cido grupas" ražotais "Lāčplēsis dzintara".
2011.gadā akcīzes nodoklis par alkoholiskajiem dzērieniem, neieskaitot alu, iekasēts 80 miljonu latu apmērā, kas ir par trīs miljoniem latu jeb 3,5% vairāk nekā 2010.gadā, bet akcīzes nodoklis par alu iekasēts 18,4 miljonu latu apmērā, kas ir par 0,5 miljoniem latu jeb 3% vairāk nekā 2010.gadā.
Pērn populārākās tabakas markas Latvijā bija cigaretes "Winston", "Chesterfield" un "Marlboro", liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) sniegtā informācija par akcīzes preču apriti.
Ceturtās populārākās cigaretes bijušas "Red&White", bet piektajā vietā pēc realizācijas apjoma mazumtirdzniecībā ierindojušās cigaretes "Wall Street".
Sestajā vietā ierindojušās cigaretes "More", septītajā - "Monte Carlo", astotajā - "L&M", devītās populārākās bijušas cigaretes "Bond", bet desmitās populārākās bijušas "Kent" markas cigaretes.
VID dati liecina, ka 2011.gadā par tabakas izstrādājumiem iekasēti 104,8 miljoni latu, kas ir par 12,7 miljoniem latu jeb 14% vairāk nekā 2010.gadā.