TV3 un LNT apvienošanās nozīmēs garākas reklāmas pauzes
Bizness un ekonomika

TV3 un LNT apvienošanās nozīmēs garākas reklāmas pauzes

Jauns.lv

Komerctelevīziju TV3 un LNT apvienošanās darījums būtiski ietekmēs ne tikai reklāmas tirgu Latvijā, bet gan visu Baltijas reklāmas un mediju tirgu kopumā, prognozēja mediju aģentūras "Media House" vadītājs Juris Liepiņš.

Līdz ar apvienošanās darījumu pieaugs arī reklāmu skaits televīzijā, kas gala patērētājam nozīmēs garākas reklāmas pauzes
Līdz ar apvienošanās darījumu pieaugs arī reklāmu skaits televīzijā, kas gala patērētājam nozīmēs garākas reklāmas pauzes

Viņš norādīja, ka galvenais darījuma mērķis ir tieši tirgus palielināšana un šajā gadījumā situāciju nedrīkst skatīt tikai Latvijas kontekstā.

Atsaucoties uz 2011.gada reklāmas tirgus datiem, Liepiņš sacīja, ka Baltijas televīzijas reklāmas tirgus veidoja nedaudz vairāk kā 100 miljonus eiro (70,2 miljonus latu). Savukārt, ja tajā laikā būtu īstenots TV3 īpašnieces MTG grupas darījums ar LNT, koncerna televīzijas tirgus daļa Baltijā būtu aptuveni 50%. Pēc Liepiņa teiktā, pašlaik šie dati ir ļoti līdzīgi, un tas liecina tikai par vienu – ja Konkurences padome TV3 un LNT darījumu apstiprinās, MTG grupa iebetonēs jau tā savu esošo dominējošo stāvokli Baltijas valstīs.

"Patlaban reklāmas tirgū situācija ir ļoti komplicēta ieņēmumu krituma dēļ. Līdz ar to, kad Konkurences padome darījumu apstiprinās, var palielināt komerctelevīziju reklāmas budžetu. To var panākt atsevišķu nosacījumu gadījumā, kurus var pieprasīt reklāmas devējs klientam. Zaudējumu samazināšanu var risināt, nevis samazinot administratīvos izdevumus, bet gan palielinot reklāmas cenas. Visticamāk, uz citu mediju rēķina," klāstīja Liepiņš.

Viņš prognozēja, ka līdz ar šo darījumu pieaugs arī reklāmu skaits televīzijā, kas gala patērētājam nozīmēs garākas reklāmas pauzes. Tomēr atvērts paliks jautājums, kā reklāmas daudzums ietekmēs reklāmas efektivitāti.

Liepiņš informēja, ka pašlaik Latvijas Reklāmas asociācija ir iesniegusi Konkurences padomei savus ieteikumus, kas ir jāņem vērā, izvērtējot TV3 un LNT apvienošanos.