Katrs ceturtais iedzīvotājs izmanto mobilo internetbanku
Katrs ceturtais jeb 26% Latvijas iedzīvotāju izmanto mobilo internetbanku, kurā visbiežāk veic divas funkcijas - konta atlikuma pārlūkošanu un rēķinu apmaksu, liecina "SEB bankas" un "Mindscan" veikts pētījums.
No šodienas mobilā telefona un viedtālruņa lietotāji var izmantot šīs funkcijas arī "SEB bankas" mobilajā internetbankā. "IPhone" un "Android" operētājsistēmas tālruņos papildus iespējams aplūkot tuvākās filiāles un bankomātus, uzzināt aktuālos valūtu kursus un izmantot valūtu kalkulatoru, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja bankas ārējās komunikācijas projektu vadītāja Kristīne Martinsone.
"SEB bankas" valdes locekle Ieva Tetere norāda, ka mobilās internetbankas popularitāte skaidrojama ar lietošanas ērtību - vairāk nekā puse jeb 65% no Latvijas iedzīvotājiem atzīst, ka mobilās internetbankas nozīmīgākā priekšrocība ir iespēja izmantot to jebkurā laikā un vietā bez datora starpniecības.
Pētījums atklāj, ka mobilo internetbanku iedzīvotāji visbiežāk izmanto, lai pārlūkotu konta atlikumu. To dara 76% no respondentiem, kuri lieto mobilo internetbanku. Savukārt 51% aptaujāto internetbankas lietotāju mobilo internetbanku lieto, lai veiktu rēķinu apmaksu. Vīrieši biežāk nekā sievietes izmanto mobilās bankas pakalpojumus - apstiprinošu atbildi snieguši 32% vīriešu un 24% sieviešu.
"SEB mobilā" internetbanka ir paredzēta gan privātpersonām, gan uzņēmumiem. Lai sāktu lietot mobilo internetbanku, "iPhone" un "Android" operētājsistēmas telefoniem ir nepieciešams lejupielādēt mobilo aplikāciju, savukārt pārējiem telefoniem jāievada sava telefona interneta pārlūkprogrammā adrese "m.ibanka.lv".
Lai pieslēgtos mobilajai internetbankai, "SEB bankas" klientiem jāizmanto savs internetbankas "Ibankas" lietotāja kods, parole un pieprasītais pieejas kods no "Ibankas" kodu kartes vai kodu kalkulatora - digipass.
"SEB bankas" un "Mindscan" pētījums tika veikts no 18. līdz 25.aprīlim. Aptaujā piedalījās 1054 respondenti.
LETA