Volkswagen Passat CC. Pilnīgi cits “pasāts”
Citi autoeksperti Volkswagen Passat ierindo vidējā klasē. Citi pamanās to pieskaitīt pie lielajiem. Arī dažādas Latvijas institūcijas uztver šo automobili savādāk. Tāpēc atļaušos vienpersoniski nodēvēt visiem tik labi pazīstamo un praktisko automobili Passat par vidēji lielo klasi.
Un patiesībā jau dziļi vienaldzīgi ir tas, pie kādas klases šis auto pieder. Lielākais vairums Passat īpašnieki galvenokārt priecājās par automobiļa praktisko pusi. Bērnu ratiņi – lūdzu! Pieci cementa maisi – lūdzu! Lauku radu dāvātā puscūka – lūdzu! Protams, nevar aizmirst arī vispārpieņemto viedokli par vācu autobūves super mega giga kvalitāti. Tas viss kopā veido pietiekami lielo šā modeļa īpatsvaru Latvijā reģistrēto braucamrīku datu bāzē.
Tomēr “pasāts” var būt arī savādāks! Paši ražotāji, nedaudz pieretušējot koptēlu un salonu, pārskatot dzinēju paleti un novācot vārdu “Passat”, iemetuši šo automobili tirgū kā patstāvīgu modeli CC, cīņai par vietu tirgū un pircēju maciņu labvēlību! Vai vajadzēja? Laiks rādīs.
Nē, vietas salonā atliku likām. Arī bagāžnieks tāds, ka iekšā iedabūnams ne tikai sivēns, bet arī tā gans! Tomēr vizuāli šis auto ir pilnīgi savādāks – atšķirībā no ciltsbrāļiem daudz izsmalcinātāks, graciozāks, inteliģentāks.
Tieši tā – stāsts ir par jauno Volkswagen CC, kuru līdz šim pazinām kā Passat CC, kas piedzīvojis savu otro paaudzi un nu gatavs priecēt potenciālos jaunos īpašniekus ar īsāku nosaukumu un ne tikai. Īpašnieks es šim auto gan neesmu un tuvākā laikā diez vai būšu, taču testa pilots uz dažām dienām gan.
Neņemos apgalvot, ka jaunais Volkswagen CC pievērš apkārtējo uzmanību un interesi gluži tāpat, kā daži labi ne Vācijā ražoti spēkrati, kas ļoti lielu uzmanību veltījuši tieši vizuālajam tēlam. Taču īstie feinšmekeri uzreiz nojauš kaut ko interesantu un velta automobilim ziņkāres pilnu skatienu. Lai arī ar acu kaktiņiem, bet tomēr... Starp citu, šis tiešām ir viens no tiem retajiem Volkswagen modeļiem, kur pilntiesīgi izmantojams vārds “dizains”.
Pavisam pieejamas astoņas dažādas Volkswagen CC versijas, kuras veidojas no dzinēja, transmisijas un komforta paketes salikuma. Kopā dzinēju paletē ir četri spēka agregāti – 1,8 TSI benzīnnieks ar 160 zirgspēkiem, 2,0 TSI benzīnnieks ar 210 zirgspēkiem, 3,6 V6 benzīnnieks ar 300 zirgspēkiem un 2,0 CR TDI ar 140 un 170 zirgspēkiem.
Manā rīcībā ir Volkswagen CC ar 2,0 TDI un 170 zirgspēku jaudu. Šķiet mūsu platuma grādiem tas arī ir visoptimālākais variants, jo ir vairāk nekā ņiprs un pietiekami taupīgs. Divu dienu braucienā gan pa pilsētu, gan ārpus tās, borta dators saskaitīja vidējo degvielas patēriņu 7,2 litri uz nobrauktiem simts kilometriem. Turklāt testa režīmā braukšanas stils parasti ir krietni vien mazāk taupīgs kā ikdienā...
Pārnesuma kārbas VW CC ir divas. Ne nu gluži tā, ka uzreiz divas, bet pavisam divas – sešu pārnesumu manuālā kārba un sešu pakāpju automātiskā pārnesumu kārba. Tiesa gan manuālā bāzes komplektācijā pieejama tikai ar 1,8 benzīnmotoru.
Vadāmības ziņā CC ir daudz sportiskāks par savām līdzšinējām māsām un brāļiem – parasto Passat un Passat Alltrack. Vēl jo vairāk, ja ārpus pilsētas tiek piespiesta podziņa, kas adaptīvo piekari pārslēdz sporta režīmā. Autovadītājam ir absolūta fantāzijas brīvība un pie CC stūres vari justies gan kā jaudīgā sporta automobilī, gan kā prestižā limuzīnā.
Secinājums? Ļoti labs un praktisks automobilis, bet ne latvietim praktiskajam! Automobilis vidēja un pat krietni virs vidējā ranga vadītājam. Ģimenes auto, ja bērni jau izauguši no bērnu ratiņiem. Auto vienkārši turīgam cilvēkam, kurš pārlieku negrib “zīmēties”, bet tomēr negrib iekļauties kopējā automobiļu gūzmā!