Kasjauns.lv un Delfi.lv jūlijā sasniedz lapu skatījumu rekordu
Starptautiskais interneta izpētes uzņēmums Gemius publicējis jūlijā apmeklētāko interneta portālu Top 25, balstoties uz reālo lietotāju (real users) skaitu tajos, portālu Kasjauns.lv informē Gemius pārstāve Linda Egle. Jūlijā reālo lietotāju skaits audzis arī visiem lielākajiem ziņu portāliem, lielākais no tiem - portālam Kasjauns.lv (6,87%).
Jūlijā salīdzinājumā ar jūniju gandrīz visiem Top 25 esošajiem portāliem palielinājies reālo lietotāju skaits, savukārt divi no lielākajiem ziņu portāliem – Kasjauns.lv un Delfi.lv - sasnieguši rekordaugstu interneta lapu skatījumu skaitu.
Ievērojamākie auditorijas skaita pieaugumi jūlijā bijuši portāliem sportacentrs.com (21,75%), nra.lv (11,20%), cv.lv (10,10%), zizu.lv (9,59%), perkamkopa.lv (9,32%), zl.lv (7,97%) un mammamuntetiem.lv (7,63%). Dažiem no tiem statistikas pieaugums jūlijā skaidrojams ar samazinājumu iepriekšējā mēnesī (nra.lv, mammamuntetiem.lv, sportacentrs.lv ), turpretim kolektīvās iepirkšanās portālam perkamkopa.lv auditorijas skaits aug jau otro mēnesi pēc kārtas, kā rezultātā no 19. vietas maijā sasniedzot 15. vietu jūlijā.
Perkamkopa.lv runasvīrs Jānis Palkavnieks portāla rezultātus skaidro ar gūto pieredzi un sezonāliem piedāvājumiem: "Divu gadu laikā uzkrātā pieredze kolektīvās iepirkšanās biznesā ir palīdzējusi mums piemeklēt tieši vasaras mēnešiem atbilstošus piedāvājumus, kā arī, pateicoties labai atgriezeniskai saitei, mēs aizvien precīzāk trāpām mērķī”.
Jūlijā reālo lietotāju skaits audzis arī visiem lielākajiem ziņu portāliem. Lielākais no tiem - portālam Kasjauns.lv (6,87%). Šis portāls arī piedzīvojis augstāko interneta lapu skatījuma skaitu portāla vēsturē, kas salīdzinot ar jūniju, audzis par 49,55%, jūlijā sasniedzot 38,5 miljonus interneta lapu skatījumu.
„Auditorijas pieaugums portālam kasjauns.lv nav negaidīts: „Jaunas auditorijas piesaistīšana pašlaik ir mūsu galvenais uzdevums. Esam izveidojuši vairākas jaunas sadaļas un ar oriģinālmateriāliem uzlabojam esošās, kas mums devis ne vien auditorijas pieaugumu, bet arī augstāko interneta lapu skatījumu skaitu portāla vēsturē. Jūlijs bija bagāts ar dažādiem notikumiem un visvairāk skatītākās tematikas bija festivāls „Jaunais vilnis” un Olimpiskās spēles Londonā”, stāsta Sindija Frīdenberga, ziņu portāla kasjauns.lv reklāmas daļas vadītāja.
Augstāko interneta lapu skatījuma skaitu portāla vēsturē guvis arī Latvijas lielākais ziņu portāls delfi.lv – salīdzinot ar jūniju pieaugums par 27,42%. Jūlijā portālā delfi.lv no Latvijas veikti 124,5 miljoni interneta lapu skatījumi.
„Operatīvs redakcijas darbs, jaunu produktu ieviešana, redakcijas paplašināšana un reakcija uz aktualitātēm nodrošinājusi visu laiku labāko apskatīto lapu rezultātu portāla vēsturē,” vēsta delfi.lv direktors Arnis Ozols. „Jūlijā pastiprinātu lasītāju interesi izraisīja festivāls „Jaunais Vilnis”, Pasaules Čempionāts futbolā, Vasaras Olimpiskās spēles, kā arī Delfi.lv jaunais laika ziņu kanāls,” stāsta Ozols. Viņš gan uzsver, ka „Jaunā Viļņa” ietekme šogad salīdzinoši ir mazāka, nekā tas bija pērn, kad delfi.lv statistika jūlijā pieauga galvenokārt pateicoties „Jaunajam Vilnim”.
Līderis joprojām ir portāls inbox.lv ar 738 000 reālajiem lietotājiem mēnesī, otrajā vietā ir sociālais tīkls draugiem.lv ar 660 000 lietotājiem, bet trešie – ziņu portāls delfi.lv ar 613 000 lietotājiem jūlijā.
Jūlijā no Top 25 izkritis portāls tv3play.lv, kas jūnijā ierindojās 21. vietā un kolektīvās iepirkšanās portāls cherry.lv, kas jūnijā bija 25. vietā.