Kādam nozagtas deviņas auto piekabes, citam dārgs Maserati
BTA pērn atlīdzībās par nozagtajām automašīnām izmaksājusi 212 tūkstošus latu.
Auto un tehnoloģijas

Kādam nozagtas deviņas auto piekabes, citam dārgs Maserati

Jauns.lv

Ko taupīt taupa taupītājs, to nāk un nozog laupītājs! Dziesmiņa no leļļu izrādes “Velniņi”. Diemžēl tā ir ne tikai dziesma, bet arī skaudrā automobilistu un apdrošinātāju ikdiena.

Pēc "BTA Insurance Company" SE datiem zagtākās automašīnu markas 2012.gadā bija Volkswagen, Audi un Toyota. Kopumā apdrošināšanas atlīdzībās par nozagtām automašīnām BTA attiecīgajā periodā izmaksājusi 212 211 latu, savukārt lielāko atlīdzību - 43 tūkstoši latu - saņēmis Maskavā nozagtā Maserati markas automašīnas īpašnieks.

BTA klientiem pagājušajā gadā nozagtas 68 automašīnas. Vidējā izmaksa par vienu nozagto automašīnu, ko BTA izmaksāja pagājušajā gadā, sastāda 6 845 latus.

Iveta Rijniece, "BTA Insurance Company" SE Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktora: "Gadījumos, kad automašīna tiek nozagta un policija to nav atradusi, vai pēc atrašanas bojājumi ir pārāk lieli, lai spēkratu varētu izmantot, mēs paturam tiesības izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību vai arī aizstāt automašīnu ar citu tādas pašas markas, modeļa un izlaiduma gada transportlīdzekli. Tā 10 saviem klientiem pērn veicām automašīnas aizvietošanu, pārējiem tika izmaksātas atlīdzības. Savukārt viens no iespaidīgākajiem pagājušajā gadā pieteiktajiem gadījumiem bija saistīts ar mūsu klientu, kas nodarbojas ar transportlīdzekļu iznomāšanu. Tika pieteikti zaudējumi uzreiz par deviņu KRONE SD piekabju zādzību. Konkrētajā gadījumā nomnieks pazuda, šīs transporta vienības neatgriežot īpašniekam. Tāpēc uzņēmumiem, kas nodarbojas ar automašīnu vai piekabju iznomāšanu, iesakām daudz lielāku uzmanību pievērst savu klientu uzticamībai. Visbiežāk krāpniecība notiek sekojošā veidā - nomnieks uzrāda viltotus dokumentus un tad pazūd kopā ar izīrēto automašīnu."

Valsts policijas statistikas dati liecina, ka pēdējo trīs gadu laikā automašīnu zādzību skaits ir samazinājies. Ja 2010. gadā kopumā tika nozagtas 1417 automašīnas, 2011. gadā - 1198, tad pagājušajā gadā to skaits krities līdz 1040 automašīnām. Tāpat pēdējos divos gados varam izsekot tendencei, ka, neskatoties uz to, ka zagtāko automašīnu marku BTA TOP 5 īpaši nemainās, izņemot to, ka pērn to atstājušas BMW markas automašīnas, mainās tendence garnadžiem, izvēloties automašīnu modeļus.

"Viņu izvēle kritusi par labu ekonomiskām automašīnām, īpaši tām, kas darbojas ar dīzeļdegvielu vai autogāzi. Piemēram, ja apskatām visbiežāk zagtās automašīnu markas - Volkswagen statistiku, tad no 12 pērn nozagtajām 3 bija VW Passat, 3 VW Golf, 2 VW Touran, 2 VW Sharan un pa vienam no VW Caddy un VW Caravelle modeļu automašīnām. Motora tilpums šiem spēkratiem, ja darbināmi ar dīzeli, nepārsniedz 2l, bet, ja ar benzīnu - 1,6l. Šādai tendencei ir visai praktisks iemesls - zog automašīnas, pēc kurām ir pieprasījums. Krīzes un pēckrīzes laikā šis pieprasījums ir pēc ekonomiskām automašīnām, un Latvijā zagto spēkratu galvenais noieta tirgus ir Lietuva, Baltkrievija un Krievija. Līdz ar to automašīna nedrīkst būt dārga, to pārdodot un ekspluatējot - tie ir galvenie priekšnoteikumi," uzsver I.Rijniece.

Kasjauns.lv, Foto: Evija Trifanova/LETA