Nevis citos tirgos vajag lauzties, bet gan beidzot 21.gadsimtā - internetā naski apspriež "Dzintara" problēmas
Izskanot ziņām par pamatīgajām finanšu problēmām un nodokļu parādiem pašmāju vēsturiskajā kosmētikas ražotājā "Dzintars", sociālajos tīklos ļaudis gan smejas, gan tur rūpi, gan arī piedāvā reālus risinājumus, kā no aizas izkļūt un saglabāt leģendāro uzņēmumu.
"Visi pa veikaliem! Visi ejam kaut ko no "Dzintara" nopirkt!" - šāds un līdzīgi aicinājumi dienas garumā tika publicēti sociālajā tīklā "Facebook", un arī tviterī ļaudis komentēja "komunistu laika milža" finanšu problēmas. Leģendārajam pašmāju kosmētikas ražotājam sākušies grūti laiki - uzņēmumā ierosināts tiesiskās aizsardzības process. "Dzintaram" ir 6 miljonu eiro apgrozījums un izveidojies pamatīgs nodokļu parāds apmēram 3 miljonu apjomā. Puse no tā esot nomaksāta, taču ar to ir par maz.
Lai izkļūtu no krīzes, uzņēmums sācis pastiprināti "iet" ārvalstu tirgos; esot parakstīti liela apjoma līgumi ar Ķīnu, Irānu un citām valstīm. "Dzintars" patlaban lauvas tiesu līdzekļu ieguldot eksporta tirgu apgūšanai, skaidroja uzņēmuma valdes locekle Dagnija Maike.
Kā trešdienas vakarā ziņoja portāls sputniknewslv.com, "Dzintara" šefs Iļja Gerčikovs apsolījis maksimāli ātri dzēst sakrājušos parādus un aicināja pāragri neapglabāt vēsturisko uzņēmumu. Tiesiskās aizsardzības process liecinot nevis par bankrotu, bet gan par darbības attīstību. Netikšot nedz atlaisti darbinieki, nedz samazināta ražošana, nedz slēgti firmas veikali.
Bēdas kontekstā sabiedriski aktīvajai grāmatizdevējai Vijai Kilblokai, šķiet, izdevās radīt kaut ko līdzīgu labai kampaņai. Uzņēmēja feisbukā un tviterī ievietoja lūpukrāsas un lūpu spīduma attēlus ar tekstu, ka šie ir viņas šodienas pirkumi "Dzintarā" un ka visi laipni aicināti sekot piemēram, lai tādējādi palīdzētu vietējam kosmētikas grandam izkulties no ķezas.
"
Mēs itin viegli varam palīdzēt "Dzintaram" pārvarēt politisko notikumu radītās grūtības! Šie ir mani šīs dienas pirkumi, un man vēl ir lieli plāni Ziemassvētku dāvanu sakarā. "Dzintaram" ir tik daudz labu un ikdienā noderīgu ražojumu, ka tie daži miljoni nodokļu parādos tāds nieks vien ir, ja mēs katrs nopirksim kaut vai kādu nieku par dažiem eiro! Palīdzam savējiem! Lūdzu, dalieties ar šo aicinājumu," vēstīja izdevēja Kilbloka. Sekoja ķēdes reakcija.
Tikmēr tviterī, kur ierasti sastopami asprātīgi un reizumis skarbi secinājumi par sabiedrībā aktuāliem notikumiem, ļaudis norāda uz "Dzintara" produkcijas senilumu. Proti, uzņēmums sens un mīļš, taču nav vēlējies ne kripatas enerģijas un naudas ieguldīt sava tēla veidošanā un mūsdienīgā mārketingā. It kā dzīvotu joprojām padomju ērā, kad reklāma pat nebija vajadzīga, jo arī izvēles un konkurences nebija. "Dzintaram" esot daudz labu lietu, taču gan produktu iepakojums, gan totāla bez-reklāma neļauj sacensties ar, piemēram, strauji augošo "Madaru", laikmetīgu produkciju laikmetīgā ietvarā.
Komunisma milzis aiziet nebūtībā - AS Dzintars ir 6m apgrozījums un 3m nodokļu parāds. Arī Madara Cosmetics to apsteidz finanšu rādītājos.
— Viesturs Liepkalns (@Liepkalns) October 18, 2016
Nu,ja jau aicina atbalstīt A/s Dzintars perkot to prod.tad atgādināšu,ko vīriešiem tie piedava! :-) https://t.co/zivmER0wTw
— Juris Sevcenko (@juris_Sevcenko) October 19, 2016
Tas ir labi, ka Dzintars cenšas ieiet jaunos tirgos. Būtu vēl jaukāk, ja pacenstos ienākt mūsu gadsimtā.
— Nadīna (@NadinaElekse) October 19, 2016
Dzintars, protams, ir pelnījis mūsu palīdzību - pateicoties Dzintaram, bērni var uzzināt, kā produkti un reklāmas izskatījās Padomju laikos.
— Nils Sakss K. (@saksss) October 19, 2016
Tvitera lietotājs Edgars Eglītis "uzgājis" uzņēmuma reklāmu, kurā galvenajā lomā ir kādreiz slavenā aktrise Lelde Vikmane. Nenoliedzami nostaļģiski un šarmanti:
"Šarm, šarm, šarm!" https://t.co/AfF7P9dppw #dzintars
— Edgars Eglītis (@eedgars) October 19, 2016
Palīdzēsim mūsu "Dzintaram" nomaksāt politisko notikumu radīto nodokļu parādu un iepirksimies "Dzintara" veikalos! pic.twitter.com/QWQLDOwexy
— Vija Kilbloka (@kilbloka) October 18, 2016
Astrīda Bomis/Kasjauns.lv/Foto: Twitter