Reklāmas aģentūru reputācijas tops: "Esplanāde", "Guilty", "DDB"
Latvijas reklāmas aģentūru reputācijas topa pirmajās trijās vietās ierindojušās reklāmas ideju un stratēģiju aģentūra "Esplanāde", reklāmas aģentūra "Guilty" un radošās reklāmas aģentūra "DDB".
Tas secināts šodien publiskotajā Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) un pētījumu aģentūras "ResearchCube" veiktajā reklāmas un mediju aģentūru reputācijas pētījumā.
Minētajām aģentūrām seko "Taivas Ogilvy", "McCann-Erickson Riga" un "Mooz". Kopējā reputācijas vērtējumā netika iekļauts sadarbības partneru vērtējums, līdz ar to izveidots atsevišķs sadarbības partneru vērtējuma reputācijas tops. Pēc sadarbības partneru vērtējuma, reklāmas aģentūru reputācijas topa sešinieks ir mazliet citāds: "Esplanāde", "Guilty", "Adell Saatchi&Saatchi", "Idea", "DDB", "MOOZ".
Mediju aģentūru reputācijas topa pirmajā sešiniekā iekļuvušas "Media Flux", "CMS", "Mediacom", "CMB", "Media House", "MPG". Savukārt sadarbības partneru vērtējumā, mediju aģentūras, kas ierindojušās reputācijas topa pirmajā sešiniekā ir: "Inspired", "Mediacom", "Starcom", "Mindshare", "CMS", "MPG".
Pētījuma rezultāti šodien izraisīja atsevišķu tajā iekļauto aģentūru pārstāvju neapmierinātību. Tika paziņots, ka nelielās aģentūras ir iekļuvušas reputācijas topa augstākās vietās, jo tām ir mazāk klientu, līdz ar to tās klientu apkalpošanā var izlietot lielākus resursus. Līdz ar to par mazajām aģentūrām esot mazāk negatīvu atsauksmju. Turklāt neizpratni izraisīja lēmums, neiekļaut kopējā reputācijas vērtējumā sadarbības partneru viedokli. Taču lēmumu atsevišķi nodalīt sadarbības partneru vērtējumu bija pieņēmušas pašas aģentūras, lemjot par pētījuma veikšanu.
Kā iepriekš informēja Latvijas Reklāmas asociācijas valdes locekle Ingrīda Krīgere-Lāce, reputācijas tops līdz šim tika veidots, summējot klientu atsauksmes, aģentūru darbības novērtējumu un izvēli sadarboties ar aģentūru. Šajā reizē pētījuma respondentu loks tika paplašināts, aptaujā iekļaujot ne tikai aktīvos industrijas klientus - reklāmdevējus Latvijā un ārpus tās -, bet iztaujājot arī aģentūru darbā iesaistītās trešās puses. Par mediju aģentūrām viedokli izteica sadarbības partneri mediju pusē, savukārt radošās aģentūras novērtēja aģentūru sadarbības partneri tipogrāfijas nozarē, filmu studijas un citi radošo aģentūru sadarbības partneri.
Pēc Krīgeres-Lāces teiktā, pētījumā iegūto atbilžu skaits ir trīsreiz lielāks nekā iepriekšējos gados. Atbildes snieguši 685 respondenti no aģentūru klientu puses un 254 respondenti, kas sadarbojas ar aģentūrām partnerības jautājumos. Pētījumā iekļautas visas aģentūras, arī tādas, kuras nav LRA biedri vai nefinansē šo pētījumu, tādējādi nodrošinot objektīvu pētījuma rezultātu, atainojot šī brīža tirgus stāvokli.
Pētījums tika veikts jau ceturto reizi, šajā reizē sadarbojoties ar pētījumu aģentūru "ResearchCube". Pirmie trīs pētījumi tika veikti 2005., 2007. un 2010.gadā.