Šogad Jāņos bijis par 10% lielāks alus patēriņš nekā pērn
Latvijas lielākās alus darītavas patēriņa pieaugumu skaidro ar labajiem laikapstākļiem.
Bizness un ekonomika
2013. gada 25. jūnijs, 22:00

Šogad Jāņos bijis par 10% lielāks alus patēriņš nekā pērn

Jauns.lv

Šogad Līgo svētkos alus pirkts par apmēram 10% vairāk nekā pērn šajā laikā, pastāstīja aptaujātie alus ražotāji.

Latvijas lielākās alus darītavas "Aldaris" komunikācijas vadītāja Laura Krastiņa norādīja, ka "Aldara" alus kopējie pārdošanas rezultāti šogad Jāņu laikā tiek prognozēti par vidēji 15-20% labāki salīdzinot ar svētkiem aizvadītajā gadā.

"Lielākoties pozitīvās tendences skaidrojamas ar diviem faktoriem - šogad alus un dzērienu nozari lutināja laika apstākļi, šie bija siltākie vasaras saulgrieži pēdējo 13 gadu laikā. Tāpat šogad Jāņu bērni varēja baudīt vairāk brīvdienu nekā pagājušā gadā," sacīja Krastiņa.

Viņa norādīja, ka mazumtirdzniecībā vidējais pārdošanas apmēra pieaugums bija 10-25% atkarībā no tirdzniecības kanāla, savukārt izklaides vietās līgotāji miestiņu baudīja vidēji par 15-20% vairāk.

Krastiņa piebilda, ka precīzāki pārdošanas dati būs zināmi šīs nedēļas laikā.

Alus darītavas "Bauskas alus" pārdošanas direktore Daiga Solzemniece norādīja, ka alus pārdošanas rādītāji svētku laikā šogad bija labāki nekā pērn. "Alus pārdošanas apmērs varētu būt par kādiem 10% lielāks nekā pērn," sacīja Solzemniece.

Viņa norādīja, ka alus pārdošanas apmēri šogad palielinājās galvenokārt pateicoties siltajiem laikapstākļiem.

Uzņēmuma pārdošanas direktore norādīja, ka vislabākais "Bauskas alus" noiets bija tirdzniecības vietās. "Visvairāk alu pirka tirdzniecības vietās," sacīja Solzemniece, piebilstot, ka cilvēki iegādājās alu pudelēs un visbiežāk izvēlējās tieši gaišo alu, ko iespējams izskaidrot ar akcijas cenām. "Parasti jau cilvēki pērk tos produktus, kam ir akcijas cena," sacīja Solzemniece.

Savukārt alus darītavas "Piebalgas alus"  tirdzniecības direktors Oskars Liepiņš nevarēja pateikt precīzu pieprasījuma pieaugumu pēc alus Jāņu laikā, taču lēsa, ka "Piebalgas alus" kopējie pārdošanas rādītāji būs par 7-8% labāki.

"Ja pagājušajā gadā jūnijā noliktavā mums vēl palika alus, tad šogad viss ir pārdots," sacīja Liepiņš.

Arī viņš apstiprināja, ka pieprasījuma pieaugumu ietekmēja tirdzniecībai labvēlīgie laikapstākļi, kā arī šogad svētkos bija par vienu brīvdienu vairāk nekā pērn.

"Piebalgas alus" tirdzniecības direktors norādīja, ka vislielākais pieprasījums pēc "Piebalgas alus" produkcijas, līdzīgi kā ikdienā, bija tirdzniecības vietās. "Parasti tirdzniecības vietās pieprasījums pēc alus ir 55% no kopējā pārdošanas apmēra," sacīja Liepiņš, piebilstot, ka visvairāk cilvēki Jāņu laikā iegādājās gaišo alu. "Mēs jau zinām, ka tumšā alus tīkotāji ir tikai 5% no visiem alus cienītājiem," sacīja Liepiņš.

Arī alus darītavas "Valmiermuižas alus" saimnieks Aigars Ruņģis ]teica, ka alus pārdošanas apmērs Jāņu laikā ievērojami pieaudzis. "Šajos Jāņos pieprasījums bijis necerēti labs. Gatavojoties Jāņu svinībām, šogad jūnijā plānojām pārdot par 40% vairāk, salīdzinot ar pagājušo gadu. Bet šodien pēc svētkiem droši varam teikt, ka jūnijā būsim pārdevuši divreiz vairāk, nekā pērn - apmēram 230 tūkstošus litru alus," sacīja Ruņģis.

Viņš norādīja, ka darbs bija auglīgs, jo ziemā alus darītava investēja miljonu eiro (702,8 tūkstošus latu), lai izbūvētu jaunu tumšā alus pagrabu. Tas ļāva šogad vasarā uz Jāņiem nesteidzīgi izbrūvēt un piedāvāt vairāk gaišā un tumšā alus.

Ruņģis gan piebilda, ka arī šogad visiem gribētājiem Valmiermuižas alus uz Jāņiem nepietika. "Ar katru gadu aug pieprasījums pēc "Valmiermuižas" nefiltrētā alus tradicionālās ozolkoka muciņās, kuras piedāvājam "Valmiermuižas" tirgotavā līdzās alus darītavai un "Valmiermuižas" pārstāvniecībā Rīgā.  Lai arī katru gadu ozolkoka muciņu skaitu dubultojam, tās visas Jāņu laikam jau ir rezervētas ap Lieldienām," sacīja Ruņģis.  

Arī Užavas alus darītavas "Zaksi" līdzīpašnieks Uldis Pumpurs anorādīja, ka "Zaksu" alus pārdošanas apmēri šogad Jāņu laikā bija labāki nekā pērn. "Alus ir specifisks produkts, kuru ietekmē laikapstākļi. Patlaban laiks ir silts, līdz ar to alu šogad pirka labāk nekā pērn," sacīja Pumpurs.

Pumpurs sacīja, ka vislabākie alus pārdošanas rezultāti līdzīgi kā citus gadus bija HoReCa segmentā, jo līdz ar siltajiem laikapstākļiem cilvēki vairāk uzturas ārpus telpām, piemēram, āra kafejnīcās.

Viņš piebilda, ka vislielākais pieprasījums bija pēc gaišā alus. "Parasti pieprasījuma ziņā proporcionāli gaišo alu pērk 60% cilvēki, bet tumšo - 40%. Šogad bija tāpat," sacīja Pumpurs.

Arī "Cido grupa", kam pieder "Lāčplēša alus", pārstāve Inese Lielpinka apstiprināja, ka šogad alus pārdošanas apmērs bija lielāks nekā pērn. "Šajā gadā uz svētkiem "Cido grupa" alu pārdeva vairāk nekā gadu iepriekš. Īpaši labus pārdošanas rādītājus sasniedza jaunais "Lāčplēsis Ekstra","  teica "Cido grupa" pārstāve.

Lielpinka teica, ka arī HoReCa segmentā Jāņu laikā bija novērojams patēriņa pieaugums. "Jāņem vērā, ka no vasaras garuma un karstuma lielā mērā ir atkarīgs, cik veiksmīgs būs katra alus darītāja gads. Šajā gadā Latvijā nebija pavasaris, bet ziemu ļoti strauji jau maijā nomainīja silta un saulaina vasara," sacīja Lielpinka.

Savukārt "Cēsu alus" sabiedrisko attiecību vadītāja Agita Baltbārde norādīja, ka kopumā "Cēsu alus" pārdošanas rezultāti salīdzinājumā ar iepriekšējā gada Līgo laiku nav būtiski mainījušies.

Viņa piebilda, tā kā tirdzniecības klientiem Līgo laikam paredzētā alus piegāde notiek jau maijā, tādēļ svētku nedēļas pārdošanas rezultāti neatspoguļo tieši Jāņos patērēto alu.

Baltbārde stāstīja, ka šogad bija veiksmīgi alus zīmola "Cēsu Nefiltrētais" pārdošanas rādītāji. "Ļoti veiksmīgi tirgū pozicionēts jaunais šī zīmola produkts "Cēsu Nefiltrētais Griķu alus", līdz ar to Līgo nedēļā labākie pārdošanas rezultāti ir bija tieši alus zīmolam "Cēsu Nefiltrētais" - salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pieaugums par 20%," sacīja Baltbārde.

Viņa pastāstīja, ka iecienītākais "Cēsu alus" zīmols šā gada Jāņos bija "Cēsu Premium" alus skārdenēs, ko iespējams izskaidrot ar kampaņu "Cēsu Prēmija", kas risinās kopš aprīļa un veicinājis zīmola kopējā pārdošanas apmēra pieaugumu par 11%.

"Cēsu alus" sabiedrisko attiecību vadītāja piebilda - tāpat tirdzniecības vietā pie "Cēsu alus" ražotnes Cēsīs četrās pirmssvētku dienās uzņēmums pārdeva 70 mucas alus, kas ir ievērojams pārdošanas apmērs tik mazai tirdzniecības vietai.

BNS/Foto: Shutterstock