Ekoloģija rullē! Pasaulē ir 3,4 miljoni Prius īpašnieku!
Atmiņā nāk viena no “lētā gala” filmām, kurā čalis divos naktī Ņujorkas policistam mēģina iestāstīt, ka atgriežas no nelegālajām ielu sacensībām. Ar Toyota Prius!
Pirms 16 gadiem dienas gaismu ieraudzīja pirmais sērijveida hibrīdautomobilis, un tā vārds bija Toyota Prius. Šajos 16 gados tas kļuvis gan par anekdošu varoni, gan sinonīms vārdu salikumam “tējkanna pie stūres”, gan vides un ekoloģijas aizsardzības paraugs. Un, lai kā mēs apceltos un uzjautrinātos par šo modeli, savos 16 gados tas iekarojis 3,4 miljonu autobraucēju simpātijas.
Pirmais hibrīdauto no konveijera noripoja 1997. gadā. Daži to uzskatīja par soli nākotnes autobūves tehnoloģiju virzienā, citi – par tukšu laika un naudas tērēšanu. Tomēr jau pēc sešiem gadiem, 2003. gadā, klajā nāca nākamā – nu jau otrā – Toyota Prius paaudze. Tāds Prius, kādu mēs varam iegādāties tagad, automobiļu tirgū nonāca 2009. gadā un pavisam nesen piedzīvoja atjauninājumus jeb tā dēvēto “feistliftu”. Lieki piebilst, ka šajos gados radies arī Prius variants ar nosaukumu “Plug-in”, ko varam uzlādēt no parastas sadzīves elektriskās rozetes.
Hibrīdu mūsdienās ir bez savas jēgas, un nekas īpašs tas nevienam vairs neliekas. Tiesa gan, lielākoties tie ir gluži parasti mums visiem labi pazīstami automobiļu modeļi, kas tikuši pie hibrīda tehnoloģijas dzinēja. Tomēr Toyota paliek uzticīgs speciālam hibrīda modelim – Prius!
Atšķirībā no citiem Toyota hibrīdtehnoloģiju nesējiem – Toyoata Auris un Yaris – Prius ir interesants arī no vadības viedokļa. Dīvainais džoistiks pārnesumu kārbas pārslēdzēja vietā vien ir ko vērts! Autovadītājam pašam izsekot līdzi dzinēja manipulācijām, kas tiek atainotas multimediju centra monitorā, nav iespējams. Kas ko kurā brīdī uzlādē un kas no kā barojas, var piefiksēt vienīgi blakussēdētājs, un arī tikai ar nosacījumu, ka skats aiz loga viņu neinteresē.
Tomēr Toyota Prius saražots 3,4 miljonu eksemplāros, un tas nav maz. Lai turpinātu iesākto, Japānas koncerns Toyota šogad nolēmis ieguldīt vairāk nekā 871 miljonu dolāru gan Prius, gan hibrīdtehnoloģiju attīstībā.