Provokatīvie gurķi, prusaki un mulsinošas salvetes: dažas īpatnējās Valentīndienas reklāmu kampaņas
foto: REUTERS/SCANPIX
Daudzi uzņēmumi nereti cenšas radīt īpašas Valentīndienas reklāmu kampaņas.
Pasaulē

Provokatīvie gurķi, prusaki un mulsinošas salvetes: dažas īpatnējās Valentīndienas reklāmu kampaņas

Zanda Rītuma

Jauns.lv

0

Daudzi uzņēmumi nereti cenšas radīt īpašas Valentīndienas reklāmu kampaņas. Lai izsistos tirgū, nākas būt oriģinālam, dažkārt pat ļoti, izraisot gan pozitīvu, gan negatīvu reakciju pircējos.

Provokatīvie gurķi, prusaki un mulsinošas salvetes...

“Delta Air Lines” un “Coca-Cola” lidmašīnas salvetīšu skandāls

2019. gadā “Delta” un “Coca-Cola” izdalīja lidmašīnās salvetes, uz kurām pasažieri tika aicināti uzrakstīt savu tālruņa numuru un iedot to savai simpātijai lidmašīnā. Uz salvetes priekšpuses bija rakstīts: “Jo tu esi lidmašīnā, kas pilna ar interesantiem cilvēkiem, un, hei… nekad nevar zināt,” savukārt otrajā pusē: "Esi mazliet vecmodīgs. Uzraksti savu numuru un iedod to simpātiskajam ceļabiedram. Nekad nevar zināt..." Daudzi pasažieri šo pieeju uztvēra kā uzmācīgu un “biedējošu,” izraisot sašutumu sociālajos tīklos. Abi uzņēmumi atvainojās un nekavējoties izņēma salvetes no aprites, vēsta “CNN.”

Lielveikala “Tesco” provokatīvā gurķu reklāma

2020. gadā Valentīna dienā Lielbritānijas lielveikalā “Tesco” gurķu reklāmas plāksnīte vēstīja: “Tie ir ideāli Valentīndienai.” Šāda provokatīvā reklāma izraisīja apmulsumu. Daži jautāja, vai gurķi ir domāti ēdiena pagatavošanai kādam, kuru mīli. Tiek uzskatīts, ka tā bija jokošana no darbinieka vai kāda pircēja puses, jo līdzīgas zīmes tika atrastas arī pie citām precēm, kā arī prezervatīviem.

Bronksas zoodārza kampaņa "Nosauc prusaku sava bijušā vārdā"

Kopš 2011. gada ASV Bronksas zoodārzs piedāvā apmeklētājiem iespēju nosaukt Madagaskaras šņācošo prusaku sava bijušā vārdā vai šobrīd mīļotā cilvēka vārdā Valentīndienā. Bronksas zoodārzs raksta: “Nosauc prusaku sava mīļotā cilvēka vārdā, lai parādītu, ka tu viņu vienmēr mīlēsi."

Par 15 dolāru ziedojumu viesiem ir iespēja saņemt digitālu sertifikātu, kurā būs norādīts izvēlētā mīļotā vai bijušā mīļotā vārds, kurā tiks nosaukts kāds no prusakiem. Lai gan daudzi šo ideju uzskatīja par oriģinālu un jautru, ir tie, kas uzskata šo ideju par biedējošu un neromantisku. 

“Card Factory” “Darba vīra” Valentīna dienas kartīte

Šogad janvārī apsveikumu kartiņu veikals Lielbritānijā “Card Factory” nāca klājā ar Valentīna dienas apsveikuma kartīti, kas ir paredzēta “darba vīram”, jeb vīrietim, ar kuru darbā tev ir labas attiecības, tik labas, ka viņu var saukt par vīru tavā darba vietā. Tā izraisīja pretrunīgu reakciju pircēju vidū, vēsta “The Sun”. Daudzi uzskatīja kartīti par tādu, kas “pauž nieciņu”, “ir pretīga”, norādot, ka tā var radīt problēmas attiecībās un nav piemērota šim notikumam. Uzņēmums norādīja, ka Valentīna diena mūsdienās nav tikai par romantiskām attiecībām, bet arī atspoguļo visāda veida attiecības, un šī kartiņa atspoguļo šo tendenci.