Arī Āfrikā gadās nedienas ar tikko nopirktajiem jaunajiem vilcieniem
Latvijā daudziem šķiet, ka Āfrikā vēl aizvien galvenais pārvietošanās līdzeklis ir ēzeļi un kamieļi. Tikmēr arī Āfrikas valstis pērk jaunus vilcienus un piedzīvo ar tiem pirmās nedienas.
Aprīļa sākumā Gana Rietumāfrikā saņēma pirmos dīzeļvilcienus no Polijas uzņēmuma “PESA”. Diemžēl 18. aprīlī izmēģinājuma laikā noticis negadījums, taču ne vilciena problēmu dēļ – uz sliedēm bija atstāts kravas auto “KIA”. Mašīnists nevarēja paspēt nobremzēt, un notika sadursme. Neviens cilvēks nav cietis, kaut arī vilcienā atradās pasažieri un daži dzelzceļa inspektori.
Vainieks pats izsauca policiju, viņš ir arestēts. Ganas dzelzceļa ministrs Džons Peters Amevu atzīst, ka šai rīcībai nav izskaidrojuma, un izsaka prieku, ka nav cietušo. “Tehniski es teiktu, ka vilciens joprojām ir ļoti labā stāvoklī. Nekas nav ietekmēts ne elektrības, ne dzinēja ziņā, izņemot priekšpusi, kas nedaudz bojāta,” teic ministrs.
Gana no Polijas saņems 12 vilcienus, paredzams, ka tie sāks kursēt maijā, pārvadājot pasažierus pa 97 kilometrus garo Temas ostas Mpakadanas līniju. Šī ir daļa no plānotā 1000 kilometru garā Ganas–Burkinafaso dzelzceļa. Ganas lielais mērķis ir aptvert valsti ar 4000 kilometru plašu dzelzceļa tīklu.
Arī Āfrikas otrā krastā, austrumu pusē, Tanzānija aprīļa sākumā saņēma ilgi gaidītu sūtījumu no Dienvidkorejas – Dāresalāmas ostā izkrautas pirmās piecas elektrovilcienu lokomotīves un trīs pasažieru sastāvi, kas ražotas “Hyundai Rotem”. Katrā vilcienā ir vieta 589 pasažieriem, tie var attīstīt ātrumu līdz 160 kilometriem stundā.
Jaunajos vilcienos ir mūsdienām atbilstīgas ērtības, tostarp Wi-Fi, sēdvietas cilvēkiem ar kustību traucējumiem, gaisa kondicionēšanas sistēma un videonovērošanu. Kopumā Tanzānija saņems 80 vagonus un 17 lokomotīves, darījuma summa ir 295,65 miljoni ASV dolāru (277,7 miljoni eiro).
Līdztekus tam Tanzānijā noslēgumam tuvojas dzelzceļa pārbūve atbilstoši starptautiski pieņemtajam sliežu platumam, un nav vairs tālu laiks, kad varēs ērti aizbraukt uz daudzām šīs lielās valsts pilsētām. Patlaban brauciens ar autobusu, piemēram, no Dāresalāmas līdz Mvanzai ziemeļos prasa divas dienas – tie ir vairāk nekā 1000 kilometru.