Lielbritānijā bargi sodīs firmas, kas bombardē ar uzbāzīgiem zvaniem
Lielbritānijā uzņēmumus, kas klientus traucē ar uzbāzīgiem mārketinga telefonzvaniem un īsziņām, gaida liels sods, un to paredz trešdien paziņotie likuma grozījumi, kas atvieglo regulatoru rīcību tādās situācijās.
Nelūgti mārketinga zvani jau tagad Lielbritānijā ir nelikumīgi, bet no aprīļa Informācijas komisāra birojam (ICO) pirms sankciju noteikšanas vairs nebūs jāpierāda, ka kompānija ir radījusi "būtisku kaitējumu vai būtiskas neērtības".
ICO brīdinās kompānijas, kas neievēro regulējumu, un varēs noteikt sodu līdz 500 tūkstošiem Lielbritānijas mārciņām (682 tūkstošiem eiro) lielākajiem un uzstājīgākajiem likuma pārkāpējiem.
Lielbritānijas premjerministrs Deivids Kamerons norādīja, ka tādas izmaiņas "tiks apsveiktas visās valsts malās".
Mārketingu "nekad nevajadzētu īstenot, uzbāžoties cilvēkiem vai kļūstot par traucēkli", Kamerons teica parlamenta deputātiem.
"Pārāk ilgi kompānijas ir bombardējušās cilvēkus ar negribētiem mārketinga zvaniem un īsziņām un izvairījušās no soda, jo tās neradīja pietiekami lielu kaitējumu," teica Lielbritānijas digitālās ekonomikas ministrs Eds Veizijs.
Patērētāju tiesību aizsardzības grupas "Which?" veiktā aptaujā četras piektdaļas respondentu teica, ka regulāri mājās saņem uzbāzīgus mārketinga zvanus, bet trešdaļa no viņiem atzina, ka tādi zvani liek viņiem justies iebiedētiem.
ICO, kas risina datu privātuma jautājumus, 2014.gadā saņēma vairāk nekā 175 tūkstošus sūdzību par uzbāzīgiem mārketinga zvaniem un īsziņām.
Apsveicot likuma grozījumus, "Which?" izpilddirektors Ričards Loids, kurš vadīja darba grupu, teica, ka "mēs vēlamies, lai regulators pauž nepārprotamu vēstījumu, nekavējoties izmantojot jaunās pilnvaras pilnā apmērā".
BNS, Foto: Vida Press