"Aizvāksim krustus!" Bīskape lesbiete Zviedrijas baznīcā pošas atbrīvot rūmi musulmaņiem
Eva Brunne, kura tiek uzskatīta par pirmo pasaulē ordinēto lesbieti, savā diecēzē Stokholmā nolēmusi atbrīvot vietu islāmticīgajiem, no telpas aizvācot visus kristiešu krustus un vietā uzstādot marķējuma zīmes, kas rāda virzienu uz Meku. Tādējādi Brunne uzsver, ka baznīcā gaidīts jebkurš lūdzējs - arī musulmaņi.
Brunne ir pirmā mācītāja sieviete Zviedrijā, kura jau 2009.gadā "iznāca no skapja" paziņojot, ka ir lesbiete. Brunne kopš 2001.gada ir reģistrētā kopdzīvē ar Gunillu Lindenu, kura arīdzan ordinēta baznīcā Zviedrijā. Abas audzina 2006.gadā dzimušu dēlu, vēsta zviedru mediji.
Nupat mācītāja izraisīja lokāla mēroga skandālu, savā blogā publiskojot ierakstu par strīdu ar savas diecēzes priesteri, proti, Brunne pastāv uz vajadzību vismaz vienu Dokjārdas baznīcas telpu piemērot musulmaņu vajadzībām, kādas Zviedrijā jau ir teju visās lidostās un slimnīcās. Šāda rīcība paredz krustu aizvākšanu, vietā uzstādot islāmticīgajiem pieņemtos reliģiskos simbolus.
Brunne musulmaņu "viesus" baznīcā dēvē par eņģeļiem un uzsver, ka šāds žests nebūt nemazina viņas (uz)ticību Dievam. Viņa vēsta, ka jau šī gada sākumā priesterim vaicājusi, ko gan darīt, ja "valsts krastus sasniedz kuģis ar cilvēkiem, kuri nav kristieši, bet vēlas lūgties?"
Tēvs Patriks Petersons, kurš arīdzan raksta publisku blogu, savas kolēģes Brunnes iniciatīvu ar krustu novākšanu viņu baznīcā nosaucis par "teoloģiski neapdomīgu soli", norādot arī uz tīri saimnieciskiem jautājumiem, piemēram, baznīcas sienās iestrādāti smagi krucifiksi, kas tagad būtu jāskrūvē nost, atstājot neglītu sienu, bet to apveidu pēdas tāpat skaidri iezīmē kristietības simbolu. Petersons ironizē, ka viņa teiktais, protams, esot "retoriska kurnēšana", taču norāda, ka vienīgais arguments, kas runā par labu Brunnes plānam, ir viesmīlība pret iebraucējiem, jo teoloģiska pamata te neesot.
Arī Dokjārdas baznīcas direktore Kikija Veterberga pret Brunnes revolucionārajiem plāniem noskaņota skeptiski. "Man nav iebildumu, ja musulmaņi vai hindi nāk te lūgties, taču es uzskatu, ka mēs esam kristiešu baznīca, un mums jāsaglabā savi simboli. Ja es ieeju mošejā, es taču nelūdzu, lai tiktu noņemti islāma simboli, vai ne? Tā ir mana brīva izvēle - iet turp vai neiet."