foto: Shutterstock
Nosauktas 2019. gada labākās un sliktākās aviokompānijas un lidostas; topā arī Latvijas “airBaltic”
Pasaulē
2019. gada 9. maijs, 13:47

Nosauktas 2019. gada labākās un sliktākās aviokompānijas un lidostas; topā arī Latvijas “airBaltic”

Jauns.lv

Apkopotas pasaules labākās aviokompānijas, kā arī lidostas. Pirmo vietu aviokompāniju topā jau otro gadu pēc kārtas ieņem “Qatar Airways”, otrajā vietā atstājot “American Airlines”. Savukārt sliktākā aviokompānija 2019 ir “Thomas Cook Airlines”.

Tikmēr labāko lidostu topa pirmo vietu ieņem Hamada Starptautiskā lidosta Katarā, bet topa pēdējā – 132. vietā palikusi Lisabonas Portelas lidosta Portugālē. 

Pētījumu veicis uzņēmums “AirHelp”, kas palīdz pasažieriem saņemt kompensācijas par aizkavētiem vai atceltiem lidojumiem. 

Kopumā izvērtētas 72 aviokompānijas un 132 lidostas, ņemot vērā klientu atsauksmes, kas balstītas uz pakalpojumu kvalitāti, ēdienu un dzērienu iespējām lidojuma laikā, kā arī kompensāciju pieprasījuma sarežģītības pakāpi. 

Par 10 labākajām aviokompānijām 2019. gadā atzītas - “Qatar Airways”, “ American Airlines”, “Aeromexico”, “SAS Scandinavian Airlines”, “Qantas”, “LATAM Airlines”,  “WestJet”, “Luxair”, “Austrian Airlines” un “Emirates”. 

Arī Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” ierindota labāko aviokompāniju topa 41. vietā, apsteidzot virkni pasaulē plaši atpazīstamu aviokompāniju. 

Sliktāko topā ierindotas - “Adria Airways”, “Aerolineas Argentinas”, “Transavia”, “Laudamotion”, “Norwegian”, “Ryanair”, “Korean Air”, “Kuwait Airways”, “EasyJet”, “Thomas Cook”. 
Savukārt par labākajām lidostām atzītas – Hamadas internacionālā lidosta Katarā, Tokijas internacionālā lidosta Japānā, Atēnu lidosta Grieķijā, Afonso Pena internacionālā lidosta Brazīlijā, Gdaņskas lidosta Polijā, Šeremetjevas starptautiskā lidosta Maskavā un citas. 

Sliktāko topā ierindotas – Lisabonas Portelas lidosta, Kuveitas internacionālā lidosta, Maltas internacionālā lidosta, Mančestras lidosta Lielbritānijā, Porto lidosta Portugālē, Londonas Getvikas lidosta un citas. 

Lai atspēkotu savu slikto slavu klientu vidū “Thomas Cook” lidsabiedrības pārstāvis atzina, ka šim topam trūkst objektivitātes, jo to veidojusi kompānija, kas gūst labumu no kompensāciju piedziņas. “Kad klienti pie mums ierodas ar prasību pēc kompensācijas, mēs to samaksājam nekavējoties, pilnā apmērā,” piebildis pārstāvis. 

Arī “EasyJet” nav apmierināti ar topa rezultātiem, uzsverot, ka 2018. gadā vairāk nekā 91% “EasyJet” reisu lidostās ieradušies pēc plānotā laika, tāpat aviokompānija koncentrējoties uz pasažieru ērtībām un apkalpošanu.