Pozitīvisma kampaņu TOP 10
Pasaulē

Pozitīvisma kampaņu TOP 10

Jauns.lv

Nesen rakstījām par to, ka angļi mūsu „meteorītu” ievietojuši reklāmas kampaņu Kauna zālē. Tomēr pasaulē netrūkst piemēru, ar kuriem lepoties. Lūk, daži no tiem:

Pozitīvisma kampaņu TOP 10...

Pozitīvisma kampaņu TOP 10

Olimpiskās lāpas stafete

Starptautiskās olimpiskās komitejas pasaulslavenais skrējiens ar lāpu pirmoreiz noticis pirms ziemas un vasaras olimpiskajām spēlēm 1936.gadā. Leģendārā stafete bija lielisks gājiens olimpisko spēļu masu publicitātes iegūšanai gan skatītāju un atlētu, gan arī sponsoru vidū.

Velobrauciens “Tour De France”

Pirms 100 gadiem Henrijs Degranžs nāca klajā ar ideju par velobraucienu apkār Francijai, lai tādejādi popularizētu laikrakstu “L'Auto”, kurā pats tobrīd strādāja. Pirmās sacīkstes guva panākumus, neskatoties uz briesmīgo ceļa kvalitāti un ekstremālajiem apstākļiem. Dalībnieki bija neizgulējušies un tiem bija jāturpina mīties arī naktīs. Tomēr šajā gadījumā mērķis attaisnoja līdzekļus un „L'Auto” dubultoja tirāžu, panākot konkuretu „Le Velo” aiziešanu no biznesa. Bet pats velobrauciens notiek joprojām un ir kļuvis par nozīmīgāko riteņbraukšanas pasākumu pasaulē.

Zemesriekstu protests

Marks Makgovans ar degunu aizstūma zemesriekstu no Goldsmitas koledžas līdz Dauninga ielai 10, Londonā. Šādi viņš protestēja pret savu studiju parādu. Divu nedēļu ceļojums caur Londonu 2003.gadā piesaistīja milzīgu plašsaziņas līdzekļu interesi, kas kulmināciju piedzīvoja brīdī, kad Makgovans riekstu nogādāja premjeram Tonijam Blēram, lūdzot pieņemt to kā maksājumu par parādu.

Rokas apkārt Amerikai

Izrādās, ka 1986.gada 26.maijā, Amerikā, norisinājies Baltijas ceļam līdzīgs pasākums, kad vairāk nekā 7 miljoni cilvēku, prezidentu Ronaldu Reiganu ieskaitot, sadevās rokās, veidojot cilvēku ķēdi 16 štatu garumā. Mērķis - savākt līdzekļus bezpajumtniekiem un trūcīgajiem Savienotajās valstīs. Dalībnieki maksāja desmit dolārus par iespēju rezervēt vietu ķēdē.

Kalendāra meitenes

1999.gadā vienpadsmit Sieviešu institūta biedres no Jorkšīras, Lielbritānijā, izģērbās lai pozētu labdarības kalendāram. Fotogrāfijās sievietes bija pilnīgi kailas, piesegušās tikai ar beķerejas izstrādājumiem un ziediem. Rezultātā visā pasaulē tika pārdoti 800 000 kalendāra eksemplāru un 2000.gadā par šo gadījumu tika uzņemta pat filma ar Džūliju Voltersu un Hellēnu Mirrenu galvenajās lomās. Kopš tā laika, leikēmijas pētījumiem saziedoti gandrīz divi miljoni mārciņu. 2009.gadā dāmas pozēja atkal, lai atzīmētu kalendāra iznākšanas desmito gadadienu.

Labākais darbs pasaulē

Lai piesaistītu tūristu uzmanību, Kvīnslendas tūrisma kompānija izsludināja ekskluzīvu salas uzrauga vakanci. Potenciālajam darbiniekam bija iespēja sešus mēnešus pavadīt milzīgā villā uz netālu no Lielā barjerrifa esošās salas un nopelnīt 70 000 mārciņu. Ne velti darba sludinājumā bija teikts: "labākais darbs pasaulē".

“Dove” īstā skaistuma kampaņa

Kosmētikas ražotāju firma Dove īpaši populāra kļuva pateicoties veiksmīgajai Īstā skaistuma kampaņai, kas sākās 2003.gadā. Tās laikā produktu reklāmās tika izmantotas dabīgi skaistas sievietes, ar kurām, atšķirībā no super-tievajām modelēm, mājsaimnieces varēja identificēties. Kampaņas rezultātā, sešas no skata ikdienišķas sievietes apakšveļā palielināja uzņēmuma produktu pārdošanas apjomus par veseliem 700 procentiem.

Blēras ragana

Filmas Blēras ragana producenti ir spilgts nu jau arī Latvijā piedzīvotā partizānu mārketinga piemērs. Filmas saceltās ažiotāžas pamatā bija spēja nojaukt robežas starp faktiem un fikciju, izplatot dokumentālus videomateriālus ar studentu kompāniju, kas devusies mežā meklēt tā saucamo Blēras raganu. Šī bija viena no pirmajām reizēm, kad intrigas radīšanai izmantota virtuālā vide. Saceltā ažiotāža nodrošināja filmas panākumus, nopelnot vairāk nekā 150 miljonus dolāru.

Zemes stunda, izslēdzot gaismu

Pirmoreiz Zemes stunda notikusi 2007.gadā, kad aptuveni 2.2 miljoni Sidnejas iedzīvotāju Austrālijā, vienlaicīgi izslēguši apgaismojumu. Gadu vēlāk pasākums jau pieņēma globālus apmērus un vienoja aptuveni 50 miljonus zemeslodes iedzīvotāju 35 valstīs. Pat tādi arhitektūras un inženierzinātnes šedevri kā San Francisko Zelta Vārtu tilts un Romas Kolizejs ieslīga tumsā, lai pievērstu pasaules uzmanību klimata problēmām.

Obamas “Lego” inaugurācija

Nedēļu pirms ASV jaunā prezidenta Baraka Obamas oficiālās inaugurācijas ceremonijas - Kalifornijas Lego pilsētiņa piedāvāja savu inaugurācijas versiju. “Lego” ceremonijas laikā varēja skatīties, kā prezidentu laulātais pāris ar helikopteru ierodas Baltajā namā. Kopumā inaugurācijas ceremonijā tika izmantoti vairāk nekā 1000 “Lego” cilvēciņi, veidoti pēc slavenību un politiķu sejām. Lielisks piemērs tam, kā pievērst sev uzmanību.

kasjauns.lv

/

taylorherring.com