Latviešu ceļotājs uzbūvē trīs vienā: velosipēds, laiva, māja
foto: REUTERS/SCANPIX
Pietiek vietas arī bērnam un sunim – Aigars Lauzis demonstrē "Z-Triton" Smiltenes mežos.

Latviešu ceļotājs uzbūvē trīs vienā: velosipēds, laiva, māja

Kas Jauns Avīze

Pavadījis četrus gadus velobraucienā no Londonas uz Tokiju, latviešu ainavu arhitekts un ceļotājs Aigars Lauzis atskārtis, ka viņa ceļojums būtu bijis daudz ērtāks, ja divritenis būtu aprīkots ar ko vairāk nekā tikai diviem pedāļiem.

Tā nu viņš nolēma radīt "Z-Triton" – trīsriteni, laivu un nelielu mājiņu vienā objektā. Lauža jaunuzņēmums "Zeltiņi" izstrādājis prototipu transportlīdzeklim, kas aprīkots ar 250 vatu akumulatoru, saules paneļiem un laivas elektromotoru. Trīsritenī ir divas sēdvietas un vēl papildu vieta sunim vai mazam bērnam.

Latviešu veloceļotājs nomaina profilu un uzbūvē māju uz riteņiem

Lauža start-up kompānija "Zeltiņi" ir izstrādājusi prototipu "Z-Tritonam", transportlīdzeklim, kas ir aprīkots ar 250 vatu akumulatoru, saules paneļiem un elektriskās ...

Ir guļvietas un virtuve

“Tas savā ziņā ir kravas trīsritenis un arī neliela māja. Tajā var gulēt divi cilvēki, tā ir aprīkota ar virtuvi un dažādām citām iekārtām – ventilatoru, lukturiem un visu ko citu. Var uzlādēt savas ierīces un komfortabli nakšņot. Tā ir arī neliela laiva,” par savu izgudrojumu aģentūrai "Reuters" stāsta Aigars.

“Tas ļauj pārvietoties pa zemi un ūdeni. Transportlīdzeklis sniedz savā veidā unikālu pieredzi, jo tam nav alternatīvas. Ar tā palīdzību var pilnībā izbaudīt dabu,” turpina ceļotājs.

foto: REUTERS/SCANPIX
Ar pilnībā uzlādētām baterijām var nobraukt līdz 40 kilometriem pa sauszemi un pēc tam vēl 10 kilometrus ūdenī.
Ar pilnībā uzlādētām baterijām var nobraukt līdz 40 kilometriem pa sauszemi un pēc tam vēl 10 kilometrus ūdenī.

Lauzis uzskata, ka šis hibrīdtransportlīdzeklis ir lieliski piemērots dabas mīļotājiem, pasaules apceļotājiem un pandēmijas laikā varētu kļūt par labu risinājumu aktīvai pašizolācijai.

Ūdens nav šķērslis

“Tas ir diezgan liels papildinājums manam velosipēda ceļojumam. Nodomāju, ka man nevajag neko tādu, kas būtu grūti vadāms, jo es nominos 30 000 kilometru, to visu paveicot ar kāju spēku. Tāpēc nodomāju, ka uzbūvēšu elektrisku velosipēdu, kas varētu transportēt daudzas lietas. Vēlējos uzbūvēt nelielu māju, jo teltis jau man bija apnikušas. Tāpat arī ūdens šķērsošanai, jo to ar velosipēdu izdarīt nevar. Tad nodomāju, kāpēc to visu neapvienot vienā objektā,” skaidro Aigars.

“Ar pilnībā uzlādētām baterijām var nobraukt līdz pat 40 kilometriem pa sauszemi un pēc tam vēl 10 kilometrus ūdenī. Tad jāatrod piemērota vieta, kur transportlīdzekli uzlādēt, līdz atkal var turpināt ceļojumu,” saka izgudrojuma autors. “Droši vien ticamāks ir scenārijs, ka tas vairāk domāts brīvdienu izbraucieniem, kur kāds ceļotājs vai savvaļas fotogrāfs dodas dabā, iebrauc ezerā un iemūžina lieliskus dzīvnieku attēlus.”

foto: REUTERS/SCANPIX
“Vēlējos uzbūvēt nelielu māju, jo teltis jau man bija apnikušas,” teic Aigars Lauzis.
“Vēlējos uzbūvēt nelielu māju, jo teltis jau man bija apnikušas,” teic Aigars Lauzis.

Lauzis plāno uzlabot dizainu un padarīt trīsriteni videi vēl draudzīgāku. Papildus saules paneļiem, kas jau iekļauti prototipā, dizainers plāno izgatavot transportlīdzekļa virsbūvi no kaņepāju un stikla šķiedras un lielāko daļu detaļu ražot Latvijā, izmantojot 3D printeri.