Sabiedrība

Pamest nevar, uzbūvēt - nav par ko: ko darīt ar iesāktajām "Rail Baltica" stacijām

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Rīgas centrā un pie lidostas norit staciju būvniecība dzelzceļa maģistrālei "Rail Baltica". Bet kā ar tām rīkoties? Naudas pabeigt īsti nav, atstāt pusuzceltas arī īsti nav risinājums, vēsta Latvijas Televīzija.

Pamest nevar, uzbūvēt - nav par ko: ko darīt ar ie...

Abas lielās stacijas un blakus esošie objekti ir šobrīd vienīgās "Rail Baltica" būves, kur norit aktīvi būvdarbi. Galvenās ar tām saistītās problēmas ir finansējuma trūkums, jo Eiropas Komisija sacīja, ka tās prioritāte ir galvenā trase.

"Konkrēti centrālajā stacijā pats degošākais ir pabeigt Dienvidu daļu, lai mēs varētu uz šo pusi novirzīt pašreizējo dzelzceļa satiksmi. Attiecīgi mums ir jānodod ekspluatācijā stacijas pirmā kārta. Mums jāuzklāj jumts, visas telpas jāierīko tā, lai pasažieri tur varētu pilnvērtīgi izmantot vilcienus. Iekāpšana vilcienā, visi eskalatori, viss pārējais. Visminimālākajam apjomam tur nepieciešami 114 miljoni eiro," atzīst Eiropas dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.

Tā pati finansiālā problēma ar staciju lidostā. Tur pirmās kārtas būvdarbi ir pabeigti. Un pagaidām neturpināsies, jo vienkārši nav naudas. Pieejamais finansējums ļauj darbus turpināt kādu laiku tālāk no šīs stacijas, taču, lai visu izdarītu līdz galam, pietrūkst vairāk nekā 200 miljonu. Un tas, neņemot vērā sadārdzinājumu inflācijas dēļ. Tā kā naudas tālākiem darbiem tieši stacijā nav, sāka domāt par objektu iekonservēšanu ziemai.

"Jūs zināt, kā darbojas ūdens, kad iestājas sals un tad atkusnis. Tāpēc vilcināties nedrīkst, ļoti gaidām instrukciju no pasūtītāja, lai varētu uzsākt būvdarbus," norāda "B.S.L. infra" izpildkomitejas locekle maija Baltgalve. "Mēs darīsim to, kas mums tiks uzdots. Bet, protams, mēs uzskatām, ka būtu daudz lietderīgāk turpināt būvniecību un netērēt naudu konservācijai."

Lai atrastu papildu naudu staciju celtniecībai, mēģinās pārdalīt citiem projektiem paredzēto Eiropas fondu naudu. Taču arī tad, visticamāk, visam nepieciešamajam nepietiks.

"Rail Baltica" tilta balsta būvniecības darbi

Balsta konstrukcijas izbūve Daugavā notiks no baržas, izmantojot īpašu aprīkojumu. Tāpat projekta īstenošanā tiks veidotas speciālas rievsienu konstrukcijas un darbos ...

Pašlaik Rīgā pār Daugavu būvē „Rail Baltica” dzelzceļa tiltu. Pagaidām gan konkrēti nav skaidrs, kad tas savienos abus upes krastus.

Rīgā būvē „Rail Baltica”

Šobrīd neviens nevar pateikt, kā turpināsies „Rail Baltica” būvniecības darbi un vai tiem pietiks nauda? Un vai vispār tā trase ...

Rīgā tiek uzsākta jaunā Rail Baltica tilta izbūve

Šis būs dzelzsbetona tilts arhitektoniski slaidām un skaistām līnijām. Vienlaikus tilts vizuāli nemainīs Rīgas panorāmu un neaizēnos esošo tiltu. Jaunā ...