Pastāvīgie "parādi" rēķinos no "Rīgas namu pārvaldnieka": par problēmu kļuvis cilvēciskais faktors
Kāds "Rīgas namu pārvaldnieks" klients dalījies piedzīvotajā - vairāk nekā pusgadu kompānija ņem no viņa procentus, kurus viņš tai nav parādā. Sākumā no RNP pienāca atvainošanās vēstules, bet pēc tam ar klientu vispār vairs nekontaktējās, bet procenti turpināja parādīties.
2015. gadā Antons Lopeta iegādājās dzīvokli Iļģuciemā namā, kuru apsaimnieko SIA "Rīgas namu pārvaldnieks", vēsta "Rus.lsm.lv".
"Mēnesi pēc pirkuma konstatēju, ka no iepriekšējiem īpašniekiem viņiem stāvējis automātiskais maksājums, arī no viņiem ienākusi naudiņa. Mēģināju ar viņiem sazināties. Telefons bija izslēgts - domāju, vērsīšos pie māklera, lai atrastu kontaktu. Māklere teica, ka viņai ar viņiem nav sakara, viņa zina, ka viņi aizbraukuši uz Krieviju. Mani meklējumi ne pie kā nenoveda. Es sāku gaidīt un skatīties."
Gaidīšana ilga gandrīz trīs gadus. Pa šo laiku Antons un iepriekšējais īpašnieks paralēli apmaksāja dzīvokli. Uzkrāto maksājumu summa no iepriekšējā īpašnieka pastāvīgi pieauga. Antons mēģinājis atslēgt automātisko maksājumu, vērsies RNP.
"Viņi teica, ka nevar uz mana iesnieguma pamata izdarīt tā, lai nauda no bijušajiem īpašniekiem nenāktu. Tikai tie cilvēki var iesniegt iesniegumus."
Līdz 2020. gadam sakrājušies jau vairāki tūkstoši eiro, bet 2023. gadā bijušie īpašnieki pārcentušies — pārmaksa bijusi lielāka par 5000 eiro, RNP viņiem atmaksājusi naudu. Kamēr maksājumi noritēja paralēli, Antons nepamanīja, ka daudzu gadu laikā pāris reižu nav apmaksājis rēķinu.
"Jums ir parāds, ap 200 eiro. Es šo parādu uzreiz nomaksāju. Tad nākamajā rēķinā nāca procenti - nauda par kavēšanos. Nodomāju, ka loģiski: man taču bija nokavēts maksājums. Un es to samaksāju.
Taču rēķinos sākās brīnumi. Katru mēnesi Antonam kontā sāka pievienot tā sauktos likumīgos procentus - nokavējuma naudas. Sīkas summas no 12 līdz 40 centiem. Viņš ar sūdzībām RNP vērsies gan mutiski, gan rakstiski.
"Atvainojiet, mums ir kļūda. Neuzlika kaut kādu ķeksīti. Vairāk nekā tāda nebūs. Katru mēnesi pienāk rēķins - un es redzu man šos likumiskos procentus."
Pēc tam, pēc Antona teiktā, RNPar viņu pārstāja runāt un atbildēt uz viņa vēstulēm. Bet procenti turpina pilēt katru mēnesi jau vairāk nekā pusgadu. RNP saka, ka tā ir unikāla situācija.
“Diemžēl atrisināt šo problēmu manuāli ar šiem diviem paralēlajiem maksājumiem neizdevās. Tiešām ir radusies šī kļūda, un tiešām tā bija vairākus mēnešus pēc kārtas, un mēs vēlamies atvainoties klientam,” saka namu pārvaldes pārstāve Inita Kabanova.
RNP atzīst, ka kļūda bijusi saistīta ar cilvēcisko faktoru, un to novērsa. Tā ka Antonam Lopetam nākamajā mēnesī nevajadzētu saņemt rēķinu ar liekajiem procentiem. Lai gan ko tādu Antonam solīja jau agrāk.