Tikko uzbūvētie peroni esot par platu jaunajiem vilcieniem. Kā ir patiesībā?
Satiksmes ministrs Kaspars Briškens solījis, ka decembrī beidzot pasažieri varēs doties ceļā ar ilgi gaidītajiem jaunajiem vilcieniem. Stacijās jau ilgu laiku rit rosīgs darbs, kas jau krietni ievilcies, un acīgi ziņotāji apgalvo, ka iemesls esot cilvēciski muļķīga kļūda projektā.
Proti, Saulkrastos un Pabažos peroni esot sākotnēji izbūvēti par platu jaunajiem vilcieniem, un tagad jāsteidzas tos pārtaisīt, citādi nemaz nevarēšot stacijās iebraukt. Vai tiešām? Un kas notiek citviet?
“Latvijas dzelzceļa” preses sekretāre Agnese Līcīte atbildē “Kas Jauns Avīzei” šādas runas noraida: “Informācija nav patiesa – kļūdas nav konstatētas ne minēto divu, ne citu projektā iekļauto staciju un pieturvietu projektos.”
Līcīte skaidro: “Nobīdes no sākotnējās programmas būvniekiem radušās dažādu iemeslu dēļ, piemēram, ir izejvielu, materiālu ražošanas, piegādes un citi sarežģījumi ģeopolitisko notikumu un citu faktoru dēļ, tādēļ būvnieki ir vērsušies pie “Latvijas dzelzceļa” ar lūgumu pagarināt būvniecības līgumu termiņus.”
Pašlaik noslēguma fāzē ir pasažieru infrastruktūras modernizācija dzelzceļa līnijas Rīga–Jelgava pieturas punktos, kur darbus plānots pabeigt līdz šā gada beigām. Aktīvi būvdarbi jau norit arī līnijas Zemitāni–Skulte pieturas punktos, tostarp divās jaunbūvējamajās pieturvietās – “Dauderi” un “Šmerlis”. Līdz šā gada beigām plānots uzsākt darbus līnijā Rīga–Tukums un divās jaunbūvējamajās pieturvietās Bolderājas līnijā.
“No savas puses mēs darām visu iespējamo, lai līguma nosacījumi tiktu izpildīti. Taču visticamāk daļa būvdarbu tiks pabeigti tikai 2024. gadā,” atzīst Līcīte. Pēc būvnieku prognozēm, kopējais modernizēto staciju un pieturvietu skaits šogad varētu būt ap 20, atlikušās pabeigs līdz nākamā gada vidum.
Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par "Patiesība par meliem" saturu atbild SIA "Izdevniecība Rīgas Viļņi".