Bēdīgi slavenā tūrisma biroja "Relaks tūre" īpašniekus turpinās tiesāt par naudas piesavināšanos no klientiem
Krimināllietu, kurā maksātnespējīgā tūrisma biroja "Relaks tūre" vadītāji un līdzīpašnieki Hardijs Madzulis un Evita Grāvīte apsūdzēti par vairāk nekā 220 000 eiro piesavināšanos no ceļotgribētājiem, Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesa turpinās skatīt 10.maijā plkst.14.30, liecina ieraksts tiesu kalendārā.
Lieta atrodas izskatīšanā kopš 2018.gada janvāra.
Saskaņā ar apsūdzību, viņi izdarījuši piesavināšanos lielā apmērā, 160 uzņēmuma klientiem radot zaudējumus 220 266,97 eiro apmērā.
Slēgtais „Relaks tūres” birojs Ģertrūdes ielā
2016.gada janvārī "Relaks tūre" pēc uzņēmumu pārstāvju ierosinājuma tika atzīta par maksātnespējīgu, taču jau pirms tam publiskajā telpā nonāca daudzu firmas klientu sūdzības, kuri bija samaksājuši par ceļojumiem, taču nekur nebija aizbraukuši un naudu atpakaļ arī nebija dabūjuši. Vislielāko naudu sadarbībā ar "Relaks tūri" varētu būt zaudējis kāds pāris, kurš vēlējies braukt uz Austrāliju un uzņēmumam samaksājis pat 11 000 eiro, bet vēl daudzi citi klienti par savu iecerēto ceļojumu iemaksājuši naudas summas gan dažu simtu, gan dažu tūkstošu eiro apmērā.
Tiesā noskaidrojies, ka cietušie lielākoties vēlas vienkārši atgūt savu samaksāto naudu, tomēr prokuratūra uzskata, ka firmas vadītāju rīcība ir arī krimināli sodāma, jo viņi piesavinājušies un izšķērdējuši svešu mantu. Prokurore Viktorija Šumska skaidrojusi, ka apsūdzētie klientu naudu gluži sev kabatā nav bāzuši, taču izlietojuši to iepriekšējo saistību dzēšanai un saimnieciskajām vajadzībām. "Naudu, ko klienti samaksāja par ceļojumu, tieši šo braucienu organizēšanā arī bija jāizlieto. To nedrīkstēja tērēt citām firmas vajadzībām," uzsver prokurore.
Apsūdzētie paši savu vainu neatzīst, jo uzskata, ka naudu nav prettiesiski piesavinājušies. Tomēr, ja tiesa spriedīs, ka Madzulis un Grāvīte ir vainīgi celtajā apsūdzībā, tad abus varēs sodīt ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz desmit gadiem.
2015.gadā "Relaks tūre" atcēla vairākus ceļojumus, bet klientiem iepriekš iemaksāto naudu atpakaļ neatdeva, un vairāki cilvēki toreiz vērsās Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.