foto: Ekrānuzņēmums no Zizu.lv
Atlaižu kuponu portāls paliek parādā prāvu summu
Kārdinošos piedāvājumus Zizu.lv mājaslapā nomainījusi lakoniska informācija par darbības apturēšanu.
Sabiedrība
2020. gada 10. augusts, 04:06

Atlaižu kuponu portāls paliek parādā prāvu summu

Zelma Jansone

Kas Jauns Avīze

Līdz ar valstī izsludināto ārkārtas situāciju savu darbību pārtrauca un joprojām nav atsācis uzbeku uzņēmējam Samadjonam Muhamedovam piederošais kolektīvās iepirkšanās portāls Zizu.lv, kas līdztekus PerkamKopa.lv bija viens no diviem tirgus līderiem.

Pakalpojumu sniedzēji naudu par klientu nopirktajiem atlaižu kuponiem nav saņēmuši pat kopš janvāra. Var tikai minēt, vai Zizu.lv iestrēguši daži simti tūkstošu eiro vai pat miljons, kas nav neiespējami, visās trīs Baltijas valstīs paliekot parādā 2000 klientu katram pa 500 eiro.

Neviens no Zizu.lv tālruņiem nav sazvanāms, uz e-pastu un vēstulēm neviens neatbild, pats portāls – slēgts. Nav iespējams sazināties arī ar likvidatoru, kurš turklāt sludinājumā Latvijas Vēstnesī norādījis neeksistējošu adresi, tāpēc kreditoru vēstules viņu nav sasniegušas.

foto: Ekrānuzņēmums no Zizu.lv
Kārdinošos piedāvājumus Zizu.lv mājaslapā nomainījusi lakoniska informācija par darbības apturēšanu.

Īpašnieks esot iestrēdzis Taškentā

Kāda Kas Jauns Avīzes sazvanītā uzņēmēja teic, ka pirms mēneša runājusi ar Zizu.lv īpašnieku. Viņš pandēmijas dēļ esot iestrēdzis dzimtās Uzbekistānas galvaspilsētā Taškentā, tāpēc portāli Latvijā, Lietuvā un Igaunijā būšot slēgti, līdz viņam būšot iespējams ierasties Baltijā. Iepriekš Muhamedovs Latvijā ieradās divas reizes mēnesī. Turpretim Krievijā neesot problēmu, tāpēc portāls KupiKupon.ru veiksmīgi strādā. Kiprā reģistrētā kompānija KupiKupon Global Limited agrāk bija lielākā kolektīvās iepirkšanās firma Austrumeiropā un darbojas astoņās valstīs – Krievijā, Baltkrievijā, Ukrainā, Kazahstānā, Somijā, Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Zizu.lv 2011. gada martā atvēra Kupikupon Global Limited meitasfirma KupiKupon Baltics. Startu Latvijas tirgū nostiprināja vērienīga reklāmas kampaņa.

foto: Ekrānuzņēmums no Zizu.lv
Kārdinošos piedāvājumus Zizu.lv mājaslapā nomainījusi lakoniska informācija par darbības apturēšanu.

Kopš novembra atsevišķām firmām esošo līgumu ar KupiKupon Baltic piedāvāts pārslēgt ar Betamax – 2011. gada septembrī dibinātu SIA ar viena eiro pamatkapitālu, kas šobrīd pārņēmusi Zizu.lv.

Klientus tomēr apkalpo

Uzņēmēji, kuri par pārdotajiem kuponiem naudu nav saņēmuši, atklāj, ka klientus tomēr ir apkalpojuši un vēl cer atgūt savu naudu no Zizu.lv, jo vairāku gadu sadarbības laikā nekādas problēmas iepriekš nav bijušas.

Kosmetoloģijas studijas Odri īpašniece Jekaterina Agarska atklāj, ka Zizu.lv par pārdotajiem kuponiem kopš gada sākuma nav samaksājis aptuveni 500 eiro. Skaistumkopšanas salona Activ & SPA īpašniecei Natālijai parāds ir vairāk nekā 1000 eiro.

foto: Ekrānuzņēmums no Zizu.lv
Kārdinošos piedāvājumus Zizu.lv mājaslapā nomainījusi lakoniska informācija par darbības apturēšanu.

SIA Saules Zobārstniecība valdes priekšsēdētāja Kristīne Zvirgzdiņa līgumu ar KupiKupon Baltics noslēgusi 2015. gada novembrī, un kopš tā brīža atlaižu kuponi pārdoti nepārtraukti, vien nomainot akcijas numuru. Par šā gada sākuma kuponiem nav saņemti 515,78 eiro. “Man laikam paveicās, ka gada sākumā pircēji bija pasīvāki, jo bija nopirkti tikai 25 kuponi. Parasti šādās akcijās ir divreiz vairāk,” saka Zvirgzdiņa.

“Šo gadu laikā bijusi laba aktīva sadarbība, taču pagājušā gada beigās pabrīnījos, ka man uz kontu naudu par kuponiem piepeši pārskaita cita firma – SIA Betamax. Likvidators Guntis Orlovskis manu ierakstīto vēstuli ir saņēmis, taču diemžēl nav devis ziņu,” turpina Zvirgzdiņa.

Kļūme ar adresi novērsta

Uzņēmēja pamanīja, ka norādīta neeksistējoša adrese, un aizsūtīja uz pareizo – Pērses ielā 9/11 Rīgā, nevis sludinājumā norādīto neeksistējošo Pērses ielu 9-11. “Atrast veidu, kā ar likvidatoru sazināties, nav iespējams,” atzīst Zvirgzdiņa.

foto: Ekrānuzņēmums no Zizu.lv
Kārdinošos piedāvājumus Zizu.lv mājaslapā nomainījusi lakoniska informācija par darbības apturēšanu.

Saskaņā ar Uzņēmumu reģistra valsts notāra 27. novembra lēmumu KupiKupon Baltics darbība izbeigta jau šā gada 9. janvārī. 26. martā pēc publikācijas Latvijas Vēstnesī iecelts likvidators Guntis Orlovskis, kuram kreditori mēneša laikā varēja pieteikt prasījumus, taču diemžēl viņš norādīja neeksistējošu adresi.

Arī Kas Jauns Avīzei ar viņu neizdevās sazināties, lai noskaidrotu esošo situāciju, paredzamo risinājumu un to, vai viņu par KupiKupon Baltics likvidatoru pieaicināja Zizu.lv īpašnieks vai arī viņš pats pieteicās Uzņēmumu reģistrā.  

Tiesa, pēc Kas Jauns Avīzes vēršanās Uzņēmumu reģistrā atklājies, kas vainojams kļūmē ar adresi, un tā novērsta. “Reģistrs pārbaudīja likvidatora iesniegtās ziņas un konstatēja pārrakstīšanās kļūdu, respektīvi, adrese Pērses 9/11 sludinājumā bija ierakstīta kā Pērses 9-11,” informē Uzņēmumu reģistra sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Zandfelde.

foto: Ekrānuzņēmums no Zizu.lv
Kārdinošos piedāvājumus Zizu.lv mājaslapā nomainījusi lakoniska informācija par darbības apturēšanu.

Reģistrs kļūdu izlabojis, un Latvijas Vēstnesī 6. augustā publicēts atkārtots sludinājums, ka kreditoru prasījumi piesakāmi likvidatoram mēneša laikā no publicēšanas dienas Rīga, Pērses iela 9/11. Par notikušo informēts arī pats likvidators.

Sūdzības kopš aprīļa sākuma

Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Sanita Gertmane informē, ka kopš aprīļa sākuma par KupiKupon Baltics saņemts viens iesniegums un sniegtas 26 konsultācijas. Par Betamax pārdotajiem kuponiem saņemti divi iesniegumi (viens strīds ir atrisināts) un sniegtas 14 konsultācijas.

foto: Ekrānuzņēmums no Zizu.lv
Kārdinošos piedāvājumus Zizu.lv mājaslapā nomainījusi lakoniska informācija par darbības apturēšanu.

“Vietne Zizu.lv ir platforma, kas uzskatāma kā starpnieks, kuram pakalpojuma sniedzēji ir deleģējuši reklamēt un pārdot viņu pakalpojumu vai preci. Patērētājiem, kuri iegādājušies kuponu, ir jāvēršas pie pakalpojuma sniedzēja neatkarīgi no tā, vai komersants, kuram veikts maksājums par kuponu, ir likvidēts vai darbojas,” skaidro Gertmane.

Strīda gadījumā par nesniegtu pakalpojumu pircējam ir tiesības vērsties PTAC pēc palīdzības. Pakalpojuma sniedzēju pienākums ir risināt jautājumu par naudas atgūšanu ar savu sadarbības partneri, vēršoties Valsts policijā, ja ir pamats uzskatīt, ka notikusi krāpšana, vai tiesā civilprocesuālā kārtībā.

Komerclikuma 325. pants nosaka, ka kreditori noteiktā termiņā piesaka likvidatoram savus prasījumus pret sabiedrību. Likuma 322. panta otrā daļa paredz, ka likvidators piedzen parādus, ieskaitot summas, kas sabiedrībai pienākas par neapmaksātajām kapitāla daļām, pārdod sabiedrības mantu un apmierina kreditoru prasījumus.

Izmeklēšana velkas piekto gadu

Tikmēr jau piekto gadu turpinās izmeklēšana cherry.lv un citylife.lv kriminālprocesā, tāpat pirms pusotra gada pazuda kolektīvās iepirkšanās portāls kumi.lv, no kura arī uzņēmēji neatguva savu naudu.

foto: Ekrānuzņēmums no Zizu.lv
Kārdinošos piedāvājumus Zizu.lv mājaslapā nomainījusi lakoniska informācija par darbības apturēšanu.

Valsts policijas pārstāve Gita Gžibovska norāda, ka klientiem ieteicams vērsties pie likvidatora un PTAC. Ja konstatēts krimināla rakstura pārkāpums, PTAC informāciju nodod policijai, kas Zizu.lv gadījumā vēl nav noticis. Gžibovska uzsver, ka maksātnespēja ne vienmēr liecina par noziegumu.

Jāatgādina, ka 2016. gadā PTAC vērsās policijā aizdomās par nozieguma pazīmēm SIA Cherry Media darbībās. Kopš 2015. gada decembra kolektīvās iepirkšanās portālos cherry.lv un citylife.lv bija pārdoti 221 uzņēmuma 4452 kuponi par 113 118 eiro, bet firmas šo naudu nesaņēma.

foto: Ekrānuzņēmums no Zizu.lv
Kārdinošos piedāvājumus Zizu.lv mājaslapā nomainījusi lakoniska informācija par darbības apturēšanu.

Uzņēmēji ir neizpratnē par ieilgušo izmeklēšanu, kuras laikā tiek tērēta savulaik iesaldētā nauda – aptuveni 30 000 eiro, maksājot 700 eiro ikmēneša algu likvidatoram, kurš pa šiem gadiem jau vairākkārt nomainīts.

Tēmas