foto: LETA
Situācija lidostā "Rīga": problēma, kas var ietekmēt valsts reputāciju
VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.
Sabiedrība
2019. gada 17. oktobris, 09:49

Situācija lidostā "Rīga": problēma, kas var ietekmēt valsts reputāciju

Jauns.lv / LETA

Starptautiskajā lidostā "Rīga" valda bardaks, tāpēc tās vadībai ir jāsniedz paskaidrojumi par radušos situāciju un tā jāsakārto, pārliecināts Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītājs Jānis Vitenbergs (KPV LV).

Rindas lidostā "Rīga".

Viņš uzskata, ka šī brīža situācija starptautiskajā lidostā "Rīga" ir raksturojama ar vārdu "bardaks" un situācija ir nekavējoties jāsakārto.

Viņaprāt, pretējā gadījumā tas var negatīvi ietekmēt tās vadošo lomu starp Baltijas lidostām. Tādēļ komisijas vadītājs pieprasīs lidostas vadību klātienē skaidrot situāciju.

"Valsts gadiem ilgi ir strādājusi un ieguldījusi lidostas attīstībā pietiekami apjomīgas investīcijas, lai tā varētu nodrošināt atbilstošus apstākļus un būt līdere starp Baltijas lidostām. Patlaban lidostā rindas tikai pieaug un nekas neliecina, ka tās samazināsies. Tās ir kļuvušas par valsts problēmu, kas var negatīvi ietekmēt tūrisma nozari un valsts reputāciju," pauda Vitenbergs.

Ja lidostas vadība nespēs sniegt pārliecību par situācijas sakārtošanu, tad šo jautājumu jau skatīs Tautsaimniecības komisijā, piesaistot par iestādi atbildīgo ministriju, brīdināja politiķis, uzsverot, ka par situāciju lidostā Tautsaimniecības komisijas vadītājs ir saņēmis arī sūdzības no tūrisma nozares pārstāvjiem.

Kā ziņots, daudzi cilvēki sociālajos tīklos publicējuši fotogrāfijas ar lielām pasažieru rindām uz drošības kontroli lidostā un pauduši savu neizpratni un sašutumu.

Lidostas pārstāve Laura Karnīte skaidroja, ka lidostā pasažieru rindas uz drošības kontroli veidojas tādēļ, ka pasažieru plūsma patlaban jūtami pārsniedz vecās lidostas termināļa publiskās daļas kapacitāti.

Karnīte skaidroja, ka pasažieru skaits lidostā "Rīga" šogad, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, deviņos mēnešos ir pieaudzis par gandrīz 11,5%. Vidēji lidosta "Rīga" apkalpo 12 000 pasažieru dienā, 600 līdz 1000 pasažieru stundā.

Lai gan lidosta pēdējos gados ir paplašinājusi drošības kontroles zonu ar vairākām līnijām un pašlaik strādā pie risinājumiem, lai izveidotu vēl papildus līnijas, šāda pasažieru plūsma jūtami pārsniedz vecās lidostas termināļa publiskās daļas kapacitāti, norādīja Karnīte.

Viņa norādīja, ka lidostas drošības dienesta darbinieki dara visu iespējamo, lai šajos apstākļos apkalpotu pasažierus maksimāli ātri, vienlaikus saglabājot visaugstākos drošības standartus, ņemot vērā, ka pasažieru un lidojumu drošība ir galvenā prioritāte. Tomēr pasažieriem ir jārēķinās, ka atsevišķās stundās lidostā var būt rindas.

Vienlaikus lidosta "Rīga" vēlas atgādināt pasažieriem, ka ir ļoti būtiski ierasties lidostā savlaicīgi - vismaz divas stundas pirms lidojuma, kas ļauj mierīgi un bez steigas nokārtot pirmslidojuma procedūras un atrisināt sarežģījumus, ja tādi rodas dokumentu pārbaudes vai drošības kontroles laikā.