"Klusēt vairs nevaram, sirds ir pilna" - Dailes teātra aktieri pauž bažas par Džilindžeru
foto: LETA
Dailes teātra mākslinieciskais vadītājs Dž.Dž.Džilindžers.
Kultūra

"Klusēt vairs nevaram, sirds ir pilna" - Dailes teātra aktieri pauž bažas par Džilindžeru

Jauns.lv / LETA

Dailes teātra aktieru pārstāvji trešdien teātra direktoram izteikuši pretenzijas pret teātra māksliniecisko vadītāju Dž. Dž. Džilindžeru, un teātra direktors Andris Vītols apstiprināja, ka pagaidām neizslēdz pat Džilindžera atlaišanu, lai gan runājis ar viņu par to vēl neesot.

"Klusēt vairs nevaram, sirds ir pilna" - Dailes te...

Trešdien neizdevās sazināties ar pašu Džilindžeru. Savukārt Vītols pastāstīja, ka trešdien notika Dailes teātra aktieru sapulce, pēc kuras pie direktora ieradās aktieru pārstāvji un izteica pretenzijas, kas saistītas "tieši ar Džilindžeru". Vītols gan pagaidām atteicās šīs pretenzijas izklāstīt sīkāk, aizbildinoties, "tā ir Dailes teātra iekšēja lieta".

Viņš sacīja, ka ar iesaistītajām pusēm veiks pārrunas un saņemtās sūdzības izrunās ar pašu māksliniecisko vadītāju. "Šobrīd neizslēdzu nevienu variantu. Iespējams pārrunu ceļā izdosies atrisināt, bet neizslēdzu iespēju arī Džilindžeru atlaist," sacīja teātra direktors.

Dailes teātra aktrise Rēzija Kalniņa jau 20.septembra Latvijas Televīzijas raidījumā "Kultūršoks" pauda sarūgtinājumu, ka 100.sezonu Lielajā zālē "naudas dēļ" teātris sāk ar Reja Kūnija komēdiju "Neispējamā misija". Kalniņa atklāja, ka jautājusi izrādes režisoram un teātra mākslinieciskajam vadītājam Džilindžeram, kāds ir izrādes virsuzdevums. Saņemtā atbilde bijusi, ka teātrim nepieciešama nauda.

"Mani uztrauc tas, ka ļoti daudzos manos kolēģos, ir šis - palikt vai aiziet, būt vai nebūt," pauda aktrise. Tāpat viņa atzina, ka vairs "nespēj klusēt, jo sirds ir pilna".

Džilindžers raidījumā sacīja, ka repertuāra izvēli pamato ar komēdijas žanra popularitāti. "Tā kā esam dramatiskais teātris, dabīgi, ka mums ir jārēķinās ar skatītāju interesi," raidījumā stāstīja Džilindžers. "Ņemot vērā, ka valsts dotē 41% no mūsu kopējā budžeta, pārējais ir jānopelna un skatītāju interese par komēdiju ir milzīga," skaidroja Džilindžers.

Viņš uzsvēra, ka pārdoti esot jau 10 000 biļešu, kas pierādot repertuāra izvēles popularitāti. "Mums ir arī statistika par pēdējiem desmit gadiem - iepriekšējās Kūnija komēdijas nopelnīja apmēram miljonu, bet, lai varētu uzaicināt pēc iespējas spēcīgākus Eiropas režisorus, mums tā nauda ir arī jānopelna," iepriekš televīzijai stāstīja mākslinieciskais direktors.