foto: LETA
Jelgavā, iespējams, taps jauns tilts pār Lielupi un Driksu
Jelgava.
Novadu ziņas
2019. gada 2. aprīlis, 19:16

Jelgavā, iespējams, taps jauns tilts pār Lielupi un Driksu

Jauns.lv / LETA

Šomēnes Jelgavā norisinās iespējama tilta pār Lielupi un Driksu ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) ziņojuma apspriešana, kārtējo reizi aktualizējot ieceri pilsētā izbūvēt tā saukto Ziemeļu tiltu, vēsta pilsētas pašvaldībā.

Ziņojumu sagatavojusi SIA "Estonian, Latvian & Lithuanian Environment". Dokumentā norādīts, ka jaunais pārvads plānots, šķērsojot vai skarot 12 nekustamo īpašumu teritorijas. Tilta pār Lielupi un Driksas upi un pieeju izbūves kopgarums ir apmēram 1376 metri. Daļu no tilta posma - aptuveni 730 metrus - plānots realizēt, šķērsojot dabas liegumu "Lielupes palienes pļavas", kas ietverts Eiropas nozīmes īpaši aizsargājamo dabas teritoriju tīklā "Natura 2000".

Ziņojuma autori uzsver, ka plānotais pārvads, kā arī neizbūvētais Atmodas ielas posms, ir nozīmīgi Jelgavas maģistrālā ielu tīkla fragmenti, kuru būvniecības nepieciešamība tika identificēta jau 1959.gadā, iekļaujot šāda transporta koridora izbūves plānu Jelgavas ģenerālplānā.

Pēc 1959.gada izstrādātajos teritorijas attīstības plānošanas dokumentos, tajā skaitā, aktuālajā Jelgavas pilsētas ilgtermiņa attīstības stratēģijā, attīstības programmā, kā arī teritorijas plānojumā, paredzētās darbības teritorija konsekventi tiek identificēta kā teritorija transporta infrastruktūras attīstībai, saglabājot trases koridoru brīvu no cita veida apbūves, tādēļ šajā vietā plānotais transporta koridors ir izbūvējams, neveicot pārkārtojumus esošās dzīvojamās, publiskās vai rūpnieciskās apbūves struktūrā.

Pārvada izbūves mērķis - atrisināt vairākas Jelgavas satiksmes organizācijas problēmas un radīt priekšnosacījumus uzņēmējdarbības tālākai attīstībai. Tā, izbūvējot tiltu, plānots noslēgt apvedceļu loku, savienojot Dobeles šoseju ar Kalnciema ceļu.

Tāpat pašvaldība vēlas novirzīt tranzīta plūsmu no pilsētas centra uz mazāk apdzīvotiem rajoniem, tādējādi samazinot sastrēgumus, trokšņu līmeņa pārsniegumus pilsētas centrā un radot priekšnoteikumu ceļu satiksmes negadījumu samazināšanai. Solīta arī veloceļu tālākās attīstības iespējas.

Iepriekš jau tikuši izstrādāti tīkla skiču varianti, tāpat veikts IVN. Pilsētā notikušas arī diskusijas par pārvada ietekmi uz vidi.

Jaunā IVN ziņojuma apspriešanas sanāksme notiks 10.aprīlī plkst.18 Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrā.