Elektrovilcienu iepirkuma organizēšanu, iespējams, "Pasažieru vilciena" vietā uzticēs kādam citam
Pašreizējā situācijā rodas iespaids, ka AS "Pasažieru vilciens" netiek galā ar savu pienākumu sekmīgi veikt elektrovilcienu iepirkumu, tāpēc jāvērtē, vai šī procesa organizēšanu nepieciešams uzticēt kādai citai institūcijai "Pasažieru vilciena" vietā, sacīja Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētājs Jānis Vitenbergs (KPV LV).
Tā politiķis atbildēja uz jautājumiem, vai ir nepieciešamas kādas radikālas izmaiņas, kad vilcienu iepirkums sastopas ar šķēršļiem jau trešajā mēģinājumā pēc kārtas, un vai "Pasažieru vilciens" tiek galā ar šo uzdevumu.
Vitenbergs uzsvēra, ka tā nav normāla situācija, ka Latvijai tik ilgu laiku nav izdevies iegādāties vilcienus. Viņš vērsa uzmanību, ka iepriekš Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijā Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) ir norādījis uz objektīvām problēmām saistībā ar iepriekš pieņemto lēmumu par uzvarētāja noteikšanu.
To, vai būtu nepieciešams mainīt iepirkuma veicēju, jāizvērtē Satiksmes ministrijai, norādīja politiķis. Tautsaimniecības komisija pēc valsts budžeta pieņemšanas varētu lemt par šī jautājuma skatīšanu, norādīja Vitenbergs.
Politiķis pieļauj, ka viens no iespējamiem risinājumiem būtu jaunu vilcienu parādīšanos satiksmē sasaistīt ar Autotransporta direkcijas gaidāmo konkursu arī par dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pakalpojuma sniedzēju.
Kā ziņots, IUB aizliedzis "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu "Škoda Vagonka" par elektrovilcienu piegādi, liecina IUB publicētā informācija.
Tā ir otrā reize pēdējo mēnešu laikā, kad IUB pieņem līdzīgu lēmumu. IUB iepriekš aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar "Talgo" par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, "Pasažieru vilciens" nolēma iegādāties vilcienus no "Škoda Vagonka", kura piedāvātā līgumcena ir 241,888 miljoni eiro.
Jau ziņots, ka par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti - "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) un "Škoda Vagonka". Sākotnēji "Pasažieru vilciens" par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā sākotnēji atzina "Talgo", kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki - "Škoda Vagonka" un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru.
Jau vēstīts, ka šis ir trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus.