Rīdzinieks Arvils nikns par motociklistu bezkaunībām pusnaktī: "Viņi speciāli rūcina tā, ka trīc logi"
foto: Ieva Lūka/LETA
"Nesaprotu, vai tiešām nav veidu, kā kontrolēt un izmācīt šos pārgalvjus," sašutumu pauž rīdzinieks Arvils. Taču izrādās, ka viss, ko var policija, ir sodīt baikerus ar nieka 7 eiro.
Sabiedrība

Rīdzinieks Arvils nikns par motociklistu bezkaunībām pusnaktī: "Viņi speciāli rūcina tā, ka trīc logi"

Jauns.lv

“Kas darās tā cilvēka galvā, ja viņam šķiet normāli pusnaktī Rīgas centrā pie sarkanās gaismas uz pilnu klapi rūcināt savu jau tā pietiekami skaļo motociklu?” - tā portālam Jauns.lv vaicā rīdzinieks Arvils, kurš dzīvo Stabu ielā. Pēdējā mēneša laikā viņam ar šādu motociklistu bezkaunību nakts vidū nākas saskarties regulāri.

Rīdzinieks Arvils nikns par motociklistu bezkaunīb...

“Nu jau teju mēnesi vismaz dažas reizes nedēļā ar paredzamu regularitāti gar mana dzīvokļa logiem tieši pusnaktī garām pabrauc grupiņa motociklistu. Reizēm viņiem nākas apstāties pie sarkanās gaismas, kas tūdaļ izvēršas par pilnīgu vājprātu,” stāsta Arvils.

Gāzē tieši zem dzīvokļa logiem

“Lielie “chopper” veida motocikli tiek rūcināti uz pilnu klapi - tā, ka trīc logu rūtis un skaņa iziet cauri sienām. Tad, bieži vien pat nesagaidot zaļo gaismu, lielā ātrumā tiek šķērsots krustojums. Nav reāli, ka tas motora un izpūtēju radītais troksnis ir pieļaujamajās robežās. Nesaprotu, vai tiešām nav veidu, kā kontrolēt un izmācīt šos pārgalvjus, kuri CSDD vienkārši aptin ap pirkstu, uz tehniskās apskates dienu īslaicīgi samainot caurules,” par piedzīvoto pašā Rīgas centrā teic Arvils. Viņaprāt, vainojama ir ne vien atsevišķu motociklistu patvaļa un nekaunība, bet arī labi zināma metode, ar kuras palīdzību atsevišķi motociklisti vēsā mierā apiet noteikto transportlīdzekļa skaļuma regulu.

Tehniskās apskates vajadzībām tiek uzlikti klusāki izpūtēji, kuri, pēc veiksmīgas vizītes CSDD tiek noņemti, vietā pieliekot skaļākus.

Ikdienā skaļums jāuzrauga policistiem

“CSDD savas kompetences ietvaros veic motociklu tehnisko pārbaudi valsts tehniskajā apskatē, t.sk. trokšņu līmeņa mērīšanu. Ja motocikla trokšņu līmenis pārsniedz 95 decibelus, tad spēkrats tehniskajā apskatē saņem negatīvu vērtējumu. Jāņem vērā, ka motocikliem tehnisko apskati ir jāveic vienu reizi divos gados. Pārējā laikā transportlīdzekļu kontroli veic policija,” skaidroja CSDD sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba.

Uz jautājumu, vai ir zināms, ka šāda rīcība (izpūtēju modificēšana tehniskās apskates vajadzībām) no motociklistu puses tik tiešām ir bieža, konkrēta atbilde netika saņemta.

Sods par trokšņošanu – 7 eiro

Valsts policijā apstiprināja, ka gada ietvaros, transportlīdzekļu trokšņu līmeni var pārbaudīt arī tehniskajās kontrolēs uz ceļa.

“Policijai ir trokšņu mērītāji un, saņemot sūdzību par skaļu transportlīdzekļa troksni, policijai uz to reaģējot, likumsargi var apturēt transportlīdzekli un, ja radītais troksnis pārsniedz noteikto, sastādīt arī administratīvā pārkāpuma protokolu, tomēr pielaidi ceļu satiksmei var liegt tikai CSDD,” informēja VP sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste Simona Grāvīte.

Izrādās, ka sods par šādu pārkāpumu ir salīdzinoši niecīgs – saskaņā ar Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksa 149.4 15. daļu “Par citu šajā kodeksā neminētu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu” iespējams izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam septiņu eiro apmērā.

Katrā transporta grupā ir “savi huligāni”

Ar savu viedokli par tīšuprāt skaļiem motociklistiem vēlajās nakts stundās dalījās arī “Latvijas Motoklubu asociācijas” sekretārs Arnis Blodons.

“Jāsaprot, ka katrā transporta grupā ir savi huligāni. Līdzīgi es varētu runāt arī par tiem, kuri ielās drifto ar automašīnām vai arī nevērīgi un neuzmanīgi brauc ar velosipēdiem – piemēram, par “Kritisko masu”. Runājot par motociklistiem, kuri it kā rūcina motociklus zem dzīvokļu logiem – ja tādi ir, tad tas ir pilnīgs idiotisms,” pauda Blodons.