Reklāma "Nāc uz Biti. Mēs nosegsim līgumsodu" ir maldinoša
Sabiedrība
2009. gada 27. augusts, 15:16

Reklāma "Nāc uz Biti. Mēs nosegsim līgumsodu" ir maldinoša

Jauns.lv

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs atzinis par maldinošu SIA "Bite Latvija" reklāmu "Joprojām izmet naudu? Nāc uz "Biti" no cita operatora, mēs nosegsim līgumsodu!"

Tāpat arī konstatēts, ka citā šīs pašas sērijas reklāmā pieļauts maldinošs noklusējums, apliecināja PTAC Patērētāju informēšanas nodaļas vadītāja Sanita Gertmane.

Konstatēts, ka uzņēmums īstenojis maldinošu komercpraksi, tāpat arī reklāmā, kurā "skolotāja Kristīne Ločmele" stāsta, ka viņas rēķins samazinājies par 75%, pieļauts profesionālās rūpības pārkāpums.

PTAC "Bite Latvija" noteicis 2000 latu administratīvo sodu. Soda noteikšanā ņemts vērā tas, ka uzņēmums savu vainu atzinis un to nožēlojis, kā arī novērtēta "Bite Latvija" rīcība, mainot maldinošās reklāmas, izņemot no tām par maldinošiem atzītos fragmentus un atsevišķos gadījumos pilnībā pārtraucot par maldinošu atzīto reklāmu. "Bite Latvija" PTAC lēmumu 20 dienu laikā no šodienas var apstrīdēt Administratīvajā rajona tiesā, piebilda Gertmane.

Kampaņa bijusi skaidra un saprotama? 

"Bite Latvija" sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Mūrniece pauda viedokli, ka šodien, pieņemot gala lēmumu lietā par minēto reklāmu, PTAC ir formāli vērtējis juridiskos aspektus un nav ņēmis vērā patērētāju viedokli, kuri uzņēmuma veiktā pētījumā atzinuši, ka reklāmas kampaņa "bijusi skaidra un saprotama".

Pēc Mūrnieces teiktā, tas ir pretrunā ar PTAC secinājumu, ka reklāma bijusi maldinoša.

PTAC iepriekš piemēroja pagaidu noregulējumu šajā lietā un aizliedza "Bite Latvija" līdz PTAC gala lēmumam šajā lietā izplatīt reklāmu.

"Bite Latvija" tiesā apstrīdēja reklāmas translēšanas aizlieguma atbilstību Latvijas normatīvajiem aktiem, kā arī PTAC kompetenci, izvērtējot šo gadījumu. Tiesa "Bite Latvija" sūdzību noraidīja, bet PTAC noteikto pagaidu noregulējumu atstāja spēkā.

PTAC iepriekš atzīmēja, ka "Bite Latvija" iepriekšminēto reklāmu lielā apjomā sniedz joprojām, solot patērētājam, kurš ar savu numuru veiks pāreju no cita mobilo sakaru operatora pie "Bite Latvija", nosegt līgumsodu, kuru aprēķinās esošais mobilo sakaru operators.

Ņemot vērā vispārpieņemto tirgus praksi, ka līgumsodu mobilo sakaru operatori aprēķina tādā gadījumā, ja patērētājs iegādājies mazcenas/subsidēto mobilo telefonu un atkāpjas no noslēgtā līguma pirms konkrētajā līgumā noteiktā termiņa, PTAC ieskatā, vidusmēra patērētājs "Bite Latvija" sniegto informāciju viennozīmīgi uztver vai var uztvert kā līgumsoda par līguma par mazcenas/subsidētā telefona iegādi laušanu nosegšanu.

Pārbaudot "Bite Latvija" reklāmā sniegtās informācijas atbilstību kompānijas interneta mājaslapā sniegtajai informācijai, PTAC jau iepriekš konstatēja, ka minētā reklāma sniedz nepatiesu informāciju.

Līgumsods netiek nosegts 

Savā interneta mājaslapā "Bite Latvija" norāda, ka par katru atlikušo mēnesi līdz iepriekšējā operatora līguma termiņa beigām tiek aprēķināta līgumsoda kompensācija piecu latu apmērā. Ja līdz termiņa beigām atlikuši desmit vai vairāk mēneši, "Bite" sola segt 50 latus, tostarp pievienotās vērtības nodokli. Norādīts, ka aprēķinātā līgumsoda summa tiks kompensēta pirmo 12 mēnešu laikā, piešķirot atlaidi ikmēneša rēķina summai.

PTAC atzīmēja, ka no iepriekš minētā izriet, ka "Bite Latvija" pretēji reklāmā sniegtajam apgalvojumam faktiski nenosedz patērētāja līgumsodu, atbrīvojot patērētāju no līgumsoda saistībām ar iepriekšējo mobilo sakaru operatoru, bet gan piedāvā patērētājiem, veicot numura saglabāšanas pakalpojumu un pārnākot pie tās, pirmos 12 mēnešus saņemt atlaidi ikmēneša rēķina summai, kopsummā ne vairāk kā 50 latu apmērā.

PTAC ieskatā, konkrētajā reklāmā sniegtās nepatiesās informācijas ietekmē vidusmēra patērētājs varēja un vēl arvien var pieņemt tādu lēmumu par līguma slēgšanu, kādu viņš citādi nepieņemtu.

LETA