Čehi meklēs cēloņus dīvainajai smakai zemās grīdas tramvajā
Jaunā zemās grīdas tramvaja tehniskās apsekošanas laikā čehu speciālisti meklēs cēloņus arī dīvainajai smakai, par kuru satraukumu pauduši iedzīvotāji, aģentūrai LETA pastāstīja "Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis.
Zaķis atzina, ka "Rīgas satiksme" smakas cēloņus vēl nav noskaidrojusi. Tomēr smaka neesot bīstama. Ja tā tāda būtu, tad tramvajs nekavējoties tiktu noņemts no trases.
"Rīgas satiksmes" pārstāvis norādīja, ka čehu speciālisti ieradīsies apsekot tramvaju atbilstoši tramvaja pārbaudes grafikam un speciālisti neesot izsaukti speciāli smakas dēļ. Tomēr tagad viens no meistaru uzdevumiem būšot arī smakas cēloņu noskaidrošana.
Kā ziņots, jaunajā zemās grīdas tramvajā, kas šomēnes Rīgā sācis pārvadāt pasažierus, valda dīvaina smaka, aģentūru LETA informēja satrauktie iedzīvotāji.
"Ar prieku kāpu jaunajā tramvajā, bet pēkšņi sajutu, ka kaut kas smird, gandrīz kā pēc "bomžiem". Visu ceļu bija nepatīkami braukt, kaut gan tramvajs ir ērts un glīts," aģentūrai LETA sacīja sašutusī rīdziniece Lāsma.
Zaķis aģentūrai LETA apstiprināja, ka uzņēmuma darbinieki ir smaku konstatējuši un patlaban tiekot meklēti tās cēloņi.
"Tramvaja vadītāji ir smaku pamanījuši, un uzņēmums mēģina to identificēt," sacīja Zaķis, pieļaujot, ka dīvainais smārds varētu nākt no kāda mehānisma. "Tomēr nav konstatēts, ka smaka varētu apdraudēt pasažierus," piebilda "Rīgas satiksmes" pārstāvis.
Rīgā pirmais zemās grīdas tramvajs tika piegādāts marta beigās.
Pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro (36,4 miljoniem latu) piegādās uzņēmums "Škoda Transportation s.r.o.".
Jaunie tramvaji pārvadās pasažierus 6.tramvaja maršrutā Radio iela-Jugla. Tie aizstās savu laiku nokalpojušos un jau vienreiz renovētos tramvajus.
Jaunais tramvajs vienlaicīgi var pārvadāt 300 cilvēkus. Tādējādi 20 jauno tramvaju ietilpība ir lielāka nekā 40 esošajiem tramvaja vagoniem. Tramvajs ir 31,6 metrus garš un 2,5 metrus plats. Durvju ailes platums ir 1,3 metri.
Jaunajiem tramvajiem, tāpat kā jaunajiem Rīgas autobusiem un trolejbusiem, ir zema grīda, tādēļ tie būs daudz ērtāki un pieejamāki pasažieriem ar bērnu ratiņiem, vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar kustību traucējumiem.
Jau ziņots, ka zemās grīdas tramvaju projektu Rīgā bija paredzēts realizēt līdz 2032.gadam septiņos posmos. Sākotnēji bija plānots, ka projekta realizācijai būs nepieciešami aptuveni 500 miljonu latu, bet vairāki speciālisti norādīja, ka izmaksas varētu būt daudz lielākas.
2008.gada vidū "Nordea", "SEB banka" un "Swedbank" piešķīra sindicēto aizdevumu "Rīgas satiksmei" infrastruktūras modernizācijai un tramvaju iegādei 142,2 miljonu eiro (99,4 miljonu latu) apmērā.
LETA