Sabiedrība
2010. gada 11. jūnijs, 16:06

Čehi atklājuši cēloņus smakai zemās grīdas tramvajā

Jauns.lv

Čehu speciālisti atklājuši cēloņus dīvainajai smakai zemās grīdas tramvajā - pie vainas varētu būt apkures sistēma, kas ieslēgta pārbaudei, aģentūrai LETA pastāstīja "Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis.

Jaunā zemās grīdas tramvaja tehniskās apsekošanas laikā čehu speciālisti šodien meklēja cēloņus arī dīvainajai smakai, par kuru satraukumu pauduši iedzīvotāji.

Zaķis norādīja, ka pārbaudes laikā speciālisti nekādus defektus vai sakusumus neesot konstatējuši. Galvenās aizdomas krītot uz apkures sistēmu, kas brīžiem tiek ieslēgta pārbaudes nolūkā. "Acīmredzot nav līdz galam izžuvušas kādas eļļas vai līmes, kas, iedarbojoties apkures sistēmai, sāk izgarot," skaidroja Zaķis.

"Rīgas satiksmes" pārstāvis pauda cerību, ka ziemā, kad būs tramvajā jāieslēdz apkure, smakas jau būs izvēdinājušās. Tagad par smakām neviens vairs nav sūdzējies.

Kā ziņots, jaunajā zemās grīdas tramvajā, kas šomēnes Rīgā sācis pārvadāt pasažierus, valdīja dīvaina smaka, aģentūru LETA informēja satrauktie iedzīvotāji.

"Ar prieku kāpu jaunajā tramvajā, bet pēkšņi sajutu, ka kaut kas smird, gandrīz kā pēc "bomžiem". Visu ceļu bija nepatīkami braukt, kaut gan tramvajs ir ērts un glīts," aģentūrai LETA sacīja sašutusī rīdziniece Lāsma.

Zaķis aģentūrai LETA apstiprināja, ka uzņēmuma darbinieki ir smaku konstatējuši.

Rīgā pirmais zemās grīdas tramvajs tika piegādāts marta beigās.

Pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro (36,4 miljoniem latu) piegādās uzņēmums "Škoda Transportation s.r.o.".

Jaunie tramvaji pārvadās pasažierus 6.tramvaja maršrutā Radio iela-Jugla. Tie aizstās savu laiku nokalpojušos un jau vienreiz renovētos tramvajus.

Jaunais tramvajs vienlaicīgi var pārvadāt 300 cilvēkus. Tādējādi 20 jauno tramvaju ietilpība ir lielāka nekā 40 esošajiem tramvaja vagoniem. Tramvajs ir 31,6 metrus garš un 2,5 metrus plats. Durvju ailes platums ir 1,3 metri.

Jaunajiem tramvajiem, tāpat kā jaunajiem Rīgas autobusiem un trolejbusiem, ir zema grīda, tādēļ tie būs daudz ērtāki un pieejamāki pasažieriem ar bērnu ratiņiem, vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar kustību traucējumiem.

Jau ziņots, ka zemās grīdas tramvaju projektu Rīgā bija paredzēts realizēt līdz 2032.gadam septiņos posmos. Sākotnēji bija plānots, ka projekta realizācijai būs nepieciešami aptuveni 500 miljonu latu, bet vairāki speciālisti norādīja, ka izmaksas varētu būt daudz lielākas.

2008.gada vidū "Nordea", "SEB banka" un "Swedbank" piešķīra sindicēto aizdevumu "Rīgas satiksmei" infrastruktūras modernizācijai un tramvaju iegādei 142,2 miljonu eiro (99,4 miljonu latu) apmērā.

LETA