Siguldas stacijā jauns perons. Pasažieri nikni: tagad lēkšus jāielec vilcienā
Kaut arī jaunie pasažieru vilcieni Latvijā parādīsies Dievs vien zina kad, Siguldā jau izbūvēts pirmais tiem piemērotais perons. Tiesa gan, tas nav saskaņots ar pašreizējiem vilcieniem. Ja agrāk perons bija pārāk zems, tad tagad tas ir pārāk tālu no vagoniem.
Novadu ziņas

Siguldas stacijā jauns perons. Pasažieri nikni: tagad lēkšus jāielec vilcienā

Jauns.lv

Kamēr joprojām norit lieli strīdi par jauno pasažieru vilcienu iepirkumu, Siguldas stacijā jau ir izbūvēts perons jaunajiem vilcieniem, bērniem un vecākā gadagājuma cilvēkiem jau tā nebūt ne vieglo iekāpšanu vilcienos padarot vēl sarežģītāku.

Siguldas stacijā jauns perons. Pasažieri nikni: ta...

Jaunais perons ir augstāks, kas pats par sevi ir labi, bet tas atrodas tālāk no vilciena sastāva un tagad pasažieriem gluži vai ar lēkšanu jāielec vilcienā. Jaunajiem ir vieglāk, bet pensionāriem un māmiņām ar bērniem izkāpšana un iekāpšana no vilciena var sagādāt problēmas, raksta Rīgas apriņķa portāls aprinkis.lv. Pirmais paaugstinātais perons Latvijā, kas izbūvēts pie Siguldas dzelzceļa stacijas, radījis neizpratni.

„Augstums ir ļoti labs, taču attālums no perona malas līdz vilcienam ir par lielu. Pat nezinu, kā no vilciena var izkāpt mazi bērni un pensionāri,” šādi peronu aprinkis.lv raksturoja kāda siguldiete. Siguldas stacijā sastaptie braucēji neslēpa, ka pamanījuši nepilnības. „Atstarpe starp pēdējo pakāpienu un peronu ir milzīga,” novērojusi Gunita no Inčukalna. „Protams, ērti, ka perons nu ir augstāks, bet šķita, ka to būvēs, lai pēdējais pakāpiens būtu vienā līmenī ar peronu, nevis vēl jāliek liels solis.” „Esam dzirdējuši, ka peronu pielāgoja jaunajiem vilcieniem, kuru pakāpienus var nolaist līdz pašam peronam. Taču tagad ir bēdīgi.” Tā „uzlaboto” situāciju vērtē pasažieri.

„Tehniskā specifikācija, projekta uzraudzība un pieņemšana ekspluatācijā ir valsts akciju sabiedrības „Latvijas dzelzceļš” pārziņā. Mēs tikai saskaņojām projektu,” skaidroja Siguldas novada domes būvinspektors Andris Lauskis. „Manuprāt, viss ir izbūvēts pēc projekta un atbilstošās specifikas normām.”

„Latvijas dzelzceļa” būvuzraugs Anatolijs Artemjevs skaidroja, kāpēc perons būvēts tik tālu no sliedēm: „Jaunais perons būvēts atbilstoši jaunajiem vilcieniem, kuri būs mazliet platāki.” Artemjevs paskaidroja, ka līdz ar iepirkuma konkursa kavēšanos gan nav zināms, kad jaunie vilcieni tiks iegādāti. Jaunais perons salīdzinoši ar veco ir 35 centimetrus augstāks.