Kapu tramvaja iespējas pētījusi mazpazīstama firma, kas vairākkārt uzvarējusi Rīgas domes iepirkumos
Iespējas Skanstes tramvaja līnijas izvietošanai pēc pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" pasūtījuma pētījis uzņēmums SIA "VIA Design Group", kas jau iepriekš uzvarējis tikai Rīgas domes struktūrvienību iepirkumos, izpētīja aģentūra LETA.
Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" pārstāvis Viktors Zaķis norādīja, ka tika rīkots iepirkums, kura rezultātā pērn 26.jūnijā tika noslēgts līgums ar "VIA Design Group".
Pamatojoties uz noslēgto līgumu, uzņēmums pētīja iespējas tramvaja līnijas izvietošanai. Tika pētīts, kur tehniski iespējams izbūvēt tramvaja infrastruktūru, kā arī kur būtu maksimālā atdeve no pasažieru pārvadāšanas viedokļa.
Līguma summu "Rīgas satiksme" nedēļas laikā nav atklājusi, bet ar uzņēmumu "VIA Design Group" sazināties neizdevās.
Iepirkumu uzraudzības biroja informācija liecina, ka "VIA Design Group" iepriekš uzvarējis tikai Rīgas domes struktūrvienību izsludinātajos iepirkumu konkursos. Šogad augustā tas uzvarējis Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta izsludinātajā iepirkumā par transporta attīstības tematiskā plānojuma izstrādi, ko veica par 79 500 eiro. Tāpat uzņēmums šogad jūnijā uzvarējis Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkumā par luksoforu objektu projektēšanu, ko veica par 41 750 eiro.
Savukārt 2010.gadā "VIA Design Group" uzvarēja Rīgas domes Satiksmes departamenta izsludinātajā iepirkumā par transporta plūsmu izpēti un satiksmes infrastruktūras uzlabojumu izstrādi teritorijai starp Krasta ielu, 13.janvāra ielu, Satekles ielu un Dzirnavu ielu, ko veica par 9950 eiro.
Uzņēmums dibināts 2006.gadā, un tā pamatkapitāls ir 7098 eiro. "VIA Design Group" apgrozījums pērn bija 79 454 eiro un peļņa - 9457 eiro. Uzņēmuma 40,04% daļu pieder Aivim Kušķim, 29,98% daļu pieder Evai Kalviņai un 29,98% daļu pieder Jānim Barkānam, liecina "Firmas.lv" informācija.
Jau ziņots, ka Rīgā ir iecerēts izbūvēt jaunu tramvaja līniju Skanstes ielas virzienā, Lielo kapu tuvumā, kas satracinājis daļu rīdzinieku, kuri pārmet mirušo piemiņas zaimošanu.
Rīgas dome un "Rīgas satiksme" gan ir solījušas, ka tramvaja līnija ies tikai pa Senču ielu, neaizskarot Lielo kapu teritoriju, bet Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsūtījis vēstules 46 zemes īpašniekiem par teritoriju, kas atrodas ielu sarkanajās līnijās, atsavināšanu.
Tikmēr Latvijas Zaļā kustība, Vides aizsardzības klubs un kustība "Lielo kapu draugi" lūgusi Centrālajai finanšu līgumu aģentūrai (CFLA) publiskot Skanstes tramvaja līnijas projekta pieteikumu un pārbaudīt, vai tas nesatur krāpšanas pazīmes.
Kā informēja "Lielo kapu draugu" pārstāve Rita Našeniece, trīs organizācijas trešdien izsūtīja vēstuli CFLA, kurā, pamatojoties uz Informācijas atklātības likumu un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda vadības likumu, lūdz izsniegt Skanstes tramvaja līnijas projekta pieteikumu. Viņi pauž, ka sabiedrībai tas ļautu pārliecināties par projekta pamatojumu un pierādījumiem savlaicīgai sabiedrības iesaistei projekta sagatavošanā.