Šonedēļ pēdējā deja? F-1 posms Imolā nākamsezon varētu vairs neatgriezties
foto: REUTERS/SCANPIX
Sniegums Maiami liek pasmaidīt Maksam Verstapenam, jo Imolā varētu būt labāki apstākļi.
Citi sporta veidi

Šonedēļ pēdējā deja? F-1 posms Imolā nākamsezon varētu vairs neatgriezties

Sporta nodaļa

Jauns.lv/F1.lv

Kāpēc šīs varētu būt atvadas no Imolas? Oficiāli, tas vēl nav apstiprināts, tomēr līdz ar Madrides posma ienākšanu, šobrīd apstiprinātas 23 trases nākamā gada kalendāram. Vienīgās, kas vēl nav pagarinājušas līgumu, ir Imola un Lasvegasa. Uzminiet nu, kurai ir lielākas izredzes nodrošināt pēdējo vietu!

Šonedēļ pēdējā deja? F-1 posms Imolā nākamsezon va...

Trase: Lai kā negribētos veikt šo salīdzinājumu, tomēr Imola atgādina Suzuku – ātra un pludena trase, kas braucējiem liek sajūsmā iespiegties, tomēr tās konfigurācijas atbilstība mūsdienu formulu prasībām ir apšaubāma. Sacensību kalendārā tā atgriezās 2020. gadā un izteikti daudz apdzīšanu sausā laikā neesam pieredzējuši. Protams, var smelties iedvesmu nostaļģiskā klasikā (skatīt 2005. gada dueli starp Alonso un Šūmaheru), tomēr trase ir diezgan šaura. DRS sistēmai paredzēta tikai viena zona.

Riepas: Imolā riepu nodilums ir ļoti zems, tādēļ “Pirelli” uz šo posmu ir sagatavojuši īpaši mīkstu sastāvu (C6). Tas ir mīkstāks sastāvs par jebko šogad izmantoto. Paredzams, ka sarkani marķētās riepas tiks izmantotas vienīgi kvalifikācijā. Šāds solis sperts ar domu padarīt sacīkšu stratēģijas aizraujošākas. Vai braucējiem izdosies iztikt ar vienu pitstopu? Čempionāta mērķis ir radīt vidi, kurā komandām nav skaidrs, vai piekopt viena vai divu pitstopu taktiku. Tomēr vietā, kur apdzīt tik grūti, sagaidāms, ka vairums noslieksies par labu riepu taupīšanai un reālajai pozīcijai trasē.

Laiks: Gaisa temperatūra Imolā turēsies ap 20 grādiem visas nedēļas nogales garumā. Piektdienas rītā iespējams neliels lietus, tomēr treniņbraucieni, visticamāk, risināsies jau sausā trasē. Sestdien un svētdien nokrišņu varbūtība tiek vērtēta ar 20% iespējamību. Piektdienā gaidāmas arī vēja brāzmas, tomēr, tuvojoties sacīkstēm, tās mazliet norims.

Grafiks: Atgriežoties pie ierastā scenārija ar trim treniņu sesijām un bez sprinta, galvenie notikumi Imolā gaidāmi sestdien pl. 17:00 kvalifikācijā un svētdien pl. 16:00 sacīkstēs. Kā akreditēts žurnālists uz posmu devies arī Aldis Putniņš. "Patreon" abonentiem katru vakaru būs iespēja noklausīties audio atskaiti no Imolas, kā arī fotogrāfijās iepazīt sacīkšu nedēļas nogales aizkulises. Kvēlākos līdzjutējus Itālijā priecēs arī F-2 un F-3 čempionātu braucieni – svētdien tie gaidāmi rīta pusē.

Pērn: Makss Verstapens bija ātrākais kvalifikācijā, bet viņa ciešākais sekotājs Oskars Piastri saņēma trīs starta vietu sodu par konkurenta bloķēšanu Q1. Trasē, kurā apdzīt ir tik sarežģīti, tas Piastri dārgi maksāja – viņš finišēja ceturtais. Priekšgalā Makss pārliecinoši kontrolēja tempu, kamēr Noriss izsargājās no Leklēra uzbrukumiem. Atbrīvojies no sarkanās formulas, viņš sāka deldēt Verstapena 7 sekunžu handikapu. Lando noķēra “Red Bull” braucēju un finišā piekāpās par mazāk kā sekundi.

Top 3 intrigas:

  • Vai Kolapinto būs ātrs arī ar “Alpine”? Vislielākās izmaiņas pēdējās pusotras nedēļas laikā piedzīvojusi franču vienība, kas vispirms šķīrās no komandas vadītāja Ouksa, bet nākamajā dienā sekoja paziņojums, ka Džeku Dūenu nomainīs Franko Kolapinto. Pērn argentīnietis ienāca ļoti strauji, tomēr pieļāva vairākas dārgas kļūdas. Imola misēkļus nepiedod. Tomēr galvenais jautājums – vai viņš būs ātrāks par Dūenu un spēs pacīnīties ar Gaslī, kurš tempa ziņā ierindojams līdzās Franko pagājušā gada komandas biedram Aleksam Albonam.
  • Vai šī ir Verstapena lielā iespēja? Makss un/vai “Red Bull” ir pierādījuši, ka kvalifikācijas režīmā viņu formula ir stabilāka par “McLaren”. Tāpat četrkārtējais čempions Maiami parādīja, ka pat ar lēnāku mašīnu nav gatavs atdot pozīcijas, kas trasē, kas neizceļas ar plašu apdzīšanas zonu sortimentu, var izrādīties izšķiroši. Vēsāks laiks palīdzēs saglabāt riepas darba kārtībā. Viens no lielākajiem nezināmajiem faktoriem šobrīd ir uzlabojumi – vairākas komandas atvedušas nopietnas pakotnes, ko varēs izmēģināt trīs treniņu sesijās. Maz ticams, ka spēku samēri mainīsies kardināli, tomēr šosezon iegūta vai zaudēta desmitdaļa sestdienā gandrīz droši garantē citu starta rindu.
  • Kā Antonelli tiks galā ar spiedienu mājās? Līdzjutējiem bieži ir "zelta zivtiņas atmiņa". Mēs ieraugām sprinta "pole position" ieguvēju un gaidām no viņa lielas lietas arī nākamajā posmā. Tomēr jāatceras, ka te runa ir par 18 gadus vecu debitantu. Protams, šis nav parasts debitants. Imolā viņš sacenties F-2, FRECA un F4 čempionātos. Šis posms kalpos kā labs treniņš cīņā ar ārējo spiedienu.

Padoka pļāpas: “Riepu ūdens” – šādu uzrakstu uz Zaka Brauna dzēriena pudeles varējām vērot iepriekšējā posmā. Šis gājiens kalpoja kā publiska ņirgāšanās par “Red Bull” aizdomām, ka “McLaren” piepilda riepas ar šķidrumu, kas palīdz pret pārkaršanu sacīkstēs, lai izvairītos no termālā nodiluma. Konkurenti joprojām cenšas saprast, kādus tehniskos risinājumus Zaka Brauna padotie izmanto, tomēr skaidrs, ka nav nekas F-1 raksturīgāks par vadošās komandas risinājumu noteikumu atbilstības apšaubīšanu. “Red Bull” rīcībā esot pierādījumi no termālajām fotogrāfijām, tomēr FIA atzinusi, ka noteikumi nav pārkāpti. Iespējams, šis skandāls tik strauji nerimsies.

Ārpus F-1: Emīlijas-Romanjas reģionā atrodas Boloņas Universitāte. Tā iekļuvusi rekordu grāmatās, pateicoties savai nepārtrauktajai darbībai jau kopš 1088. gada! Starp tās absolventiem atrodami vairāki pāvesti un politiķi, Enzo Ferrari un Stefano Domenikalli, kā arī radio izgudrotājs Markoni, izcilais zinātnieks Koperniks un leģendārais futbola tiesnesis Kolina. Imola atrodas mazāk kā 50 kilometru attālumā no Boloņas.