Lando Noriss atzīst, ka šobrīd ir ātrākais F-1 trasē
foto: ZUMAPRESS.com
Lando Noriss ir gatavs cīņai par augstākajām vietām.
Citi sporta veidi

Lando Noriss atzīst, ka šobrīd ir ātrākais F-1 trasē

Sporta nodaļa

Jauns.lv/F1.lv

Pēc izcīnītās uzvaras Austrālijā britu pilots Lando Noriss atzinis, ka ir piepildījušās pirmssezonas prognozes un “McLaren” komandai šobrīd ir visātrākā mašīna.

Lando Noriss atzīst, ka šobrīd ir ātrākais F-1 tra...

Tikmēr Makss Verstapens skaidro, kāpēc aizkavējās ar pitstopa veikšanu pēc lietus sākšanās, bet Džordžs Rasels slavē paša pieņemto stratēģisko lēmumu, kas viņam atnesa trešo vietu sacensību finišā.

Noriss: “Esam priekšā visiem”

Pērn “McLaren” pirmo reizi kopš 1998. gada izcīnīja Konstruktoru kausu un arī pirmssezonas testos komanda bija ātra, taču Noriss vēl tobrīd piesardzīgi izteicās par izredzēm šogad cīnīties par titulu. Pēc uzvaras Melburnā viņa tonis ir krietni pārliecinošāks.

“Mēs esam favorīti, esam komanda, kas ir pārējām priekšā,” sacīja Noriss, kurš uzvarēja, neskatoties uz izbraukšanu no trases pēc lietus sākšanās. “Sākt sezonu ar uzvaru ir labi, bet mēs izdarījām to tik nervozā sacīkstē, kurā bija ļoti viegli kļūdīties un sekundes laikā varēja visu sabojāt. Zinām, ka vēl aizvien pie šīs sezonas mašīnas nepieciešams daudz strādāt. Ja, atrodoties šādā pozīcijā, sāc atslābt, F-1 tas nozīmē zaudējumu. Kad uzskati, ka viss ir labi un forši, tajā brīdī citi tevi sāk panākt. Ja sezona sāktos Bahreinā, es nedomāju, ka mēs būtu uzvarējuši.”

Verstapena izmēģinājums

Ņemot vērā Melburnas trases īpatnības un lietus iejaukšanos, aizvien nav precīzi iespējams noteikt šī gada spēku samērus starp komandām, taču sausā trasē “McLaren” pilotu temps bija lielisks. Makss Verstapens bija vienīgais, kurš kādu laiku spēja turēties līdzi. Sākoties lietum, Oskars Piastri izslīdēja slapjajā zālē un zaudēja daudz laika, kas ļāva otro vietu izcīnīt “Red Bull” pilotam. Verstapens skaidro, kāpēc nedevies boksos, kad to izdarīja “McLaren” braucēji, bet divus apļus nogaidīja.

“Braucu ar vidējā sastāva riepām un nekad nevar zināt, kā tas nostrādās,” situāciju izklāsta čempions. “Kad sāka līt, redzēju kā priekšā braucošie izbrauca no trases. Nodomāju, ka jāpaliek trasē, jo slapjš bija tikai tajos trīs līkumos. Pārējā trase aizvien bija sausa. Turpinot braukt, pirmajos divos sektoros asfalts aizvien bija sauss. Runa bija par to, vai spēšu izdzīvot pēdējā sektorā. Šķita, ka, ja lietus pāries, tas var nostrādāt. Jo jāņem vērā arī faktors, ka, ja viņi ar vidēji slapjā laika riepām mani noķertu, pēc tam viņiem, ja vairs nelītu, vēl būtu jābrauc boksos pēc slikiem. Bet tad, lai gan pirmais sektors aizvien bija sauss, otrajā jau sāka līt. Tobrīd devāmies boksos. Domāju, ka nebija starpības. Ja es brauktu pēc riepām kopā ar Lando, tāpat paliktu otrais. Arī tad, ja to izdarītu apli vēlāk. Izmēģinājām ko citu. Savā ziņā tas nenostrādāja, bet mēs arī nezaudējām nevienu pozīciju.”

Izšķirīgais lēmums

“Mercedes” pilots Džordžs Rasels ilgi turējās ceturtajā pozīcijā, bet pēc Piastri neveiksmes finišēja trešais. Sportists pats pieņēma lēmumu, kurā brīdī pāriet uz slapjai trasei piemērotām riepām, un lēmums bija pareizs.

“Tā bija izdzīvošanas sacīkste,” sacīja komandas jaunais līderis Rasels. “Vidus fāzē nomainījām vidēji slapjā laika riepas uz slikiem, tad atkal sāka līt. Tobrīd, iespējams, pieņēmu izšķirīgāko lēmumu stratēģijas ziņā, kādu jebkad esmu pieņēmis. Braucot caur līkumu, kur no trases izlidoja Oskars un Lando, nodomāju, ka tieši tagad jābrauc boksos. Bet tad, izbraucot no boksiem, vidēji slapjā laika riepas bija kādas sešas sekundes lēnākas pirmajos divos sektoros, taču desmit sekundes ātrākas pēdējā sektorā. Nebiju drošs, kas notiks tālāk. No rīta sanāksmē izrunātais noveda mūs pie vienprātības. Mēs zinājām, kas ir jādara pie jebkuriem iespējamiem apstākļiem. Nav noslēpums, ka pēdējo pusotru gadu šādas izaicinošas sacīkstes bijusi mūsu stiprā puse.”

foto: Ekrānuzņēmums no Fomula1.com
Braucēju kopvērtējums pēc pirmā posmā.
Braucēju kopvērtējums pēc pirmā posmā.
foto: Ekrānuzņēmums no Formula1.com
Konstruktoru kausa kopvērtējums pēc pirmā posma.
Konstruktoru kausa kopvērtējums pēc pirmā posma.