F-1 tiesneši skaidro, kapēc Lando Noriss saņēma apšaubāmu sodu, kas var izšķirt pasaules čempiona titulu
foto: Getty Images via AFP
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 20: Lando Norris of Great Britain and McLaren looks on from the drivers parade prior to the F1 Grand Prix of United States at Circuit of The Americas on October 20, 2024 in Austin, Texas. Jared C. Tilton/Getty Images/AFP (Photo by Jared C. Tilton / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Citi sporta veidi

F-1 tiesneši skaidro, kapēc Lando Noriss saņēma apšaubāmu sodu, kas var izšķirt pasaules čempiona titulu

Sporta nodaļa

Jauns.lv/F1.lv

F-1 tiesnešu darbs Ostinas trasē notikušajā posmā tiek vērtēts pretrunīgi, bet soģi snieguši skaidrojumu, kāpēc Lando Noriss saņēma piecu sekunžu sodu un zaudēja trešo vietu Maksam Verstapenam.

F-1 tiesneši skaidro, kapēc Lando Noriss saņēma ap...

Noriss startēja no "pole position", bet pirmajā līkumā Makss Verstapens visu izkārtoja tā, ka viņa galvenais sāncensis izbrauc no trases un atkrīt uz ceturto pozīciju, kamēr vadību pārņem Šarls Leklērs, kurš vēlāk finišēja kā uzvarētājs. Pēc boksu apmeklējuma Norisam izdevās noķert Versapenu un 12. līkumā apdzīt sāncensi. Taču tiesneši “McLaren” pilotu sodīja, kas nozīmēja atkrišanu atpakaļ uz ceturto vietu.

Sodus par izbraukšanu ārpus trases robežām saņēma ne viens vien pilots, arī Džordžs Rasels. Iejaucās pat “Mercedes” komandas boss Toto Volfs, pa radio sakot pilotam, ka “šis sods ir joks”. Līdzjutējiem nevarēja paslīdēt garām situācijas, kurās pie šķietami līdzīgiem pārkāpumiem tiesneši neiejaucas.

Veicot apdzīšanas manevru pret Verstapenu, Noriss līkuma ārmalā bija izbraucis ārpus trases. Taču ārpus robežām tobrīd atradās arī “Red Bull” pilots. F-1 tiesneši izskaidrojuši, ka Noriss tika sodīts, jo, sākoties līkumam, neatradās priekšā konkurentam, līdz ar to viņam nebija priekšrokas, izbraucot līkumu. Tiesnešu uzskats ir, ka Noriss, lai gan pirms tam nebija priekšā, priekšrocības ieguva ar paātrinājumu, ko deva izbraukšana no trases, līdz ar to manevrs nevar tikt uzskatīts par atbilstošu F-1 braukšanas standartu vadlīnijām.

Šādos gadījumos vadlīnijas turklāt rekomendē desmit sekunžu sodu. Noriss saņēma piecas sekundes pie rezultāta, jo secināts, ka šajā situācijā savādāk nevarēja rīkoties, par cik arī otra mašīna bija ārpus trases robežām.

“Mans uzskats ir, ka veids, kādā tiesneši iejaucās šajā skaistajā autosporta nodaļā, bija nepiemērots, jo no trases bija izbraukušas abas mašīnas,” savu pārliecību skaidro “McLaren” komandas vadītājs Andrea Stella. “Līdz ar to priekšrocības ieguva abas mašīnas. Kad mūs izstūma no trases pirmajā līkumā, mēs to pieņēmām. Mums šī sadaļa tagad ir slēgta un pārejam pie gatavošanās nākamajam posmam.”

Verstapens ASV posmā finišēja priekšā Norisam gan sprintā, gan lielajā sacīkstē, līdz ar to palielinājis pārsvaru kopvērtējumā līdz 57 punktiem. Piecu atlikušo posmu laikā, divos no kuriem vēl notiks sprinta sacīkstes, dzēst šo pārsvaru Norisam nav neiespējams uzdevums. Tomēr to paveikt būs ļoti grūti, būs nepieciešama ne tikai ātra braukšana, bet arī papildus veiksme un sāncenša kļūdas.

foto: Ekrānuzņēmums no Formula1.com
F-1 braucēju kopvērtējums pēc ASV "Lielās Balvas" izcīņas.
F-1 braucēju kopvērtējums pēc ASV "Lielās Balvas" izcīņas.
foto: Ekrānuzņēmums no Formula1.com
Konstruktoru kausa kopvērtējums pēc ASV "Lielās Balvas" izcīņas.
Konstruktoru kausa kopvērtējums pēc ASV "Lielās Balvas" izcīņas.