foto: Hasan Bratic/SIPA
Vai "Red Bull" jūk pa vīlēm? Verstapenam konkurenti gatavo iespaidīgu līguma piedāvājumu
Makss Verstapens jau drīzumā varētu saņemt iespaidīgu piedāvājumu no "Mercedes".
Citi sporta veidi
2024. gada 2. maijs, 05:42

Vai "Red Bull" jūk pa vīlēm? Verstapenam konkurenti gatavo iespaidīgu līguma piedāvājumu

Sporta nodaļa

Jauns.lv/F1.lv

Vairāki avoti vēsta, ka jau šonedēļ “Mercedes” komanda gatavojas izteikt Maksam Verstapenam piedāvājumu ar F-1 vēsturē vēl nebijušu atalgojumu.

“Mercedes” vadītājs Toto Volfs jau daudzas nedēļas publiski neslēpj savu vēlmi nolīgt Verstapenu uz nākamo F-1 sezonu, kad Lūiss Hamiltons būs devies startēt “Ferrari”, atbrīvojot savu vietu komandā.

OE24 un “F1 Insider” ziņo, ka “Mercedes” sagatavojuši Verstapenam piedāvājumu par 150 miljoniem eiro gadā, ieskaitot bonusus. Tiek vēstīts, ka sarunas tiks uzsāktas jau šajā šonedēļ Maiami, kur norisināsies čempionāta sestais posms.

Lai gan Verstapenam ir līgums ar “Red Bull” vienību līdz 2028. gadam, šogad situācija čempionvienībā pamatīgi sašķobījusies, pat neskatoties uz aizvien fantastiskajiem rezultātiem sacīkstēs. Iekšējo nesaskaņu rezultātā komandu gatavojas pamest tās galvenais tehniskais darbinieks Adrians Ņūvijs, par ko gan vēl oficiāli nav paziņots.

Vācu izdevums “Auto Motor und Sport”, kas parasti nedalās ar apšaubāmu informāciju, vēsta, ka Ņūvijs jau vienojies par “Red Bull” atstāšanu, un oficiālais paziņojums sekos drīz. Ne tik skaidrs esot, kuras komandas sastāvā inženieris turpinās darbu, taču zināms, ka viņš vēlas palikt F-1 čempionātā. Līdz šim ar Ņūvija radītajām F-1 mašīnām izcīnīti 12 Konstruktoru kausi un 13 tituli pilotu ieskaitē.

Baumu līmenī zināms, ka iespēju nopelnīt 100 miljonus ASV dolāru par pagaidām nezināmu periodu Ņūvijam piedāvājis Lorenss Strols. Šobrīd viņa alga esot 10 miljoni gadā, raksta “La Gazzetta dello Sport”. “Aston Martin” komanda turklāt bāzējas netālu no “Red Bull”, līdz ar ko ārpus darba pienākumiem Ņūvija dzīvē nekas daudz nemainītos. Pieredzējušais un ātrais Fernando Alonso ir pagarinājis līgumu ar “Aston Martin”, bet no 2026. gada komanda sāks izmantot “Honda” dzinējus. Tāpat Strols veicis lielas finansiālās investīcijas infrastruktūrā, pērn arī atveros pilnīgi jaunu F-1 rūpnīcu.

Ne pirmo reizi Ņūviju cenšas pārvilināt “Ferrari”, tomēr tad nāktos pārcelties uz Itāliju.

Savulaik “Williams” komandā deviņdesmito gadu sākumā Ņūvijs strādāja kopā ar pilotu Rikardo Patrēzi, kurš “Gazzetta dello Sport” izteicis šādu viedokli par aerodinamikas speciālista iespējamo pievienošanos “Ferrari”: “Viņš ir pirmās klases inženieris. Tur, kur viņš dodas, komanda uzvar. Ir tikai jāsaprot, vai viņš tiešām atnāks. Personīgi zinu viņu ļoti labi, jo esam draugi no “Williams” laikiem. Un zinu, ka viņš ļoti mīl savas mājas Lielbritānijā. Tāpēc neesmu drošs, vai viņš pamestu “Red Bull”, lai dotos uz “Ferrari”.”

Ņūvijam ir līgums līdz 2025. gadam, tomēr pieredzējušo speciālistu nepavisam neapmierina iekšējie skandāli, kas šosezon aizēnojuši “Red Bull” vienību. Ir versija, ka Ņūvijs varētu doties atvaļinājumā uz nākamo gadu, lai citai komandai pievienotos 2026. gadā, kad sāksies tehnisko noteikumu jaunā ēra.

Holandiešu F-1 personība Franss Veršūrs programmā “F1 aan Tafel” tikmēr izteicies šādi: “Adrians “Red Bull” komandā ir tikai vārda dēļ. Ja viņi ļaus viņam doties prom, komanda vismaz ietaupīs uz algu. Pjērs Vašs patiesībā ir tas cilvēks, kurš būvē mašīnas, nevis Ņūvijs. Bet arī viņa laiks ir pagājis. Tieši tāpat kā es domāju, ka ir pagājis Lūisa Hamiltona laiks.”

Neoficiāli arī zināms, ka Verstapena līgumā ir atruna, ka holandietis drīkst to lauzt priekšlaicīgi, ja komandu atstāj konsultants Helmuts Marko, kurš ar pilotu ir ļoti labās attiecībās. Tiek apgalvots, ka gadījumā, ja Verstapens izlemtu nākamgad pievienoties “Mercedes”, Marko dotos prom no “Red Bull” kopā ar viņu.