Kristofešsons uzvar pasaules čempionāta rallijkrosā posmā Rīgā
Zviedrs Juhans Kristofešsons sestdien Biķernieku kompleksajā sporta bāzē Rīgā kļuva par uzvarētāju Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) pasaules čempionāta rallijkrosā (WRX) otrajā posmā - "Ferratum World RX of Rīga-Latvia", ziņo sacensību organizatori.
Sacensību dubultposma pirmajā sacensību dienā Biķernieku trasē pēc spraigas cīkstēšanās ar brāļiem Kevinu un Timiju Hanseniem par sezonas otrā posma uzvarētāju kļuva Kristofešsons.
No rīta "SuperPole" braucienā divu pasaules čempiona titulu ieguvušu sportistu duelī Kristofersons ar "Volkswagen RX1e" veica trasi tikai par 0,011 sekundēm ātrāk nekā Timijs Hansens pie "Peugeot 208 RX1e" stūres.
Abi pēdējo gadu čempioni turpināja savu uzvaras gājienu pirmajā kvalifikācijas braucienā. Pirmajā aplī nonācis priekšā savam komandasbiedram Ūlem Kristianam Veibijam, Kristofešsons pārliecinoši uzvarēja savā braucienā.
Uzreiz aiz viņa finišēja Timijs un Kevins brāļi Hanseni, ceturto vietu iegūstot Veibijam.
Otrajā kvalifikācijā Kristofešsons startā nonāca aiz Timija Hansena un soma Niklasa Grenholma un uzreiz devās džokera aplī, lai tiktu pie braukšanas brīvā trasē. Cerētā taktika nedeva rezultātu, jo Timijs Hansens atbildēja ar to pašu apli vēlāk. Nonācis vadībā, Grenholms palika pamattrasē līdz pat pēdējam aplim. Atgriežoties no džokera sekcijas tieši priekšā Hansenam, abas mašīnas piedzīvoja nelielu kontaktu, taču vietu izkārtojums saglabājās nemainīgs.
Ar uzvaru savā braucienā Grenholmam pietika vien otrajai vietai kopējā ieskaitē, jo pāris minūtes iepriekš Kevins Hansens krietni brīvākā trasē Biķernieku trases piecus apļus pieveica par vienu sekundi ātrāk.
Progresa kārtā, brāļiem Hanseniem startējot blakus, šoreiz pārāks izrādījās Kevins. Kopīgiem spēkiem viņiem izdevās atstāt Veibiju trešajā vietā, bet Klāra Andešone izslīdēja no trases, zaudējot gandrīz 20 sekundes.
Otrajā braucienā pirmās divas vietas ieguva abi pagājušā gada Rīgas posma uzvarētāji Kristofešsons un Grenholms. Čempionāta debitants Gustavs Berjstrems pārliecinoši pieveica vācieti Renē Minnihu duelī par trešo pozīciju.
Grenholma cerībām uz labu rezultātu punktu pielika pusfināls. Pēc vāja starta neizdevās arī brauciens, paliekot trases malā, kamēr Kevins Hansens un Veibijs nodrošināja sev vietu finālā.
Pārsteigumu otrā pusfināla startā sagādāja Berjstrems, izbraucot pirmo līkumu sēriju kā līderis. Timijs Hansens un Kristofešsons meklēja ceļu apdzīšanai, tomēr nebija sekmīgi.
Kristofešsons kā pirmais no līderu grupas devās džokera aplī. Taktika atmaksājās, ļaujot brīvā trasē uzrādīt apļu laikus, ar ko pietika uzvarai braucienā. Timijs Hansens finišēja otrais, taču arī Berjstrems iekļuva lielajā finālā.
Dienas izšķirošajā braucienā, visiem pieciem finālistiem startējot blakus, abi pusfinālu uzvarētāji Kevins Hansens un Kristofešsons izrāvās visiem pa priekšu.
Sajutis ātruma pārsvaru, Kristofešsons devās džokera aplī pirms Hansena, kura centieni saglabāt pozīciju apli vēlāk nebija sekmīgi.
Par līderi uz brīdi kļuva Timijs Hansens, kurš pēc sava džokera veikšanas nonāca aiz jaunākā brāļa, sasniedzot finišu trešajā vietā - priekšā Veibijam un Berjstremam. Kristofešsonam šī bija otrā uzvara pēc kārtas, atkārtojot Norvēģijas posmā sasniegto.
"Komanda paveica lielisku darbu pirms sacensībām, jo mašīna jutās lieliski jau no pirmajiem apļiem. Turpinājumā komandas biedri paveica lielisku darbu Ļoti noder tas, ka komandā ir trīs mašīnas. Tas ļauj izmēģināt dažādus regulējumus, ņemot vērā, ka visas mašīnas ir jaunas," gandarījumu par paveikto neslēpa Kristofešsons.
"Protams, liels prieks uzvarēt sezonas otrajā posmā. Progresa kārtā netaupījāmies, jo vēlējāmies labāk izprast mašīnas darbību. Arī riepu nodilums vairs nav tik izteikts kā pērn, tomēr uz finālu uzmontējām divas vēl nelietotas riepas. Mums šodien nebija paši ātrākie starti, taču spējām to kompensēt ar lielisku ātrumu trasē," skaidroja uzvarētājs.
FIA Eiropas čempionāta ieskaitē Latvijas piloti Jānis Baumanis un Ronalds Baldiņš pirmo dienu RX1 klasē noslēdza labāko pieciniekā, kamēr Roberts Vītols apliecināja ātrumu RX2e ieskaitē, dienas izskaņā ierindojoties trešajā vietā.
Baumanis pirmajā kvalifikācijā veica lielisku startu, kas ļāva saglabāt brauciena vadību līdz pat finišam, kopējā ieskaitē sasniedzot trešo labāko rezultātu un piekāpjoties vienīgi Enco Idem no Beļģijas un norvēģim Sondrem Evjenam.
Baldiņš pēc aizkavēšanās startā un pirmajā līkumu sērijā aiz sezonas līdera zviedra Antona Marklunda apliecināja savas ātruma prasmes, kopējā ieskaitē sasniedzot septīto labāko rezultātu.
Otrajā kvalifikācijas braucienā abi latvieši satikās vienā braucienā. Baumanis arī šoreiz lieliski startēja, izvairoties no aizmugurē notiekošajām kontaktcīņām. Pārliecinošs finišs līdera godā ļāva sasniegt otru labāko rezultātu kopējā ieskaitē aiz Marklunda.
Baldiņš pavadīja vairākus apļus aiz mašīnas virsbūves bojājumus guvušā Evjena un finišā kopējā ieskaitē sasniedza piekto vietu.
Divu kvalifikācijas braucienu summā Baumanis ieņēma trešo, bet Baldiņš - piekto vietu.
"Pirmajā kvalifikācijā startā sanāca neliela kļūda - neieslēdzās starta kontroles sistēma, taču kopumā brauciens bija labs. Jutos mazliet nervozs. Brīžiem gāja labāk, brīžiem sliktāk. Man pietrūkst pieredzes šādā mašīnā, jo braukšana ir pavisam citādāka, salīdzinot ar bagiju. Tai ir lieliska vadāmība un paātrinājums," dienas beigās teica Baldiņš.
"Mazliet vēl jātiek galā ar startiem. Otrajā braucienā to mazliet nokavēju. Šeit, minimāli noguļot startu, uzreiz nonāc aizmugurē. Neraugoties uz papildus slogu, ir ļoti patīkami braukt savu fanu priekšā. Soli pa solim ejam uz priekšu, apļu laiki ar katru braucienu uzlabojas. Vakarā apskatīsimies braucienus, apspriedīsimies ar komandu, un tad jau rīt tikai jābrauc," piebilda Latvijas braucējs.
Savu pasaules čempionāta debiju RX2e klasē ļoti ambiciozi uzsāka Vītols. Mēģinājums ar lielāku ātrumu pirmajā pagriezienā pa ārmalu paspraukties garām konkurentiem nedeva cerēto rezultātu. Aizskāris drošības barjeru, atlikušo brauciena daļu Vītols pavadīja iedzinējos, tomēr ātrākais aplis ļāva cerēt uz veiksmīgāku turpinājumu.
Pēc izcilā sezonas sākuma talantīgais beļģis Fiktors Franks šoreiz iepalika, ļaujot pirmās kvalifikācijas uzvaras laurus plūkt zviedram Īsakam Sjekvistam.
Otrajā kvalifikācijā Vītols pēc starta nonāca trešajā pozīcijā, bet pēc tam stratēģiski prasmīgāki lēmumi palīdzēja tikt garām Andoras pārstāvim Raulam Ferrem un pakāpties uz otro vietu.
Vītols piedalījās ātrākajā no abiem braucieniem, kas ļāva pakāpties uz trešo pozīciju kopējā ieskaitē pēc pirmās sacensību dienas. Arī otrajā kvalifikācijā rezultātu tabulas galvgalī bija atrodams Sjekvists.
"Elektriskā mašīna ļoti atšķiras no iekšdedzes dzinēju mašīnām gan uzbūvē, gan braukšanā. Reiz man jau šeit izdevās izspēlēt šādu triku, iegriežot pirmajā līkumā no ārmalas priekšā pārējiem. Šobrīd gan galvenās problēmas sagādā mašīnas aizmugure, kas par daudz izslīd. Šī iemesla dēļ sagriezos un atsitos pret sienu," debiju komentēja Vītols.
"Otrajā braucienā neizdevās pats labākais starts, bet turpināju sekot priekšā esošajiem, un ar labu džokera taktiku arī vienu pozīciju atguvām. Mazliet gan pietrūka, lai pakāptos līdz pašai augšai. Apļu laikos ir redzama stabilitāte, tomēr turpināsim strādāt ar regulējumiem, lai novērstu aizmugures slīdēšanu. Pēc divām kvalifikācijām esam trešie, rīt jāturpina cīnīties tālāk. Šonakt noteikti visi strādās ar datiem, bet mums ir jāizdara vairāk nekā pārējiem," debijas iespaidus rezumē Vītols.
Sacensības noslēgsies svētdien, kad paredzēts WRX sezonas trešais posms, kā arī Eiropas čempionāta sacensību RX1 un RX2e klasēs noslēgums.
Pēc Rīgas posmiem sezona turpināsies ar dubultposmiem arī Portugālē, Beļģijā, Spānijā un Vācijā, kur 2022.gada pasaules čempionāts noslēgsies 13.novembrī.