Cilvēki izvēlas nomāt vai pirkt mazlietotas ziemas sporta preces
Cilvēki izvēlas nomāt vai pirkt mazlietotas ziemas sporta preces, vairs nepievēršot tik lielu uzmanību zīmoliem, biznesa portālam "Nozare.lv" atzina aptaujātie ziemas sporta un aktīvās atpūtas inventāra tirgotāji.
"X sports" pārstāvis Ivo Viļumovs apgalvo, ka vadošo lomu ziemas inventāra izvēlē ieņem slēpes. "Viens no iemesliem ir tas, ka snovbords pēdējos gados diezgan strauji pamet tirgu, jo vairāk ienācis kā modes lieta. Pašreiz to sāk aizstāt "freestyle" slēpes, kuras ir daudz universālākas, un ar tām var izpildīt tieši to pašu, ko ar snovbordu," stāsta Viļumovs.
Pēc viņa teiktā, ievērojami pieaudzis mazlietotā inventāra pieprasījums. "Cilvēki meklē pēc iespējas lētākus piedāvājumus, dažkārt pat neskatoties uz kvalitāti. Ļoti daudz tiek izmantota iespēja inventāru, kas ir palicis par īsu vai mazu, samainīt pret garāku ar nelielu piemaksu. Jaunu preču iegāde, salīdzinot ar iepriekšējo sezonu, ir saglabājusies gandrīz nemainīgā līmenī."
Tāpat "X sports" pārstāvis atzīst, ka cenas ir saglabājušās iepriekšējās sezonas līmenī un jaunu slēpošanas komplektu var iegādāties par aptuveni 200 latiem. Savukārt lietots slēpošanas komplekts ar slēpēm, zābakiem un stiprinājumiem maksā aptuveni 100 latus. "Zīmols vairs nav tik svarīgs kā agrāk. Galvenais izvēles kritērijs ir tieši cena," norāda Viļumovs. Tāpat viņš akcentē, ka cilvēki izvēlas galvenokārt minimālo ekipējumu, lai varētu baudīt ziemas priekus.
Savukārt "Burusporta" veikalos populārākās ziemas sporta preču kategorijas ir kalnu slēpes, distanču slēpes un sniega dēļi. "Pieprasījumam nevajadzētu būt mazākam kā pagājušajā gadā, ja ziema būs balta. Pircēju lielākoties motivē notiekošais ārā aiz loga," sacīja "Burusporta" pārstāvis Mārtiņš Lucāns.
Pēc viņa teiktā, ziemas sporta preču ražotāji cenas šogad nav mainījuši, salīdzinot ar iepriekšējo sezonu. "Līdz ar to veikala cenas arī nav mainījušās. Piemēram, sniega dēļu komplekti maksā 150-500 latu robežās," stāsta Lucāns.
Viņš norāda, ka lielākā daļa klientu patlaban skatās uz cenu un ir ar mieru ņemt nocenotu preci, neskatoties uz to, ka tas ir vecāks modelis. "Taču zīmols tāpat ir svarīgs. Vēl ir nelieli atlikumi no iepriekšējām sezonām, tāpēc klients ir priecīgs, ja var nopirkt pazīstamu zīmolu, bet par labu cenu," atzina "Burusporta" pārstāvis, piebilstot, ka ir arī tādi klienti, kas nāk tikai tad, kad atvesta jauna prece, un daudzi izvēlas iespēju noskatīto preci pasūtīt iepriekš, jo patlaban uz veikaliem netiek vests pilnīgi viss no konkrēto zīmolu piedāvājuma klāsta.
Tāpat ziemas sporta preču tirgotāji atzina, ka veikalos darbojas arī ziemas inventāra noma, kas ir gana pieprasīta, jo īpaši tiem, kas brauc ārpus Latvijas, jo vietējās slēpošanas trases nupat tikai sākušas darboties.
LETA