6 frāzes, ko nelietot, lai darbā tevi uztvertu nopietni
Pavadot daudz laika kopā ar kolēģiem, bieži vien vairs īpaši nepiedomājam, kā ar viņiem sarunājamies un kādus izteicienus izvēlamies. Daudz kas notiek automātiski – jo tāds komunikācijas veids ir iegājies, un sevi no malas neredzam. Ir vairākas bīstamas frāzes, kuru lietošana var atstāt negatīvu iespaidu uz tavu reputāciju un karjeru – īpaši ja tās atkārto bieži.
Ja vēlies, lai kolēģi un biznesa partneri tevi uztvertu kā nopietnu, pārliecinātu profesionāli, BusinessInsider.com iesaka tev aizmirst šīs sešas frāzes uz visiem laikiem (vai vismaz nelietot darba attiecībās):
1. Vai drīkstu jautāt?
Tu esi darbā. Tev nav jālūdz atļauja uzdot jautājumus. Vienkārši jautā.
2. Es ļoti atvainojos, ka traucēju.
Kāpēc tad tu traucē? Labāk saki: „Sveiks! Vai tev būs brīdis laika?”
3. Es ļoti ceru, ka tu varēsi man veltīt pāris minūtītes.
Tieši tā pati atbilde, kas iepriekš. Vienkārši saki: „Sveiks! Vai tev būs brīdis laika?”
4. Paldies, ka uzklausījāt mani.
Prezentācijas beigās pasaki: „Paldies”. Tas publikai liks saprast, ka tava uzstāšanās ir beigusies. Tev nav jāpateicas cilvēkiem, ka viņi tevi klausījās. Vai tad tavs viedoklis un komentāri nav pietiekami vērtīgi?
5. Teikšu godīgi.
Vai tad tu VIENMĒR neesi godīga? Darbā nevajag lietot šādu izteicienu.
6. Man vienkārši būtu interesanti zināt, ja iespējams.
Šī frāze ir aplinkus veids, kā uzdot jautājumu vai saņemt atbalstu kādam paziņojumam. Ieteicams izlaist šo liekvārdīgo teikumu „Man vienkārši būtu interesanti zināt, ja iespējams” un vienkārši uzdot savu jautājumu. Tā vietā, lai teiktu „Man vienkārši būtu interesanti zināt, ja iespējams – vai jaunajam projektam ir pietiekami daudz datoru?”, runā konkrētu valodu: „Vai jaunajam projektam ir pietiekami daudz datoru?”
Ar kurām frāzēm Tu papildinātu šo sarakstu? Raksti savu viedokli komentāros!